🔥358

بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند | تایید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نیمه دوم سال

آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را در مکتوب نامه بخوانید.


بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان تامین اجتماعی نقش مهمی در جامعه دارند و به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند.سازمان تأمین اجتماعی در ایران مسئول پرداخت و مدیریت بیمه‌ و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، است.حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس فرمولی تعیین می‌شود که عواملی مانند سابقه کار، حقوق ماهیانه، سن بازنشستگی و سقف پرداختی در نظر گرفته می‌شوند. با توجه به فعالیت زیادی از افراد در شرکت های خصوصی حقوق و بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی از پر چالش ترین مباحث دولت هاست. در ادامه به آخرین خبر از بازنشستگان تامین اجتماعی می پردازیم.سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: پرداخت ۲۵درصد مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در سال جاری و همزمان با افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده و در عمل متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل صورت گرفته و از ابتدای سال جاری به تمام مشمولان در حال پرداخت است.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: انتظار داریم در نیمه‌ی دوم سال مزد و مستمری ترمیم شود.

در ماه‌های اخیر، پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری معمولاً با چند روز تاخیر همراه بوده است؛ علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه می‌گوید: یکی دو روز عقب افتادن حقوق برای بازنشسته‌ی حداقل‌بگیر، ناراحت‌کننده است؛ بازنشستگان در هفته‌های پایانی هر ماه دیگر پولی در بساط ندارند.

او با تاکید بر لزوم بهبود معیشت بازنشستگان کارگری افزود: در نشست‌های مزدی امسال ماده ۴۱ قانون کار اجرایی نشد، حتی به تورم حدوداً ۴۷ درصدی اعتنایی نکردند و حداقل مزد و مستمری فقط ۲۷ درصد افزایش یافت؛ شورایعالی کار در این زمینه مرتکب خلافِ نقض قانون شده است. ببینند مستمری بازنشستگان چند درصد سبد معیشت است!

به گفته وی، تخلف از قانون از جانب هیچ کسی پذیرفته نیست و شکی نیست که در تعیین مزد و مستمری ۱۴۰۲ قانون رعایت نشده است.

دهقان‌کیا اضافه کرد: در این شرایط انتظار داریم در این هفته نشست مزدی شورایعالی کار با موضوع ترمیم مزد برگزار شود و در آن مزد کارگران شاغل و به تبع آن مستمری بازنشستگان کارگری براساس قانون ترمیم شود. مستمری فعلی کفاف هزینه‌های نصف ماه را هم نمی‌دهد!

بازنشستگان تامین اجتماعی
بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: برنامه هفتم توسعه اگر با این مواد به تصویب برسد، سازمان تأمین اجتماعی از دست می‌رود و پیامدهای آن بازنشستگان را به کف خیابان می‌آورد.

حسن صادقی، معاون دبیر کل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در جلسه‌ی مجازی دبیران اجرایی و مناطق شعب خانه کارگر در خصوص برنامه توسعه هفتم گفت: تصور ما این بود که بعد از تلاش‌هایمان برای شناساندنِ مفاد ضد کارگری برنامه هفتم به نمایندگان مجلس، کمیسیون تلفیق متقادعد خواهد شد که این مواد را حذف و یا اصلاح کند. متأسفانه بعد از چند ماه، متوجه شدیم که نه تنها این اتفاق نیفتاده، بلکه حتی موادی مثل استاد شاگردی و افزایش سن و سابقه بازنشستگی حذف شده بود برگشته است. در مورد سازمان تأمین اجتماعی نیز بندهایی مثل، بند ۳ ماده ۴، جزو ۷ ماده ۵، بند الحاقی ۲ ماده ۶ و موارد دیگر مجددا احیا شده است.

وی گفت: پیش از این آقای مصری گفته بودند، که اگر بتوانیم کمیسیون‌های مختلف را برای حذف این مواد متقاعد کنیم، در صحن علنی نیز این مواد حذف خواهد شد اما اگر این اتفاق نیفتاد، هر آنچه در کمیسیون تلفیق تصویب شود در صحن علنی نیز تصویب خواهد شد. خوشبختانه در حال حاضر مجلس، شش ماه دیگر برنامه‌ی ششم را تمدید کرده است و ما زمانِ بیشتری برای مذاکره داریم.

وی در مورد احیای نظام استاد شاگردی گفت: دنیا به سمتِ پیشرفت در حوزه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی می‌رود و آنوقت ما به دنبالِ احیای نظامی هستیم که متعلق به قرون وسطا و عصر گاوآهن است!

صادقی به بند الف ماده ۱۷برنامه توسعه هفتم اشاره کرد و گفت: واریزیِ جرائم وصولی به خزانه‌داری کل و احتسابِ آن به عنوان درآمد عمومی دولت بدونِ حق استفاده دستگاه وصول کننده معنایی ندارد. مگر حق بیمه مالیات است که وصولِ آن را به سازمان امور مالیاتی بدهند؟ اگر این کار خوب بود در سال ۱۳۵۴ که پیشنویش آن نوشته شده بود، این کار انجام می‌شد. سازمان تأمین اجتماعی مستقل است و هیچ وابستگی‌ای به دولت ندارد پس حق بیمه نباید به عنوان درآمد عمومی دولت محسوب شود.

وی تاکید کرد: تقریبا ۸۷درصد از درآمد سازمان را کارگران می‎دهند و باقیِ آن حاصلِ سرمایه‌گذاری است. دولت حتی ۳درصد سهم خود را به تأمین اجتماعی نمی‌دهد و رقم ۷۰۵هزار میلیاد تومان اصل و فرع مطالباتِ سازمان از دولت است.

صادقی گفت: برنامه هفتم توسعه اگر با این مواد به تصویب برسد، سازمان تأمین اجتماعی از دست می‌رود و پیامدهای آن بازنشستگان را به کف خیابان می‌آورد. اگر به دنبال ثباتِ در جامعه هستیم باید به این موضوعات توجه کنیم. تأمین اجتماعی یک خانواده بزرگ بالای۴۳ میلیون نفری را با خدماتِ چند وجهی پوشش می‌دهد و ایجاد خلل در وظایفِ آن بحران‌زاست.

  • ناشناس

    ممنون از آقای دهقان کیا که پیگیر حقوق باز نشسته. ها ومستمر بگیرها هستن ممنونم اگر چهار نفر مثل اینا کار کنند همه چیز درست میشه تمام مشکلات حل میشه

  • ناشناس

    سلام تو این تورم باید حداقل حقوق ماهی ۳۰ ملییون باشه راهش همینه میدونم شما از این کارها نمیکنید

  • چرا بین بازنشستگان کشوری وتامین اجتماعی فرق می‌گذارید در صورتی که بازنشستگان تامین اجتماعی در زمان شاغلین حق بیمه بیشتر ی پرداخت. کرده‌اند و سازمان هم مستقل بوده وار محل در آمدهای خود هزینه نکند دولت نباید در سازمان دخل و تصرفی داشته باشد با آن میزان بی تجربه اش

  • ناشناس

    لطف کنید اگه بشه وام آسون تری بدهید ممنونم از شما

  • ناشناس

    سلام اگر لطف کنید حقوق بازنشستگان رابیشترکنید ازهمه کاری بهتری

  • شیرزاد

    سلام بر رییس جمهور…ما بازنشستگان تامین اجتماعی از نوه دار گرفته تا دختر و پسر دم بخت و معلول و جانباز و ایثارگر و فرزند شهید از شما درخواست داریم تا دولت بدهی ۷۰۰همت خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند.و شما بعنوان رییس دولت می‌بایستی مورد را بررسی و دستور فرمایید.با تشکر بازنشسته ایثارگر و فرزند شهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید