با این ترفند جادویی مصرف بنزین ماشینتو نصف کن | فرمول طلایی برای کاهش مصرف بنزین که هر راننده ای باید بداند

کاهش مصرف بنزین،رانندگی با استفاده از تکنیک‌های مناسب می‌تواند به کاهش مصرف بنزین کمک کند. با ما در مجله تازه های مجله گفتنی همراه باشید تا برخی از این راهکارها را بیاموزید.


بنزین یارانه ای

با در نظر گرفتن نکاتی هنگام رانندگی می‌توان از مصرف بنزین کاست، همچنین با نگهداری مناسب از خودرو و حفظ کیفیت آن از مصرف بیهوده بنزین جلوگیری خواهد شد.
ترفند ویژه برای کاهش مصرف بنزین:

رانندگی با سرعت ثابت: رانندگی با سرعت ثابت به‌دلیل جلوگیری از تغییرات فرکانس گیربکس و سرعت خودرو، باعث کاهش مصرف بنزین می‌شود.
اجتناب از مسیرهای پر ترافیک: در ترافیک زیاد، ماشین به‌طور مداوم متوقف شده و حرکت می‌کند که این اتفاق مصرف بنزین را افزایش می‌دهد.

حفظ فاصله ایمنی: حفظ فاصله ایمنی با خودروی جلویی می‌تواند از نیاز به توقف یا تغییر سرعت ناگهانی جلوگیری کند که باعث کاهش مصرف سوخت خواهد بود.

خاموشی موتور خودرو در برخی موارد: در صورتی ‌که خودرو بیشتر از ۳۰ ثانیه در خیابان‌های شلوغ توقف کرده است، خاموشی موتور خودرو به کاهش مصرف بنزین کمک می‌کند.
استفاده از روش‌های تهویه مناسب: استفاده از تهویه مناسب در خودرو، می‌تواند باعث کاهش مصرف بنزین شود. به جای باز کردن پنجره‌های خودرو از تهویه‌ مصنوعی استفاده کنید.

استفاده از تجهیزات تعمیر و نگهداری شده: بررسی کردن باتری، شارژر، روغن موتور، ترموستات و تعمیرات قبل از سفر، می‌تواند به کاهش مصرف بنزین کمک کند.

کنترل فشار تایرها: فشار مناسب تایرها به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند. بنابراین باید فشار تایرها را به‌طور منظم بررسی و بر اساس نیاز تنظیم کرد.

تعمیرات دوره‌ای: تعمیرات دوره‌ای و مرتبط با نگهداری خودرو نیز می‌تواند مصرف سوخت را کاهش دهد.

تنظیم باد تایرها:عامل اتصال خودرو به مسیر لاستیک‌ها هستند و بنابراین هرگونه مشکلی در آن‌ها می‌تواند باعث افزایش مصرف سوخت شود.

مهم‌ترین موضوع در رابطه با لاستیک‌ها میزان باد آن‌ها است که باید به‌طور منظم چک و تنظیم شود.

اگر باد لاستیک‌ها کمتر از میزان درست باشد، به دلیل افزایش سطح تماس لاستیک با مسیر، مصرف سوخت بیشتر می‌شود.

این مشکل همچنین می‌تواند عمر مفید لاستیک‌ها را هم کاهش دهد؛ بنابراین حداقل ماهی یک‌بار باید اقدام به تنظیم باد تایرها کنید.

البته این روزها خودروهای مدرن به سیستم پایش باد تایرها مجهز هستند اما حتی اگر این سیستم هشدار نداده باشد بازهم باید اقدام به تنظیم باد کنید زیرا سیستم پایش تایرها فقط زمانی هشدار می‌دهد که باد لاستیک‌های به شکل خطرناکی کم شده باشد.

خاموش کردن خودرو هنگام توقف‌های بیش از یک دقیقه:هنگامی‌که زمان توقف شما بیش از یک دقیقه است حتماً پیشرانه را خاموش کنید زیرا در حالت درجا موتور برای کار کردن بنزین بیهوده مصرف می‌کند.

البته خودروهای مدرن به سیستم استارت استاپ مجهز هستند که به‌طور خودکار این کار را انجام می‌دهد اما در کشورمان که اکثر خودروها قدیمی هستند بهتر است هنگام توقف‌های طولانی پشت چراغ قرمز یا زمانی که منتظر کسی هستید خودرو را خاموش کنید.

سنگین نکردن بی‌دلیل خودرو:وزن اضافی در خودرو باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود تا جایی که هر 50 کیلوگرم وزن بیشتر مصرف سوخت را تا 2 درصد افزایش خواهد داد؛ بنابراین، وسایل غیرضروری را داخل صندوق بار خودرو قرار ندهید.

این موضوع آن‌قدر مهم است که حتی بسیاری از خودروسازان بجای چرخ زاپاس هم‌اندازه چرخ‌های اصلی، از چرخ زاپاس کوچک موقتی در محصولات خود استفاده می‌کنند تا سبک‌تر باشد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید