🔥168

حقوق بازنشستگان از ماه آینده شوکه کننده واریز میشود | سورپرایز مجلس برای بازنشستگان

میزان حقوق بازنشستگان تا پایان برنامه هفتم به ۹۰ درصد دریافتی کارکنان می رسد


حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان در ایران بر اساس قوانین و مقرراتی تعیین می‌شود که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله طبقه بازنشستگان، نوع شغل و زمان خدمت است. در ایران، بازنشستگان به دو دسته عمومی و ویژه تقسیم می‌شوند.به طور کلی، حقوق بازنشستگان شامل حقوق پایه، بیمه‌های اجتماعی، بیمه تکمیلی، روزهای تعطیل و تعطیلات سالانه، یارانه‌ها و منافع دیگر است. همچنین، سازمان تامین اجتماعی در صورت لزوم می‌تواند تغییراتی در حقوق بازنشستگان اعمال کند.یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.

میزان حقوق بازنشستگان تا پایان برنامه هفتم به ۹۰ درصد دریافتی کارکنان می رسد

تسنیم: سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: براساس توافق مجلس و دولت مقرر شد تا در انتهای اجرای برنامه هفتم بازنشستگانی که ذیل دولت تعریف می شوند به میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد کارکنان دولت حقوق دریافت کنند.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تعامل دولت و مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: دولت و مجلس درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان تقریبا به یک جمع بندی رسیدند و بر همین مبنا محل تامین منابع آن را هم مشخص کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم مسئله متناسب سازی حقوق در طول اجرای برنامه هفتم توسعه از سوی دولت اجرایی شود، افزود: ما یک ظرفیت قانونی در بودجه سنواتی داریم که بر اساس آن میزان افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان را تعیین می کند. طی توافقاتی که با دولت صورت گرفت، مقرر شد تا از همین ظرفیت قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری استفاده کنیم.

زنگنه خاطرنشان کرد: البته تصمیم بر این شد تا این متناسب سازی به گونه ای عملیاتی شود که در انتهای اجرای برنامه هفتم بازنشستگانی که ذیل دولت تعریف می شوند به میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد کارکنان دولت حقوق دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: البته این مسئله به دستگاهی که افراد در آنجا شاغل بودند نیز بستگی دارد. به طور مثال در برخی دستگاه ها اختلاف حقوق بین شاغلان و بازنشستگان ۳ الی ۴ میلیون تومان است در حالی که در برخی دیگر از دستگاه ها این اختلاف به ۱۰ میلیون تومان و حتی بیشتر هم می رسد. بنابراین معیار متناسب سازی در دستگاه های زیرمجموعه دولت یکسان نخواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جزئیات جلسات این کمیسیون با دولت در زمینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان را تشریح کرد.
محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تعیین تکلیف موضوع «متناسب سازی حقوق بازنشستگان» در کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون تلفیق و دولت همچنان در حال تلاش برای رسیدن به راهکاری مناسب در زمینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان هستند.

وی افزود: پیشنهاداتی در این بخش از سوی کمیسیون تلفیق و شخص بنده به دولت ارائه شد و روی همین ایده با دولت کارها ادامه یافت. از این رو الحمدالله روی این ایده و با یک تغییرات جزئی، به یک جمع‌بندی اولیه دست پیدا کردیم.

شکاف حقوقی شاغلین و بازنشستگان کمتر می شود

زنگنه در تشریح ابعاد پیشنهاد کمیسیون تلفیق در زمینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد: ما هر ساله حقوق شاغلین و بازنشستگان را در قانون بودجه افزایش می‌دهیم لذا بر اساس پیشنهاد کمیسیون تاکید داشته‌ایم که امکان قانونی بودجه سنواتی در طول سال‌های برنامه به گونه‌ای تدارک دیده شود که بتواند شکاف حقوقی بین شاغلین و بازنشستگان را کمتر کند.

افزایش درصدی حقوق بازنشستگان؛ ماحصل متناسب سازی حقوق در برنامه هفتم

وی با بیان اینکه در این الگو تلاش داریم تا درصدی حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم، تاکید کرد: به واقع تلاش داریم به میزانی که بازنشستگان عزیز مد نظرشان است و اختلاف ایجاد شده، برسیم. البته این حقوق شبیه شاغلین نمی‌شود چرا که بالاخره بازنشسته عزیز ما دیگر سر کار نمی‌رود و اما شاغل ما باید هزینه‌های جانبی اشتغال خود را پرداخت کند.

تلاش برای تغییرات حقوق بازنشستگان در سال‌ اول اجرای برنامه هفتم

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین تلاش می کنیم تغییرات در حقوق بازنشستگان در سال‌های ابتدایی برنامه هفتم رخ دهد بنابراین بر اساس توافقی صورت گرفته با دولت تلاش داریم حداقل در طول برنامه هفتم ، به متناسب سازی حقوق بازنشستگان دست پیدا کنیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه افزود: البته در جزئیات این مسئله ممکن است برخی افراد،در سال اول برنامه و وابسته به میزان حقوقشان، از متناسب سازی برخوردار شوند و برخی در سال‌ دوم و یا سال سوم. بنابراین این موارد مباحثی است که باید در کمسیون تلفیق و در صحن مورد جمع‌بندی قرار گیرد.

دولت با کلیات پیشنهاد مجلس درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس فرمول کمیسیون تلفیق موافق است

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه دولت با کلیات پیشنهاد مجلس در این بخش موافق است، تاکید کرد: دولت با کلیات متناسب سازی حقوق بازنشستگان در طول برنامه و براساس فرمولی که از سوی کمیسیون تلفیق ارائه داده، موافق است.

زنگنه با اشاره به موضوع سنجه‌های عملکردی در موضوع بازنشستگان که مورد اختلاف مجلس و دولت بود گفت: در این بخش هم مجدداً مذاکراتی با دولت صورت گرفته تا یک الی دو ماده ای که در این بخش حذف شد،به نفع بازنشستگان اصلاح شود./

  • محمودی

    آقا تامبن اجتماعی را با بازنشستگان لشکری بکی هستن آقا شما بک راننده یا بک سوپری بایک نانوا را با بک افسربارنشسته که جوانی خود را ور جنگ گذاراندن واین روزها با اعصابی درهم ریخته زندگی میکنند برابرندمن چهلم پدرم را بخاطر اینکه در جبهه بودم هنوز ناراحت وشرمنده ام ،

  • ناشناس

    درود این که همش در باره لشکری و کشوری است پس تامین اجتماعی ها در گذشته هیچ خدمتی به این ملت نکرده آند و زحمتی نکشیده آند تا در پیری با آبرومندی زندگی کنند ؟

  • ناشناس

    اگه شکاف بین پولدارها و فقرا رو هم کم کنید خیلی خیلی …. عالی میشه و شکاف بین بازنشسته و شاغلین خود به خود کم میشه مشکل بین حقوق بازنشسته و شاغلین نیست مشکل تو تورم صدرصدی هست و اینکه پولدارها پولدارتر می شوند و فقرا فقیر تر تورم به نفع پولدارها و به ضرر ملت و فقرا هست خوب معلومه پولدارها چون به نفعشونه هیچ وقت اجازه نمی دن تورم پایین بیاد و از این وضعیت خیلی خیلی خوشحالند

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید