بررسی احیای سابقه بیمه با شرایط جدید | موافقت بیمه تامین اجتماعی با ادعای سابقه بیمه شده و اعلام بدهی کارفرمایان

به مدت شش ماه دیگر سابقه خود در پیمانکاری را احیا کنید، می‌توانید پس از این مدت و با داشتن ۳۰ سال سابقه، به عنوان بازنشسته شناخته شوید.


بیمه تامین اجتماعی

بیمه تأمین اجتماعی یک نظام بیمه است که در بسیاری از کشورها وجود دارد و به منظور حفظ و تضمین حقوق اجتماعی و اقتصادی افراد در مواقعی مانند بیماری، ناتوانی، بازنشستگی، بیکاری و مرگ فراهم می‌شود.

هدف اصلی بیمه تأمین اجتماعی، ایجاد یک شبکه ایمنی اجتماعی برای افراد است که در زمانهای نیاز به پشتیبانی مالی قرار می‌گیرند.

پس از انجام بررسی های لازم در کمیته شعبه و کمیته استانی تأمین اجتماعی، ادعای سابقه بیمه شده درباره متقاضی بازنشستگی مورد تأیید قرار گرفته و پس از این تأیید، میزان بدهی همراه با جرائم مرتبط با کارفرمای مربوطه اعلام می‌شود. پس از پرداخت بدهی یا قطعی شدن آن، سابقه مربوط به بیمه شده معترض در سیستم تأمین اجتماعی به ثبت می‌رسد.

در صورتی که به مدت شش ماه دیگر سابقه خود در پیمانکاری را احیا کنید، می‌توانید پس از این مدت و با داشتن ۳۰ سال سابقه، به عنوان بازنشسته شناخته شوید.

با اشاره به این موضوع، احمد فاضلی، کارشناس تامین اجتماعی، اظهار داشت: طبق یکی از مقررات سازمان تأمین اجتماعی، در صورتی که بیمه شده در گذشته در یک کارگاه فعال بوده و کارفرما تمام یا بخشی از حق بیمه او را پرداخت نکرده باشد، بیمه شده از امکان اعتراض به این مسأله با مراجعه به شعبه مربوطه تأمین اجتماعی استفاده می‌کند. بر اساس بخشنامه مربوطه در خصوص ادعای سابقه بیمه شدگان، با ارائه مدارک مربوط به اشتغال خود، اعتراض خود را ارائه می‌دهد. این ادعا بر اساس ماده ۱۴۸ قانون کار نیز قابل پیگیری در اداره تعاون کار و تأمین اجتماعی است.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید