🔥19

با این کارها همسرت رو عاشق و وابسته خودت کن!

هر مردی در هر جای دنیا که باشد دوست دارد همسر خوبی داشته باشد. خیلی وقتها به تازه عروس ها سفارش می شود که همسر خوبی برای شوهرشان باشند؛ ولی این جمله دقیقا به چه معنی است؟ زمانی که می گوییم همسر خوب یا کامل، دقیقا منظورمان چیست؟ بیشتر ویژگیهای همسر خوب در خانم ها وجود دارد اما برخی از آنها هم کسب کردنی هستند و باید آنها را یاد گرفت.


مردان

با تحسین کردن همسرتان در جمع، زندگی مشترک تان را به مقدار زیادی تقویت می‌کنید. البته منظور این نیست که در این مورد زیاده روی کرده و سبب خجالت وی و کلافگی دیگران بشوید، بلکه بهتر است با گفتن خصوصیت های خوب و موفقیت هایش، حس غرور را در همسرتان تقویت کرده و نشان دهید که به وی افتخار می‌کنید.

بیشتر مردان بسیار دوست دارند تا از آن‌ها تعریف و تحسین شود. چنانچه همسرتان کاری می‌کند که به دلتان می‌نشیند، آن را به زبان بیاورید و به او بگویید که از این کار لذت برده اید. با تشویق و تمجید همسرتان به وی نشان می‌دهید که تلاش هایش را می‎بینید و برای آن‌ها ارزش قائل هستید. البته به این موضوع توجه کنید که نحوه تعریف کردن از همسر هم اگر اصولی نباشد نمیتواند به اندازه ای که میخواهید کارساز باشد. مهم ترین نکته در نحوه تعریف کردن از همسر این است که باید قلبی و با صداقت باشد.

خوشرو باشید

اگر میخواهید بدانید که چگونه همسری مهربان باشیم باید با دیگران همانگونه رفتار کنیم که دلمان می خواهد آنها با ما رفتار کنند. هیچ وقت با شوهر، خانواده شوهر و دوستان او رفتار بی ادبانه ای نداشته باشید. تلاش کنید رفتار گرم، دوستانه و مهربانی با آنها داشته باشید. مرتب روی این موضوع کار کنید که نسبت به همسرتان خوشرو و خوش برخورد باشید. اینکه شما روز بدی داشته اید علت نمی شود که با دیگران بداخلاقی کنید.

زمانی که همسرتان به خانه بازمی گردد با لبخند و خوشرویی به استقبال او بروید. یک همسر خوب لحن خوب و خوشایندی در صدایش دارد، لبخند به لب دارد و ظاهرش تمیز و مرتب است و به شوهرش احترام می گذارد. زمانی که همسرتان درباره اتفاقاتی که در طول روز برایش افتاده حرف می زند به او گوش کنید؛ مخصوصا اگر روز دشواری داشته است. چنانچه از شیوه رفتار همسرتان با خودتان راضی نیستید قدری به رفتار خودتان فکر کنید و ببینید کجای کارتان اشکال دارد. در صورتیکه موردی بود تلاش کنید آن را رفع کنید.

اشتباهات خود را بپذیرید

اشتباهات خود در برابر همسرتان را قبول کنید و از او معذرت خواهی کنید. معذرت خواهی و قبول اشتباه هیچ وقت از غرور شما کم نمی کند بلکه شما را در پیش همسرتان عزیزتر می‌کند. چرا که او می فهمد برای احساساتش ارزش قائل می شوید و با ناراحتی‌اش ناراحت می‌شوید. هیچ فردی بی عیب و نقص نیست و همه ی اشخاص اشتباه می‌کنند ولی مهم این است که بعد از فهمیدن اشتباه بتوان با شجاعت معذرت خواهی کرد و دلخوری ها را از میان برد. این کار نشان می‌دهد که شما اشتباه خود را پذیرفته اید و دیگر آن را تکرار نمی‌کنید.

مردان دوست دارند رهبر خانواده باشند

زنان باید بدانند مردان ذاتا دوست دارند رهبر و مدیر خانواده باشند و زمانی که زنی این حقیقت را نمی بیند با مشکل روبرو می شود. برای مردان بسیار سخت است که ببینند همسرشان او را نادیده گرفته و خود را رهبر و مدیر خانه می‌داند.

زنان نباید به گونه ای رفتار کنند که مردان حس کنند آن‌ها برتری خود را به رخ می‌کشند. حتی چنانچه از جهات گوناگون از همسرتان بهتر هستید هیچ وقت این نکته را به رخ او نکشید. گام به گام با همسرتان جلو نروید، یک قدم عقب‌تر از وی بایستید، اجازه دهید همسرتان بداند شما وی را به عنوان رهبر خانه قبول دارید. این یک قدم کوچک، اثر بزرگی در بهتر شدن زندگی زناشویی شما به وجود می آورد.

از او همفکری بخواهید

همسرتان را در تصمیم‌گیری‌های‌تان شریک کنید تا حس کند برای‌تان باارزش است. به وی نشان دهید که برای عقاید و نظراتش احترام  میگذارید ولی مجبورش نکنید به جای شما تصمیم بگیرد. مثلا او را در شرایطی قرار ندهید که کفش و لباس‌تان را انتخاب کند. بلکه در مسائل مهمی مانند مسائل مالی خانواده، آموزش بچه‌ها و چیزهایی از این دست نظرش را بخواهید.

قابل اعتماد و وفادار باشید

مردها به دنبال زن هایی هستند که بتوانند به آنها اطمینان کرده و رویشان حساب باز کنند. حقیقت اینجاست که بعضی از زنان رازدار نیستند و کمتر اتفاق می افتد که همسرشان حرف های دل خود را پیش آنها بگویند. مردها زنی را می خواهند که قابل اطمینان باشد و تا آخر عمر خود به وی وفادار باقی بماند و در شرایط دشوار زندگی همراهش باشد. آنها می خواهند همسرشان نسبت به آنها متعهد و مسئول باشد.

جرقه‌ها را بزنید

با پرسیدن سوال ارتباطتان را شروع كنید. مردان خیلی اهل آغاز كردن صحبت و روشن‌كردن چراغ ارتباط نیستند. این به این معنی نیست كه آنها گوشه گیر یا خودخواهند و بلد نیستند با آدم‌ها ارتباط برقرار كنند بلكه این فقط یكی از آن تفاوت‌هایی است كه باید مورد دقت قرارشان دهید.

چنانچه دوست دارید مردتان در ارتباط با شما فعال باشد خودتان جرقه‌اش را بزنید و سپس ببینید كه او چگونه روی مسیری كه شما انتخاب كردید پیش می‌رود. كلید شما تنها یك سؤال است، بنابراین هر زمانی كه دیدید حرفی برای گفتن بین شما نیست از این كلید استفاده كنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید