آغاز فروش هونگچی EQM5 بهمن موتور | دور جدید فروش فوری بهمن موتور به قیمت کارخانه

پس از اتمام مرحله اول ثبت‌نام برای خودروهای برقی در سامانه یکپارچه جدید، گروه بهمن برنامه فروش خود را برای هونگچی EQM5 اعلام کرد. این خودرو اولین محصول وارداتی برقی است که قیمت مصرف‌کننده برای آن مشخص شد.


هونگچی EQM5 اولین محصول وارداتی تمام برقی است که بخشنامه فروش آن امروز از سوی گروه بهمن منتشر شد. این خودرو در ابتدا قرار بود به عنوان تاکسی در ناوگان تاکسیرانی استفاده شود که ناگهان از سامانه یکپارچه خودروهای برقی سر درآورد.
هونگچی EQM5 با چه قیمتی به دست مشتری می‌رسد؟
با توجه به بخشنامه اخیر زیربرند خودروهای وارداتی گروه بهمن (BMCARS) فروش این خودرو برای اولویت‌های اعلام‌شده از سوی سامانه یکپارچه از ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه 8 خرداد 1403 آغاز می‌شود و تا ساعت 24 پنجشنبه 17 خرداد ادامه خواهد داشت. منتخبان سامانه می‌توانند از تاریخ مذکور با مراجعه به وب‌سایت فروش محصولات بهمن به نشانی bahman.iranecar.com/bmcars اقدام به ثبت‌نام و خرید هونگچی EQM5 کنند.

بر اساس تصویر بالا، متقاضیان می‌توانند با پرداخت مبلغ دو میلیارد و 137 میلیون تومان مدل 2023 هونگچی EQM5 را با رنگ سفید و موعد تحویل چهارماهه خریداری کنند.

هونگچی EQM5 از یک پیشرانه تمام‌برقی استفاده می‌کند که توانایی تولید حداکثر قدرت 140 کیلووات (معادل 188 اسب‌بخار) را دارد. قدرت فوق به وسیله گیربکس یک‌سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و می‌تواند با یک‌ بار شارژ کامل، مسافت 431 کیلومتری را طی کند.

از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی هونگچی QM5 می‌توان به ایربگ جانبی جلو و عقب، سنسور فشار باد تایرها، کنترل کشش و پایداری، هشدار برخورد از جلو، اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی و رادار نقطه کور، دوربین دنده‌عقب، هشدار برخورد با عابر پیاده و حالت اقتصادی و عادی رانندگی اشاره کرد.

امکانات رفاهی هونگچی E-QM5 برقی

تجهیزات و امکانات رفاهی هونگچی E-QM5 به شرح زیر است:

سیستم ضد قفل ترمز (ABS)
ترمز پارک برقی (EPB)
سیستم توقف خودکار (Auto hold)
سیستم ترمز اضطراری (AEBS)
سیستم هشدار تصادف از جلو (FCW)
سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها (TPMS)
خاموش کردن خودرو در هنگام بروز تصادف
دوربین دید عقب
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو و عقب مجهز به کیسه هوای جانبی
هشدار باز بودن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب
کمربندهای ایمنی جلو و عقب مجهز به پیش کشنده
سیستم اتصال صندلی کودک (ISOFIX)
صندلی برقی سرنشین قابل تنظیم در ۴ جهت
صندلی‌ها با جنس PU/PVC
صفحه نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی
چهار بلندگو
دو پورت USB (یک پورت جلو، یک پورت عقب)
چراغ‌ها با تکنولوژی Full LED
شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب
فرمان چرمی مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی‌مدیا
آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن
سیستم فیلتر تصفیه هوای داخلی کابین (PM 2.5)
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
هونگچی E-QM5 در قالب دو تیپ به بازار چین عرضه شده است. تیپ نخست یک موتور الکتریکی دارد که روی محور جلوی آن نصب شده است. این موتور حداکثر ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پکیج باتری‌های لیتیوم یون فسفات به ظرفیت ۵۴ کیلووات ساعت نیز وظیفه تأمین انرژی این موتور را برعهده دارند. برد این تیپ از هونگچی E-QM5 بر اساس اطلاعات رسمی کارخانه، حدود ۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است. سدان برقی هونگچی از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند که قادر است تا در عرضه ۳۰ دقیقه، ظرفیت باتری‌ها را از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد برساند. تیپ قوی‌تر هونگچی E-QM5 به موتور قدرتمندتری مجهز است. این موتور همچنان روی محور جلو قرار دارد، بنابراین هر دو تیپ هونگچی E-QM5 از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو بهره می‌برند. پیشرانه قوی‌تر هونگچی E-QM5 حداکثر ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پکیج باتری از نوع لیتیوم یون نیز وظیفه تأمین انرژی این پیشرانه را برعهده دارد که در سه نوع ظرفیت عرضه می‌شود. با توجه به ظرفیت باتری، تیپ قوی‌تر هونگچی E-QM5 می‌تواند ۴۳۱، ۵۶۰ و ۶۲۰ کیلومتر برد داشته باشد. مدت زمان شارژ سریع این باتری‌ها به دلیل حجم بالاتر، بیش از ۴۰ دقیقه برآورد می‌شود. هر دو نسخه این خودرو به یک گیربکس تک سرعته مجهز هستند که دو حالت حرکت رو به جلو و عقب را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید