🔥33

جدول مصرف برق کولر گازی | با این راهکار هزینه برق کولر گازی رو نصف کنید

۸ راهکار تضمینی و طلایی برای استفاده بدون استرس بابت هزینه قبض گزاف کولر گازی : چگونه مصرف برق کولر گازی را کاهش دهیم؟


نکات طلایی خانه داری

۸ راهکار تضمینی و طلایی برای استفاده بدون استرس بابت هزینه قبض گزاف کولر گازی : چگونه مصرف برق کولر گازی را کاهش دهیم؟

۸ راه طلایی جهت کاهش مصرف برق کولر گازی

در ادامه نکاتی که به شما در کاهش میزان مصرف برق کولر گازی (بدون نیاز به دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی) کمک می‌کند را توضیح می‌دهیم:

۱. نصب کولر گازی در جای مناسب

انتخاب محل نصب اسپیلت بسیار اهمیت دارد. اگر کولر گازی به صورت اصولی و در محل مناسب نصب نشود، علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای خود کولر، میزان مصرف برق کولر گازی در حالت فن و سایر تنظیمات آن را نیز افزایش می‌دهد. توصیه می‌شود پنل داخلی را در جایی روبروی محل نشستن یا حضور اعضاء خانواده قرار دهید.

بهتر است به علت انباشته شدن هوای گرم در زیر سقف، تا حد ممکن پنل داخلی اسپلیت‌ها را پایین‌تر از سقف نصب کنید. همچنین بهتر است نصب پنل بیرونی طوری باشد که هوای آزاد به راحتی در پشت آن جریان داشته باشد.

نکته‌‌ای که دانستن آن هنگام نصب کولر گازی مهم بوده و می‌تواند به مصرف برق کولر گازی جنرال ۲۴۰۰۰ و سایر مدل‌ها کمک کند این است که طول پرتاب هوای اسپلیت‌ها بر اساس ظرفیت معمولا بین ۵ تا ۱۰ متر است.

۲. به برچسب انرژی کولر گازی دقت کنید

اگر می‌خواهید بدانید چگونه مصرف برق کولر گازی را کاهش دهیم، در مرحله اول توصیه می‌شود از کولر گازی یا اسپلیت هایی استفاده کنید که دارای اینورتر یا سطح مصرف انرژی A یا B هستند. اصولا اینورترها متناسب با میزان مصرف، دور مورد نیاز انواع کمپرسور کولر گازی را کاهش یا افزایش می‌دهند.

توجه کنید که حتما مشخصات فنی دستگاه مورد نظر را مطالعه کنید و به EER دستگاه توجه کنید. ممکن است دستگاهی آمپر مصرفی کمی داشته باشد اما راندمان سرمایشی آن به اندازه مورد نظر و دلخواه شما نباشد.

به‌عنوان مثال، شما دستگاه ۳۲۰۰۰ خریداری کرده‌اید، اما راندمان سرمایشی آن پایین‌تر است، بنابراین باید بیشتر کار کند تا محیط شما خنک شود و همین امر سبب مصرف بیش از حد برق می‌شود. توجه به این نکات یکی از راه‌های کاهش مصرف برق کولر گازی حتی در صورت روشن بودن دائم کولر گازی است.

۳. تنظیم مناسب دمای کولر گازی

یکی دیگر از راه‌های کاهش مصرف برق کولر گازی این است که دمای اسپیلت خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که آسایش شما را فراهم نماید و اگر دستگاه بیشتر از آن کار کند شما سردتان شده و احساس لرز می‌کنید.

بنابراین مصرف کولر گازی شما به جهت بیشتر کار کردن کمپرسور دستگاه به علت انتخاب نکردن دمای مناسب افزایش پیدا کرده و همین امر سبب می‌شود مصرف برق شما افزایش پیدا کند.

دمای مناسب برای کولرهای گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد است. در این روش نیز شما نیازی به دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی ندارید و می‌توانید مصرف کولر گازی در حالت فن و… کاهش دهید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید