جاماندگان سهام عدالت بخوانند | واریز 600 هزار تومانی سود سهام عدالت از فردا به حساب این افراد

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس از واگذاری سهام عدالت به چهار و نیم میلیون نفر مشمول جدید خبر داد.


سهام عدالت

نماینده مردم سپیدان در مجلس با یادآوری اینکه پیگیری تغییر ساختار مدیریت سهام عدالت توسط دولت به وقوع یک فاجعه در کشور منتهی می شود، از رئیس مجلس خواست تا با پیگیری از وزیر اقتصاد مانع این کار شود.

محسن علیزاده در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی خطاب به رئیس مجلس ضمن درخواست ورود وی به نحوه انتخاب نمایندگان در هیات ها گفت: اخبار نگران کننده ای درخصوص پیگیری وزیر امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با نحوه تغییر ساختار مدیریت سهام عدالت در کشور شنیده می شود که در صورت صحت بسیار نگران کننده است و گمان می رود که دولت به دنبال این است که سهام عدالت را به طور کامل به دست بگیرد.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس از واگذاری سهام عدالت به چهار و نیم میلیون نفر مشمول جدید خبر داد.
مالک رحمتی – رئیس سازمان خصوصی سازی – در نشست مشترک رئیس سازمان خصوصی سازی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس – پیرامون بررسی ظرفیت های سیاست های اصل 44 قانون اساسی و واگذاری های جدید سهام عدالت با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان خصوصی سازی در موضوع سهام عدالت، حرکت صحیح در مسیر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است، یادآور شد: با وجود اجرای سیاست ها در سنوات گذشته، اما همچنان ظرفیت های نهفته و نابی در موضوع سهام عدالت وجود دارد که بکارگیری این ظرفیت ها برای رشد و توسعه اقتصادی کشور بسیار مهم و موثر است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی سازمان خصوصی سازی در موضوع سهام عدالت، عمل به تکالیف قانون و سیاست دولت درخصوص واگذاری سهام عدالت به مشمولین جدید است، عنوان کرد: در حال حاضر هماهنگی های لازم با نهادهای ذیربط جهت تخصیص سهام جدید به مشمولان جدید این سهام صورت گرفته و سبد سهام پیشنهادی برای تصویب نهایی به هیئت وزیران تقدیم شده است.
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به آسیب شناسی فرایند خصوصی سازی در سال های گذشته، عنوان کرد: توجه به واگذاری حقیقی به بخش خصوصی و به عبارتی مردمی‌سازی اقتصاد در سنوات ماضی مورد غفلت واقع شده و در این دوره در کنار مزایده عمومی برای کشف قیمت، بایستی مزایده انتخاب بهترین روش مدیریت برای بنگاه‌ها نیز مدنظر باشد تا بتوان شاهد رشد تولید و افزایش بهره‌وری و افزایش اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های واگذار شده باشیم. خریداران شرکت‌های دولتی در دوره جدید بایستی طرح اداره ۵ سال آتی شرکت را برای ارزیابی توسط کارشناسان به سازمان ارائه کنند.
سود سهام عدالت امسال در دو مرحله واریز خواهد شد.
سود سهام عدالت هر ساله برای دارندگان سهام عدالت واریز می شود و معمولا زمان واریز سود اواخر سال است. سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت 500 هزار تومانی با دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی متفاوت است. سود سهام عدالت سال 1401 طی دو مرحله واریز شد و مبلغ واریزی برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی و 500 هزار تومانی متفاوت بود. در سال 1402 فرآیند پرداخت سود سهام عدالت به مانند سال گذشته خواهد بود و احتمالا مرحله اول سود سهام عدالت آذرماه پرداخت خواهد شد. است. درباره مبلغ سود سهام عدالت در سال 1402 گفته شده که مشابه سال قبل خواهد بود.
سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.
فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

  • سلام با این وضع اقتصادی نمیشه زندگی کرد خودمون رو تا جایی که توان داریم بااین حال بازهم کم میارم این طور میتونم بگم ما زندگی نمیکنم خودمون رو به آب آتش میزنیم تا زنده بمانیم این قدر دنبال سهام عدالت رفتیم فعلان خبری نیست توکل به خدا

  • شاکر آلاله

    سلام من سهام عدالت ندارم الان دوسال درسجام ثبت نام کردم احرازهویت کامل دادم تا الان هیچ خبری نیست خواهش میکنم پیگیر این بنده باشید خدا برایتان خوش بخواهد ممنونم

  • برادر شهیدم بیکارم چهارتا فرزند دارم بیمه ندارم حقوق ندارم خونه دوچرخه ندارم سهام عدالت نداریم به داد ما برسید

  • همش صحبت از دارندگان سهام عدالته بالاخره اونایی که سهام عدالت ندارند به کجامراجعه کنند افغانستان ،عراق ،،،،

  • تکلیف اونایی که سهام به قول خودتان عدالت ندارند چه میشود، جاماندگان ایرانی

  • ناشناس

    تکلیف اونایی که سهام عدالت ندارند چی

  • میرزایی ازورامین

    ی خرده بدادمردم برسید آی اونهایی حقوقهای کلان میگیریدازقدیم گفتن سیرازگرسنه وسواره ازپیاده……..

  • سیده حمیده همیلی

    با عرض سلام من شوهرم فوت شده نه خانه ای دارم مستمری دریافت می کنم آیا این درست است نباید سهام عدالت شامل حالم شود

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید