اطلاعیه‌ مهم تامین اجتماعی برای حقوق بگیران |خبر خوش برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند

جزییات وام بلاعوض برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند اعلام شد.


بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی یک نظام تامین اجتماعی است که به منظور حفظ و تامین حقوق اجتماعی و اقتصادی افراد در برابر ریسک‌های مختلف به صورت تامین مالی فعالیت می‌کند

پرداخت کمک هزینه کفن‌ودفن یا به عبارتی دیگر کمک‌هزینه مراسم ترحیم از جمله خدمات کوتاه‌مدت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است.

سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم به افراد مشمول واجد شرایط، یکی از تعهدات بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است.

پرداخت کمک هزینه کفن‌ودفن یا به عبارتی دیگر کمک‌هزینه مراسم ترحیم از جمله خدمات کوتاه‌مدت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است، اما برخی هنوز نمی‌دانند این کمک‌هزینه به چه کسانی پرداخت می‌شود و چگونه باید آن را دریافت کرد؟

هدف از پرداخت کمک هزینه کفن‌ودفن یا کمک هزینه مراسم ترحیم، جبران بخشی از هزینه‌هایی است که بازماندگان افراد مشمول قانون تأمین‌اجتماعی به دنبال فوت آنان متحمل شده‌اند. کمک هزینه مراسم ترحیم، رقم مقطوعی است که در صورت فوت همسر بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر اصلی به فرد بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر؛ و در صورت فوت بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر اصلی، به خانواده بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

مهدی شکوری (مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌ اجتماعی)، برقرار بودن ارتباط بیمه‌ای با سازمان تأمین‌اجتماعی تا زمان فوت را شرط اصلی پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم اعلام می‌کند و در مورد مشمولان دریافت این کمک‌هزینه می‌گوید: مشمولان دریافت این کمک‌هزینه، بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و قالیبافان بیمه‌شده هستند.

وام فوری سقف تسهیلات در طرح «مروارید»، پنج میلیارد ریال با نرخ سود 23، 20 و 17 درصد است و در قالب این طرح، مشتریان می توانند در چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی نزد بانک ملی ایران سپرده گذاری کرده و بعد از گذشت حداقل 6 ماه مطابق شرایط تعیین شده، از تسهیلات بهره مند شوند.

این طرح در قالب عقد مرابحه بوده و جامعه هدف افتتاح کننده حساب اشخاص حقیقی و حقوقی و جامعه هدف دریافت کننده تسهیلات تمامی اشخاص حقیقی خواهند بود.

بدین ترتیب اشخاص حقوقی (سازمان ها و شرکت ها) هم می توانند نسبت به افتتاح حساب ویژه طرح اقدام کرده و در ازای امتیاز حاصله، کارکنان خود را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کنند.

بازپرداخت تمامی تسهیلات موضوع طرح بصورت اقساطی با اقساط ماهانه، مساوی و متوالی خواهد بود.

همچنین پس از گذشت حداقل ۶ ماه از افتتاح حساب، متقاضی می تواند امتیاز اخذ تسهیلات موضوع این دستورالعمل را به سایرین انتقال دهد.

محدودیتی در انتقال امتیاز به افراد مختلف توسط اشخاص حقیقی و پذیرش امتیاز از دیگران وجود ندارد.

به ازای هر 10 میلیون ریال در هر یک ماه، یک امتیاز به مشتری تعلق می گیرد و مبنای محاسبه امتیاز، حداقل مانده روزانه حساب ویژه طرح است.

این طرح با هدف پاسخگویی به نیازهای همه مشتریان طراحی شده و متقاضیان می توانند برای دریافت این تسهیلات به شعب بانک ملی ایران مراجعه کنند.

منبع:فردا

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید