🔥47

افزایش سقف برداشت نقدی | عابربانک‌ها روزانه ۱ میلیون پول نقد می‌دهند

بانک مرکزی برداشت نقدی روزانه از خودپردازها ثابت و سیار به صورت درون بانکی و شتابی مسیر تردد زائران اربعین را تا سقف یک میلیون تومان افزایش داد.


زنان

بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به زائران اربعین حسینی، برداشت نقدی روزانه از خودپردازها ثابت و سیار به صورت درون بانکی و شتابی مسیر تردد زائران و پایانه‌های مرزی در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کلیه نقاط مرزی با کشور عراق، از ۱۶ مرداد ماه تا ۱۶ شهریورماه سال جاری را تا سقف یک میلیون تومان افزایش داد.

در بخشنامه شماره ۰۳.۱۰۵۳۹۳ مورخ ۱۰ مرداد ماه این بانک تأکید شده است، بانکها با توجه به فرارسیدن مراسم اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و لزوم ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران حسینی،‌  ضمن اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش کمّی و کیفی خدمات در شعب و باجه‌های کشیک در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کلیه نقاط مرزی با کشور عراق، از تاریخ ۱۶‏ مرداد ماه ۱۴۰۳ لغایت ۱۶ شهریور ماه سال جاری نسبت به تمهید اقدامات فنی لازم در سوییچ صادرکنندگی آن بانک به منظور افزایش سقف روزانه برداشت وجه نقد از خودپرداز (شتابی و درون بانکی) تا مبلغ (۱۰.۰۰۰.۰۰۰ریال) اقدام کنند.

همچنین شبکه بانکی در بازه زمانی مزبور موظف است در خودپردازهای ثابت و سیار آن بانک مستقر در مسیر تردد زائران و پایانه‌های مرزی در استان‌های برشمرده، امکان برداشت وجه نقد به ازای هر تراکنش تا سقف مبلغ (۱۰.۰۰۰.۰۰۰ریال) در هر روز (شتابی و درون بانکی)، اقدام و متناسب با میزان تقاضای زائران اربعین، نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای تامین به موقع اسکناس و ایران‌چک مورد نیاز با همکاری اداره نشر اسکناس و خزانه این بانک و پول‌گذاری مناسب دستگاه‌های هدف، اقدام مقتضی به عمل آورند.

سقف برداشت روزانه از کارت بانکی

کارت های بانکی یکی از اجزای اصلی زندگی روزانه ما هستند. چراکه خرید ها و امور بانکی خودمان را از طریق آن ها انجام می دهیم. با استفاده از کارت بانکی هم می توان مبالغی را از حساب مورد نظر به حساب فرد دیگری انتقال داد و هم می توان با کارت بانکی خرید کرد. مشخص کردن سقف برداشت روزانه از هر کارت بانکی بستگی به روشی دارد که کاربران از آن استفاده می کنند. برای اینکه بهتر متوجه شوید، به صورت جداگانه تمام روش ها را بررسی می‌کنیم.

انتقال وجه با روش کارت به کارت

در صورتی که شما بخواهید از شماره کارت بانکی خودتان استفاده کنید و با مراجعه به دستگاه عابر بانک، پول را به حساب فرد دیگری واریز کنید، با محدودیت مواجه می شوید و فقط می توانید ۱۰ میلیون تومان را به کارت دیگری انتقال دهید.

انتقال پول با اپلیکیشن های پرداخت

اگر بخواهید از شماره کارت بانکی استفاده کنید و با اپلیکیشن های مانند آپ، ۷۲۴ یا ۷۸۰ مبالغی را به حساب دیگران واریز کنید، سقف انتقال وجه تنها سه میلیون تومان است. اگر بخواهید بیشتر از این مبلغ را به حساب فرد دیگری واریز کنید باید چند تراکنش انجام دهید.

برداشت وجه از عابر بانک

در صورتی که بخواهید با کارت بانکی پول نقد از عابر بانک دریافت کنید، روزانه فقط می توانید ۲۰۰ هزار تومان را از عابر بانک بگیرید. البته در روزهای تعطیل و ایام نوروز که تعطیلی طولانی مدت می‌شود، امکان برداشت ۵۰۰ هزار تومان از طریق بعضی از دستگاه‌های خودپرداز فراهم می شود.

چرا برای برداشت روزانه از کارت بانکی محدودیت وجود دارد؟

بانک مرکزی دلایل زیادی برای اعمال محدودیت بر روی سقف برداشت روزانه از هر کارت بانکی دارد. اگر بخواهیم درباره دلایل این محدودیت صحبت کنیم، وقت زیادی لازم است؛ اما اگر بخواهیم به صورت مختصر بگوییم، اولین دلیلی که باعث شده محدودیت سقف برداشت وجود داشته باشد، نبود اسکناس و پول نقد در کشور ایران است.

دلایل دیگری مانند مستهلک شدن اسکناس ها نیز باعث شده تا امکان استفاده از آن ها در دستگاه عابر بانک وجود نداشته باشد. چرا که وارد کردن اسکناس های فرسوده و کهنه باعث می شود تا دستگاه عابر بانک خراب شود.
در کشور ما میزان اسکناس های چاپ شده و پول نقد تقریباً یک و نیم برابر بیشتر از استانداردهای جهانی است. بانک مرکزی تصمیم گرفته تا به منظور تشویق مردم برای استفاده از پرداخت های الکترونیکی، پول نقد را از چرخه خرید خارج کند.

کدام یک از روش های انتقال وجه محدودیت ندارد؟

با در نظر گرفتن محدودیت سقف برداشت روزانه از کارت های عابر بانک، بسیاری از کاربران و مشتریان بانک‌ها به این فکر می‌کنند تا از روش‌های جایگزین استفاده کنند. هدف این کاربران برای استفاده از روش های جایگزین، این است که سقف مبلغ قابل انتقال را افزایش دهند و بتوانند مبالغ سنگین تری را به صورت آنلاین یا حضوری به حساب دیگران واریز کنند.

شماره شبا یکی از شناسه های استاندارد بین بانکی است که توانسته در سال‌های اخیر جایگزین روش کارت به کارت شود. چرا که این شماره محدودیتی برای انتقال وجه مانند کارت به کارت ندارد. افرادی که بخواهند از شماره شبا استفاده کنند، می توانند با سامانه پایا و ساتنا از ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان را به صورت آنلاین به حساب دیگران منتقل کنند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید