جیب بازنشستگان پر پول شد | واریز ۱.۰۰۰.۰۰۰ میلیونی همسان سازی حقوق بازنشستگان از امروز

یک فعال صنفی بازنشستگان گفت: اجرای متناسب سازی منتظر تصویب لایحه دولت در مجلس است که انتظار داریم هرچه سریعتر این لایحه درمجلس به تصویب برسد تا احکام متناسب سازی دراسرع وقت صادر شود. بازنشستگان بیش از شش ماه در انتظار مانده اند.


بازنشستگان

بازنشستگان کشوری و لشگری، برای دو ماه، تیر و مرداد، یک میلیون تومان بابت علی الحساب متناسب سازی دریافت کردند؛ این در حالیست که این مبالغ علیرغم وعده های بسیار برای بازنشستگان کارگری واریز نشده است.

«عبدالحمید عبائی حسنی» رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان خوزستان وبازرس کانون عالی کشور در این رابطه گفت: در زمینه اجرای همسان سازی به قانون عمل نشد؛ قرار بود ۴۰ درصد این متناسب سازی سال اول برنامه هفتم به بازنشستگان پرداخت شود اما متاسفانه با گذشت ۶ ماه ازسال هنوز اجرایی شدن آن در هاله‌ای از ابهام است.

او ادامه داد: نه تنها احکام همسان سازی صادر نشد بلکه پرداختِ معوقات آن هم به فراموشی سپرده شده است؛ موضوع دیگری که بازنشستگان را زجر می دهد تبعیض ناروا در میان بازنشستگان صندوق ها است؛ زیرا ماه قبل یک میلیون تومان علی الحساب متناسب سازی برای بازنشستگان کشوری و لشکری پرداخت شده اما هنوز به بازنشستگان  تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

عبائی حسنی افزود: اجرای متناسب سازی منتظر تصویب لایحه دولت در مجلس است که انتظار داریم هرچه سریعتر این لایحه درمجلس به تصویب برسد تا احکام متناسب سازی دراسرع وقت صادر شود. بازنشستگان بیش از شش ماه در انتظار مانده اند.

احمدی میدری؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد.

در این جلسه اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون ضمن تبریک هفته وحدت به میدری، خواستار اجرای کامل مواد ۵۴ و ۹۶ قانون تأمین اجتماعی، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران، پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب‌سازی، پیگیری تصویب لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس و پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان شدند.

اعضای هیئت مدیره کانون عالی همچنین به تأخیر در پرداخت حق بیمه عمر و بیمه تکمیلی بازنشستگان اشاره کرده و اعلام کردند که با وجود کسر از حقوق بازنشستگان، این مبالغ ماه‌هاست که به شرکت‌های بیمه‌گر پرداخت نشده است. همچنین بر اهمیت پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی، به ویژه مصوبه ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی مجلس برای سال جاری تأکید کردند و از وزیر خواستند تا تحقق این موضوع را پیگیری کند.

میدری، در این جلسه تأکید کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان یک قانون است و امیدواریم با تصویب لایحه دو فوریتی دولت در مجلس، زمینه اجرای آن فراهم شود.

وی همچنین تصریح کرد: تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به کار خواهیم گرفت و در کنار کانون عالی کارگران بازنشسته کشور خواهیم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چالش‌های پیش‌روی صندوق‌های بازنشستگی را یکی از مشکلات جدی کشور دانست و افزود: حل این چالش‌ها نیازمند همفکری و همکاری دولت و مجلس است.

در ادامه این جلسه، به اصل سه‌جانبه‌گرایی با حضور شرکای اجتماعی در سازمان تأمین اجتماعی اشاره و بر پیگیری سیاست‌های کلی و ابلاغی مقام معظم رهبری درباره تأمین اجتماعی تأکید شد.

مجتبی یوسفی در نشست علنی (سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری گفت: در تصویب قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، توجه به معیشت آنها برای همه صندوق‌ها منابعی مشخص شد، حتی برای بازنشستگان آموزش و پرورش ۱۴۰۰ به ماقبل و پاداش بازنشستگی معلمان تعریف شد اما الان حدود شش ماه از سال گذشته اما این موارد اجرایی نشده است، این گله بازنشستگان و این تاخیر باید جبران شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با اشاره به تصویب قانون ساماندهی کارکنان دولت در مجلس یازدهم گفت: مجلس گذشته ضمن تصویب آن رای اصراری برای حذف پیمانکاران و این اجحافی که در حق نیروها می‌شود انتظار ما از مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که به این قانون توجه ویژه داشته باشند.

یوسفی با اشاره به ضرورت توجه به معیشت کشاورزان، گفت: در تامین نهاده‌ها، کود و همچنین پرداخت پول گندم کاران با تاخیر مواجه هستیم و متاسفانه هم در این موارد و هم در موضوع سوخت و موضوعات مرتبط با آن در حق کشاورزان اجحاف می‌شود.

وی همچنین با اشاره به بحث عدالت در کنکور تصریح کرد: متاسفانه رشته‌های دانشگاهی برای آینده سازان به عدالت نیست و با این روش حاضر در ۴۰ رشته اصلی کشور در بسیاری از استان‌ها مثل خوزستان و استان‌های محروم یک نفر وجود ندارد که این نشانه ضعف مدیریت است و باید اصلاح مدیریت صورت بگیرد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید