ثبت نام وام فرزند آوری با شرایط جدید آغاز شد | چگونه سریع تر وام فرزند آوری بگیریم؟

وام فرزند آوری یکی از تسهیلات قابل استفاده برای والدین می‌باشد.


وام

وام فرزند آوری یکی از تسهیلات خوبی است که توجه والدین را به خودش جلب کرده است. وام فرزند آوری تا به امروز توانسته  والدین را به دریافت وام فرزند آوری ترغیب کند. وام فرزند آوری به دلیل شرایط استثنایی اش و سود چهار درصدی اش توانسته والدین را امیدوار کنند.

اگر جزو افرادی هستید که شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳ را دارید، از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir می‌توانید شروع به ثبت درخواست خود کنید.

لازم است بدانید که پس از ثبت نام در سایت وام فرزند به آدرس ve.cbi.ir، تمامی اطلاعات و شرایط شما از سوی اداره‌های دولتی احراز می‌شوند تا بتوانید تسهیلات مورد نیازتان را دریافت کنید. اگر با مراحل ثبت نام وام فرزند آوری آشنا نیستید یا مشکلی در طی ثبت درخواست خود دارید، بخش زیر را مطالعه کنید:

۱- ورود به سایت وام فرزند آوری

برای ثبت نام وام فرزند آوری، وارد سایت ثبت نام فرزندآوری ve.cbi.ir شوید. (برای دسترسی راحت‌تر از دکمه‌ی زیر استفاده کنید.) بعد از ورود، فرم ثبت نام وام فرزند آوری را می‌بینید و می‌بایست اطلاعات مربوط به پدر و نوزاد را وارد کنید.

۲- نحوه تکمیل فرم درخواست وام فرزندآوری

براساس تصویر این صفحه که در بخش بالا درج شده، اطلاعات هویتی و محل سکونت پدر فرزند را وارد کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:

شماره ملی پدر

تاریخ تولد پدر

استان محل تولد پدر

شهرستان محل تولد پدر

(اگر والدین از یکدیگر جدا شده‌اند و حضانت فرزند با مادر است، تیک آن را بزنید.)

اطلاعاتی که می‌بایست برای نوزاد بنویسید، موارد زیر هستند:

استان محل سکونت

شماره ملی فرزند

تاریخ تولد فرزند

استان محل تولد فرزند

شهرستان محل تولد فرزند

سپس، انتخاب کنید که تسهیلات فرزندآوری را برای کدام فرزند خود می‌خواهید و گزینه من ربات نیستم را بزنید تا به کد رهگیری دریافت کنید.

۳- دریافت کد رهگیری ۱۰ رقمی

بعد از تکمیل اطلاعات در فرم، روی گزینه “ادامه” کلیک کنید تا کد رهگیری ده رقمی را دریافت کنید. (این شماره رهگیری را ذخیره کنید تا بعدا با ورود به سایت بتوانید آخرین وضعیت ثبت نام خود را پیگیری کنید.)

cbi.ir وام فرزند سوم – ثبت نام وام فرزند سوم

مراحل و نحوه ثبت نام وام فرزند سوم همانند مراحلی است که در بخش بالا به آن اشاره شد. (برای تکمیل ثبت نام وام فرزند سوم لازم است اطلاعات هویتی مانند شماره ملی، تاریخ تولد، استان و یا شهرستان محل تولد همین نوزاد را وارد کنید.)

آن چیزی که بعد از تکمیل ثبت نام و دریافت کد رهگیری ۱۰ رقمی اهمیت دارد، پیگیری وام فرزندآوری است که در بخش زیر به جزئیات آن اشاره کردیم.

ویرایش فرم ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳

همانطور که بیان شد، ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به آدرس ve.cbi.ir، صورت می گیرد. در این میان، ممکن است که متقاضیان، به هر دلیلی، اطلاعات ثبت نامی خود را به اشتباه وارد نموده و نیاز به ویرایش اطلاعات داشته باشند.

افراد متقاضی که ثبت نام اولیه خود را در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، انجام داده و کد رهگیری ده رقمی دریافت کرده اند، اما، به هر دلیلی، نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت شده خود، در این سامانه دارند، می توانند با ورود به سایت ثبت نام ve.cbi.ir، اطلاعات خو را ویرایش کنند. به منظور آشنایی متقاضیان، در این قسمت، مراحل نحوه ویرایش فرم ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، ارائه گردیده است.

برای ویرایش ثبت نام وام فرزند آوری، شخص ابتدا، می بایست وارد سایت ثبت نام ve.cbi.ir شود. سپس، فرد باید بر روی گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند کلیک نماید.

در این صفحه، شخص باید از منوی سمت راست، گزینه ویرایش ثبت نام قبلی را انتخاب کند.

در این مرحله، متقاضی می بایست فرم ویرایش اطلاعات ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند را تکمیل نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، بر روی گزینه ادامه کلیک کند.

در نهایت، با تکمیل نمودن مراحل ویرایش ثبت نام وام فرزند آوری، اطلاعات افراد متقاضی، در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، ویرایش خواهد شد.

شرایط ثبت نام وام فرزندآوری

۱- براساس تبصره ۴ ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲٫۵ نباشد.

۲- فرزند باید متولد اول فروردین ماه ۱۴۰۰ به بعد باشد و حداکثر دو سال از تولد او گذشته باشد تا وام فرزندآوری به او تعلق بگیرد.

۳- هرچند تا پنج فرزند از هر خانواده می‌تواند وام فرزندآوری دریافت کند اما این تسهیلات به هر فرزند فقط یک بار تعلق می‌گیرد.

۴- حتی اگر در زمان بازپرداخت وام فرزندآوری، متقاضی صاحب فرزند دیگری شود این تسهیلات، به فرزند جدید هم اعطا می‌شود.

علاوه بر این شرایط کلی، وام فرزندآوری شرایط بانکی مشخصی هم دارد:

برای دریافت وام فرزندآوری نیازی به سپرده‌گذاری نزد بانک ندارید

یک ضامن معتبر و ارائه سفته برای دریافت این وام الزامی است

کارمزد این وام سالانه چهار درصد است

از ۶ ماه بعد از دریافت مبلغ وام بازپرداخت این تسهیلات آغاز می‌شود

مدارک لازم برای ثبت نام وام فرزندآوری

برای اینکه بتوانید وام فرزندآوری دریافت کنید دو دسته مدرک را باید ارائه کنید. دسته اول، مدارکی است که در زمان ثبت نام برای این وام باید در سامانه مربوط به ثبت نام وام فرزندآوری بارگذاری کنید. دسته دوم نیز مدارکی است که باید به بانک ارائه کنید تا این تسهیلات به شما اعطا شود.

در زمان ثبت نام آنلاین وام فرزندآوری به ارائه این مدارک نیاز دارید:

اطلاعات شناسنامه والدین

اطلاعات کارت ملی والدین

اطلاعات شناسنامه نوزاد

آدرس پستی محل سکونت

کد پستی محل سکونت

این لیست از مدارک را هم باید بانک ارائه کنید:

همراه داشتن اصل شناسنامه پدر و مادر نوزاد و ارائه نسخه کپی آنها

همراه داشتن اصل کارت ملی پدر و مادر نوزاد و ارائه نسخه کپی آنها

ارائه نسخه کپی از تمام صفحه‌های شناسنامه نوزاد

ارائه یک فقره سفته

ارائه نسخه کپی از شناسنامه ضامن

ارائه نسخه کپی از کارت ملی ضامن

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید