🔥43

بازنشستگان بخوانند | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مرداد اجرا می‌شود؟

بازنشستگان انتظار دارند احکام جدید بر مبنای متناسب‌سازی به زودی صادر و ابلاغ شود.


بازنشستگان

بیش از ده روز از ابلاغ آیین‌نامه متناسب‌سازی به صندوق‌های بازنشستگی می‌گذرد. در این میان، بازنشستگان انتظار دارند قبل از پرداخت حقوق مرداد، احکام حقوقی جدید آن‌ها بر مبنای محاسبات متناسب‌سازی صادر و حقوق‌ها بر این اساس پرداخت شود.

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده به زودی احکام جدید صادر می‌شود اما هنوز خبری از صدور این احکام نیست.

در تامین اجتماعی نیز، نشست نهایی میان کانون عالی بازنشستگان و مدیران ارشد سازمان هنوز برگزار نشده و مشخص نیست که آیا حداقل‌بگیران هم مشمول متناسب‌سازی می‌شوند یا قرار است فقط یک میلیون تومان کمک معیشتی بگیرند.

در این شرایط مشخص نیست که کار قبل از پایان مرداد به سرانجام برسد و با صدور احکام تازه، انتظار طولانی بازنشستگان به سر آید.

  حقوق بازنشستگان

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد.

براساس این ابلاغیه صندوق‌های بازنشستگی مکلفند از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در حدود اعتبارات مصوب مربوط، حقوق بازنشستگی مشمولین صندوق خود را با رعایت این آئین‌نامه و سایر قوانین و مقررات مربوط متناسب‌سازی نمایند.

منابع حاصل از بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور صرفاً بابت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد و اعتبار متناظر آن در قوانین بودجه سنوات آتی هزینه خواهد شد.

کلیه بیمه شدگانی که مطابق با قوانین و مقررات صندوق بازنشستگی ذیربط تا پایان سال ۱۴۰۲ مشمول دریافت حقوق بازنشستگی شده‌اند، در سال ۱۴۰۳ مشمول متناسب‌سازی موضوع این آئین‌نامه می‌باشند.

 لایحه دوفوریتی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

سید محمود حسینی پور درباره اهمیت «لایحه اصلاح جزء (۲) بند(ر) ماده(۲۸) و تبصره(۴) ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» گفت: با توجه به اینکه در جزء (۲) بند(ر) ماده(۲۸)  قانون پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴۰۳.۳.۱ صرفا به متناسب سازی بازنشستگان غیر حداقل بگیر اشاره شده است و با توجه به اینکه مستمری حدود ۷۵ درصد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی حداقل بگیر و یا کمتر از آن می باشد بر این اساس عبارت «غیر حداقل بگیر» در جزء یاد شده موجب می شود که این افراد، مشمول متناسب سازی نشوند؛ لذا دولت «لایحه اصلاح جزء (۲) بند(ر) ماده(۲۸) و تبصره(۴) ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» را برای انجام تشریفات قانونی مربوطه با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی نموده است.

وی خاطرنشان کرد: در لایحه مذکور با حذف عبارت «غیر حداقل بگیر» در جزء یاد شده حداقل بگیران هم شامل متناسب سازی خواهند شد.

وام بازنشستگان

میرهاشم موسوی ارتقای معیشت بازنشستگان را از اولویت‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات که با همکاری بانک رفاه کارگران به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود، مرحله اول از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری است. در سال گذشته ۲۵۹ هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی در هفت مرحله به بازنشستگان پرداخت شد. رقم وام بازنشستگان در سال جاری ۵۰ درصد افزایش یافته و تا پایان سال جاری تلاش خواهیم کرد تعداد وام‌های پرداختی امسال را هم نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.

وی همچنین افزود: برنامه‌ریزی و تدارکات اعزام بازنشستگان به سفر معنوی مشهد مقدس نیز انجام شده و در مرحله تکمیل است و ان‌شاءالله اولین گروه بازنشستگان به زودی به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، گفتنی است ثبت‌نام اولین مرحله وام بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سال جاری از ابتدای تیر ماه سال جاری در کانون‌های بازنشستگان آغاز شد و به هر استان متناسب با جمعیت بازنشستگان استان، سهمیه مشخصی اختصاص یافته بود.

مدارک لازم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳

پس از بررسی زمان و شرایط ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشسته و وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۳ که تقریبا مشابه وام حمپاد صندوق بازنشستگی کشوری می باشد، در این بخش از مقاله، قصد داریم در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام وام در سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳​، صحبت کنیم و بگوییم که متقاضی، باید از چه مدارکی برخوردار باشد:

عقدنامه فرزند یا نوه فرد بازنشسته که متقاضی وام ازدواج است.

مدارک هویتی متقاضی وام و بازنشسته، اعم از کارت ملی و شناسنامه که در صورت نبود کارت ملی، رسید درخواست صدور آن نیز مورد قبول خواهد بود.

فیش حقوقی بازنشسته، جهت اثبات اینکه فرد واجد شرط دریافت حقوق است.

مدارک مربوط به حساب بانکی که در بردارنده، شماره حساب، کارت و شبا باشد، همچنین، مدارک مربوط به اطلاعات پستی. در صورت اعلام مدارک لازم و تغییر مدارک، برای وام ازدواج فرزندان بازنشسته در سال ۱۴۰۳، متن مقاله، بروزرسانی می گردد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید