این خانوارها زمین رایگان می‌گیرند | ثبت نام زمین رایگان در سامانه saman.mrud.ir

سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ قطعه زمین جهت تخصیص به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان پیش‌بینی کرده است.


زمین

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از طرح واگذاری زمین ویژه خانواده‌های شهدا و جانبازان در استان خبر داد.

مرتضی میثاقی با اشاره به اختصاص زمین به اقشار ویژه در استان اظهار کرد: بر اساس ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی و معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولیت تامین مسکن اقشار ویژه واجد شرایط در قالب واگذاری زمین و مسکن را دارد.

وی افزود: سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ قطعه زمین جهت تخصیص به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان پیش‌بینی کرده است.

میثاقی ادامه داد: در شهرستان ماهشهر ۲۵۶ نفر، دزفول ۷۰۰ نفر و اهواز ۱۲۸ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حال طی مراحل اداری برای دریافت زمین هستند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: کلیه مراحل اداری این نفرات انجام شده و درخواست همگی در جلسه هیئت نمایندگی مطرح و مصوب شده است.

وی یادآور شد: قطعات زمین در نظر گرفته شده برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران تخصیص یافته و در مرحله نهایی واگذاری است.

سایت ثبت نام زمین رایگان مستاجران

با توجه به اوضاع فعلی اقتصاد، شرایط حاکم بر جامعه و سوء استفاده دلالان ملک، مسکن و موارد مربوط به آن، از قبیل خرید ملک، توسط افراد با درآمد پائین، اجاره ملک برای مستاجران، همگی تبدیل به معضلی بزرگ شده است که ضرورت دخالت دولت را ایجاب می کند. دولت نیز در این زمینه، منفعل نبوده و در سالی که گذشت، اقدام به ارائه و اجرایی کردن طرح هایی، جهت متعادل سازی قیمت اجاره، توانمند ساختن افراد با درآمد پائین، برای خرید ملک و مواردی از این دست نمود.

از جمله این طرح ها، می توان به طرح وام ودیعه مسکن مستاجران، وام مسکن روستایی، طرح مسکن ملی، راه اندازی سامانه ثبت نام ملک در سامانه املاک و اسکان، جهت اطلاع دقیق از املاک خالی و جلوگیری از افزایش تصاعدی قیمت اجاره برای مستاجران و مواردی از این دست، اشاره نمود. دولت، در راستای اجرایی کردن تمام طرح های حمایتی مربوط به مسکن، برای راحت تر شدن کار افراد متقاضی و افزایش سرعت عمل، اقدام به راه اندازی سامانه مربوط به آن طرح نیز می نماید.

طرح مسکن دار کردن افراد فاقد مسکن یا طرح ثبت نام خانه اولی ها، همانند ثبت نام مسکن ملی، از دیگر طرح های حمایتی دولت است که در سال گذشته، اجرایی شد و سایت ثبت نام زمین رایگان مستاجران به آدرس saman.mrud.ir برای ثبت نام متقاضیان راه اندازی گردید. این سامانه، محلی است که متقاضیان، باید با مراجعه به آدرس آن و ورود به سایت راه اندازی شده، طی نمودن مراحل ثبت نام و ارائه مدارک، اقدام به ثبت درخواست خود برای مسکن نمایند.

شرایط ثبت نام در سایت ثبت نام زمین رایگان

در قسمت قبل، گفتیم که ثبت نام افراد فاقد مسکن، از طریق ورود به سایت سامانه راه اندازی شده برای ثبت نام ،ممکن و میسر است؛ اما باید در نظر داشت، طرح مسکن دار کردن افراد فاقد مسکن نیز همانند طرح مسکن ملی، دارای شرایط خاص خود، از جمله داشتن فرم ج مسکن ملی، می باشد. شرایط ثبت نام در سایت ثبت نام زمین رایگان ، شامل موارد زیر می باشد:

شرط تاهل: بدین معنا که فرد، متاهل و سرپرست خانوار باشد. البته بانوان بالای ۳۵ سال مجرد که خود سرپرست بوده، همچنین نخبگان مجرد، به شرط ارائه نامه از بنیاد نخبگان، معلولین مجرد حداقل ۲۰ ساله به شرط ارائه نامه از بهزیستی و مردان مجرد بالای ۲۳ سال، در صورتی که تا زمان اعطای وام، قادر به ارائه عقد نامه خود باشند، استثنائاتی بر شرط تاهل می باشند.

شرط عدم استفاده از وام ها یا تسهیلات بانکی: بدین نحو که متقاضیان یا افراد تحت تکفل وی، از فروردین ۱۳۸۴، از هیچ یک از وام ها و تسهیلات بانکی، جهت خرید یا ساخت مسکن، استفاده نکرده باشند.

شرط عدم استفاده از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی: بدین نحو که متقاضیان یا افراد تحت تکفل وی، از ۱۳۵۷/۱۱/۲۲، از هیچ یک از این تسهیلات استفاده نکرده باشند.

شرط عدم مالکیت: بدین نحو که متقاضیان یا افراد تحت تکفل وی، در پنج سال گذشته، هیچگونه زمین یا ملک مسکونی به نامشان نباشد.

شرط توانایی مالی: بدین نحو که فرد متقاضی، توان مالی، جهت باز پرداخت اقساط تسهیلات، اقساط ساخت مسکن در طی مراحل ساخت و سپردن حداقل ۴۰ میلیون تومان سپرده، جهت دریافت تسهیلات مسکن را داشته باشد.

پس از توضیح شرایط ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن در ادامه، قصد داریم، درباره مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن ، صحبت کنیم. چنانچه، قصد کسب اطلاعات بیشتر، درباره سایت طرح جهش تولید مسکن را دارید، مطالعه مقاله ای که در قسمت بیشتر بخوانید آمده است، به شما، پیشنهاد می گردد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید