قطع باتری و وصل مجدد آن: این روش نسبت به دو روش فوق کارایی بیشتری دارد، اما زمانبر بوده و اندکی سختتر است. بدین منظور ابتدا خودرو را خاموش کرده و اجازه دهید موتور خنک شود، چراکه ممکن است به هنگام کار، دستتان بسوزد. سپس کابلهای مثبت و منفی را از باتری جدا کنید. بسیار ضروری است که بلافاصله شروع به کار نکنید، چراکه انرژی الکتریکی ذخیرهشده در خازنها میتواند باعث برقگرفتگی شود لذا به منظور تخلیه خازنها، دست خود را بر روی بوق گذاشته و حدود 30 ثانیه، در همین حالت نگه دارید. حال به مدت 15 دقیقه صبر کرده و دوباره اتصالات را برقرار کنید. اتصالات را چک کنید که شل نباشند. در نهایت خودرو را روشن کرده و چراغ چک را کنترل کنید.
استفاده از دیاگ: دیاگ دستگاهی است که جهت خطایابی کامپیوتر خودرو مورد استفاده قرار گرفته و در دو دسته کلی در بازار موجود است. برای استفاده از این دستگاه ابتدا به دفترچه خودرو مراجعه کرده تا محل اتصال به پورت ECU را پیدا کنید که عمدتا در بالای جعبه فیوز قرار دارد. پس از اتصال به پورت مخصوص، با فشردن کلید “Enter” دستگاه را روشن کنید.
حال دستگاه شروع به تحلیل و آنالیز میکند و کد خطاهای موجود را به شما نمایش خواهد داد. کد خطاها را یادداشت کرده تا پس از پاک کردن این خطاها با یک شخص مطلع در رابطه با این خطاها مشورت کنید. در نهایت با استفاده از اسکرول، کلید پاک (Erase) را فشار دهید تا خطاها پاک شود.