آغاز فروش فوق العاده ایران خودرو با خودرو شاسی بلند | فروش هایما با تحویل 3 ماهه و قیمت استثنایی ویژه عید قربان

شرایط طرح فروش هایما ایکس 7 خرداد 1403 اعلام شد.


فروش فوری ایران خودرو

شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای بخشی از متقاضیان خودروی هایما 7 ایکس با اولویت زمستان 1402 سامانه یکپارچه مطابق جدول پیوست ایجاد شده است. متقاضیان فوق می‌توانند طی مدت ۱۰ روز یا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

زمان فعال سازی این بخشنامه بر روی سایت ایران خودرو بعد از ارسال پیامک خواهد بود.

مابین خودروهای آزمایشی مشاهده شده (احتمالا در مسیر شرکت ایران خودرو)، یک ماشین MPV یا مینی ون نیز به چشم می‌خورد که حضورش در بازار کشور بسیار جالب توجه خواهد بود چرا که این کلاس در بازار ما معمولا مشتری نداشته و کمتر کسی در حضور کراس‌اوورها، به یک MPV روی خوش نشان می‌دهد.

البته ناگفته نماند که 7X به عنوان یک خودرو پنج یا هفت نفره می‌تواند مورد استفاده روزانه خانواده‌های پرجمعیت قرار بگیرد.

حتما بخوانید:
لیست قیمت روز خودرو
مزایا و معایب
+ طراحی فضایی و خاص

+ لوکس‌گرایی نسبی داخل کابین

+ پیشرانه توانمند

+ قابلیت حمل پنج تا هفت سرنشین

+ آپشن‌های رفاهی و ایمنی قابل قبول

– تعلق به کلاس MPV

– محبوبیت کمتر MPV در برابر کراس‌اوور

مینی‌ون یا همان MPV هایما با نام 7X، یک خودرو کاملا جدید است که تولید آن به سال ۲۰۲۰ باز می‌گردد. این خودرو در بازار چین با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو ارائه شد اما برای بازار جهانی، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری نیز برای آن در نظر گرفته شد. اگرچه پیشرانه ۱.۶ لیتری برای خودرویی با این ابعاد مناسب‌تر است، اما در صورت عرضه در بازار ایران انتظار می‌رود ایران خودرو پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو انژکتوری نوع MPI (پاشش سوخت چند نقطه‌ای) با توان ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون.متری را برای بازار ایران مناسب‌تر بداند، چرا که این پیشرانه پیچیدگی سیستم انتقال سوخت تزریق مستقیم (GDI) پیشرانه ۱.۶ لیتری را نخواهد داشت. از آن گذشته هیچ کس از یک خودرو کلاس MPV انتظار رفتار اسپرت ندارد و خودروسازی چون ایران خودرو بارها ثابت‌کرده است که در صورت سهولت در رویه عرضه خودرو، این خودروساز دولتی همواره گزینه ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر را برای بازار کشور انتخاب خواهد کرد.

با این وجود لازم به ذکر است که با وجود اختلاف حجم و اختلاف فنی میان دو پیشرانه، هر دو ستاپ از لحاظ آلایندگی یورو شش و گیربکس به کار رفته با یکدیگر مشترک است. از این رو اختلاف میزان مصرف سوخت متوسط میان آن‌ها در بیشترین حالت ممکن، به اندازه حدود ۰.۵ لیتر به نفع پیشرانه قدرتمندتر تزریق مستقیم ۱.۶ لیتری است.

اگر احساس کردید در نگاه اول و از نمای نزدیک، 7X قصد گاز گرفتن شما را دارد، چندان بیراهه نرفته‌اید. بر اساس ادعا هایما، طراحی این MPV با همکاری موسسه طراحی مشهور ایتالیایی پینینفارینا (Pininfarina) انجام گرفته است. یعنی همان موسسه طراحی که طراحی حجم گسترده‌ای از محصولات برند پرآوازه فراری در سال‌های پس از دهه ۱۹۸۰ میلادی را عهده‌دار بوده است.

طراحی 7X با الهام‌ از قایق‌های لوکس ایتالیایی و ترکیبی از طراحی مفهومی VF00 هایما انجام شده است که در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه خودرو چین، در شهر پکن برگزار شده بود. با این وجود 7X برای خاص و منحصر به فرد جلوه کردن، قدم در مسیر درستی گذاشته است.

چراغ‌های جلو در ترکیب با جلوپنجره فرور رفته دندانه‌دار که بیشتر به دهان کوسه شباهت دارد تا قایق‌های ایتالیایی، حجم نمای جلو خودرو را بزرگ‌تر و عریض‌تر نشان می‌دهد. گلگیرهای جلو برجسته و ظاهری شبیه به ابرخودروهای دهه ۱۹۷۰ آمریکا دارند. خط شخصیت جانبی خودرو بسیار نامفهوم و فضایی، از پشت چرخ‌های جلو تا امتداد برجستگی طاق گلگیرهای عقب ادامه پیدا کرده و به ناگه محو می‌شود. ستون‌های خودرو با داشتن رنگ مشکی، خود را از سقف خودرو جدا کرده در حالی که ستون D (ستون چهارم از جلو) با برشی جالب به سمت بدنه متمایل شده است. ترکیب انتهایی خودرو با استفاده از تریم مشکی پیانویی مانند، خود روایتی به واقع متمایز است. به صورت کلی، نمای خارجی 7X هیچ سبک طراحی بخصوصی را دنبال نمی‌کند.

استفاده جزئی اما ملموس از تزئینات کرومی در کنار تزئینات مشکی براق پیانویی در نمای خارجی یک خودرو آن هم از کلاس MPV، صحنه‌ای نیست که هر روزه با آن مواجه باشیم. در نتیجه در صورت ورود 7X به بازار کشور، این خودرو بدون تردید یکی از منحصر به فرد‌ترین خودروهای بازار پر از چینی کشور خواهد بود که شناسایی آن مخصوصا در روز کار دشواری نیست.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید