🔥78

با این گیاهان دارویی نرمی استخوان را درمان کنید

حمام کردن با این گیاهان دارویی نرمی استخوان را درمان می کند.


استفاده از حمام های دارویی برای بیماری نرمی استخوان استفاده از حمام های دارویی تهیه شده با گیاهان زیر به درمان بیماری نرمی استخوان یا راشی تیسم کمک می کند.

استفاده از حمام های دارویی تهیه شده با گیاهان زیر به درمان بیماری نرمی استخوان یا راشی تیسم کمک می کند.

حمام برگ گردو : مقدار 300گرم برگ درخت گردو را در 2 لیتر آب به مدت 15 دقیقه باید جوشاند و پس از وارد کردن آن به وان حمام به مدت نیم ساعت در آن قرار گرفت .

حمام سرشاخه گل دار مریم گلی :مقدار 500 گرم سرشاخه گل دار گیاه را باید در 2 لیتر آب به مدت 15 دقیقه جوشاند .و پس از وارد کردن آن به آب وان حمام به مدت نیم ساعت در آن قرار گرفت.

جالب است بدانید که بسیاری از گیاهان سرشار از ویتامین D، کلسیم و فسفات هستند که ممکن است شما با آن‌ها آشنا نباشید. مواردی مانند:

گیاه دم اسبی. این گیاه سرشار از پتاسیم، کلسیم، منیزیم و بسیاری از مواد معدنی است؛ بنابراین مصرف دمنوش آن برای درمان پوکی استخوان و نرمی استخوان مفید است.
گیاه قاصدک. ریشه و برگ‌های این گیاه سرشار از ویتامین D و کلسیم است. می‌توانید از برگ‌های آن سوپ درست کنید و به کودک خود بدهید.
گیاه گزنه. از گذشته مصرف گیاه گزنه برای درمان دردهای اسکلتی رایج بوده است. کمی آب داغ روی گیاه گزنه بریزید و بعد از ۴ تا ۸ ساعت عصاره آن را میل کنید.
درمان نرمی استخوان در طب سنتی
از نظر متخصصان طب سنتی مصرف روزانه ترکیبات گیاهی زیر با قابلیت تقویت استخوان‌ها به درمان نرمی استخوان کمک زیادی می‌کند:

ترکیب ۲ قاشق تخم کدوتنبل و دانه کنجد با ۵ قاشق بذر کتان، ۳ قاشق کشمش و ۱ فنجان عسل
ترکیب شیرهای گیاهی مثل شیر بادام یا شیر سویا با عسل
باید مصرف غذاهای مضر، سدیم و شکر به حداقل برسد و در عین داشتن یک رژیم غذایی پر کلسیم هر روز مقابل نور آفتاب ورزش برای نرمی استخوان انجام شود.

آیا امکان پیشگیری از نرمی استخوان وجود دارد؟
بهترین منبع دریافت ویتامین D، قرارگرفتن روزانه در معرض نور خورشید است. در بیشتر فصول سال، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرارگرفتن در معرض آفتاب (نزدیک به ظهر) کافی است. بااین‌وجود اگر پوست تیره‌ای دارید یا فصل زمستان است، ممکن است نتوانید ویتامین D کافی را از قرارگرفتن در معرض آفتاب دریافت کنید.

برای پیشگیری از نرمی استخوان، اطمینان حاصل کنید که کودک شما از غذاهایی که به طور طبیعی ویتامین D دارند مثل ماهی‌های چرب (مانند ماهی آزاد و ماهی تن)، روغن ماهی و زرده تخم‌مرغ یا غذاهای غنی شده با ویتامین D استفاده می‌کند. برای تعیین میزان ویتامین D در غذاهای غنی شده، برچسب آن‌ها را بررسی کنید. اگر باردار هستید و یا نوزاد شما دچار کمبود ویتامین D است، در مورد میزان و نحوه مصرف مکمل‌های آن از دکتر نرمی استخوان خود سؤال بپرسید.

نحوه تشخیص نرمی استخوان در سنین مختلف
دکتر نرمی استخوان شما ممکن است در مرحله اول با انجام معاینه فیزیکی، نرمی استخوان را تشخیص دهد. معمولاً با کمی اعمال فشار روی استخوان‌ها و احتمال بروز حساسیت یا درد، معاینه صورت می‌گیرد. پزشک شما همچنین ممکن است انجام آزمایش‌های خاصی را برای کمک به تشخیص دقیق‌تر توصیه کند، از جمله:

آزمایش خون برای اندازه‌گیری سطح کلسیم و فسفات در خون
تصویربرداری با اشعه ایکس استخوان برای بررسی تغییر شکل استخوان‌ها
در موارد نادر، نمونه‌برداری از استخوان نیز انجام می‌شود. این کار شامل برداشتن قسمت بسیار کمی از استخوان است که نهایتاً نمونه برای تجزیه‌وتحلیل به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

پذیرش 24

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید