خبر جنجالی مجلس برای معلمان / سن بازنشستگی معلمان دوباره بالا می‌رود؟!

مسئله کمبود معلم با بازنشستگی حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار نفر تشدید خواهد شد.


خبر جنجالی مجلس برای معلمان / سن بازنشستگی معلمان دوباره بالا می‌رود؟!

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمبود معلم در مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری در حوزه انتخابیه، است، گفت: دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی دقیق و درست درصدد جبران کمبود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان بود و تا حدودی این مسئله را عملیاتی کرد.

هادی محمدپور  در مورد کمبود امکانات آموزشی در حوزه انتخابیه خود، گفت: نوسازی مدارس فرسوده استان‌ها باید هر چه سریع‌ تر در دستور کار وزارتخانه آموزش و پرورش قرار بگیرد، گناباد و بجستان با کمبود معلم روبرو هستند. این مسئله با بازنشستگی حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار نفر تشدید خواهد شد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمبود معلم در مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری در حوزه انتخابیه اینجانب است، افزود: دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی دقیق و درست درصدد جبران کمبود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان بود و تا حدودی این مسئله را عملیاتی کرد، حتی به کارگیری معلمان خرید خدمات در دستور کار قرار گرفت تا جبران کننده کمبود معلم باشد، بی تردید باید فکری اساسی برای این موضوعات آموزشی داشته باشیم.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه باید معیشت معلمان در دستور کار قرار بگیرد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش‌های متعددی برای بهبود وضعیت معلمان صورت گرفته اما با تمام تلاش‌های صورت گرفته معلمان به لحاظ معیشتی در وضعیت مناسب قرار ندارند، این مسئله در تمام استان‌ها یکسان است چه بسا در شهرستان‌ها این بی توجهی بیشتر هم باشد.

وی با بیان اینکه سابقه فعالیت دانشگاه علوم پزشکی در حوزه انتخابیه ما به بالای ۳۵ سال هم می‌رسد، تصریح کرد: بیمارستان جنوب استان خراسان قطب گردشگری سلامت است، باید نوسازی و تکمیل تجهیزات این بیمارستان در دستور کار قرار بگیرد.

محمدپور با بیان اینکه کمبود نیروی متخصص و تجهیزات پزشکی در گناباد باید مورد توجه کار قرار بگیرد، تصریح کرد: به لحاظ کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های این حوزه نیازمند نیرو هستند و باید وزارت بهداشت و درمان به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: به‌دلیل آنکه اغلب فرهنگیان از مقطع دیپلم به استخدام آموزش‌ و پرورش درمی‌آیند، معمولاً در سنین ۴۸ تا ۵۰ سالگی بازنشسته می‌شوند.

محمدصالح جوکار در جلسه علنی امروز در تذکری به وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: ۶ ماه از سال تحصیلی می‌گذرد و حقوق معلمان حق التدریس و خرید خدمات پرداخت نشده است، علت این موضوع چیست؟ برخورد این چنینی با معلمان درست نیست.

منصور اردستانی مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی ذیل بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، در خصوص شرایط دریافت پاداش بازنشستگی معلمان، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی این مصوبه را خاص معلمان پیش بینی کرد که طبق آن معلمان می‌توانند پس از ۳۰ سال خدمت درصورت تمایل درخواست پاداش داده و پاداش خود را بگیرند و پس از آن، مازاد بر آن ۳۰ سال را ادامه خدمت دهند.

فقط کارکنان آموزش و پرورش!

وی با بیان اینکه این مزیت فقط برای کارکنان آموزش و پرورش و نه سایر دستگاه‌ها پیش‌بینی شده است، درباره رویه فعلی توضیح داد: تاکنون رویه به این شکل بوده است که معلمان حتما باید بازنشسته شده، با آموزش و پرورش قطع ارتباط می‌کردند تا پاداش به آنها تعلق گیرد اما طبق این مصوبه جدید، معلمان می‌توانند بی آنکه قطع ارتباط استخدامی با آموزش و پرورش داشته باشند، پس از اتمام ۳۰ سال خدمت، تقاضای پاداش کنند.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اینگونه معلمان پس از آنکه پاداش خود را گرفتند، در صورت تمایل می‌توانند مازاد آن ۳۰ سال را تا سقف سن مجاز و سنوات بازنشستگی با آموزش و پرورش همکاری کنند و دیگر هیچ منعی برای ادامه خدمت وجود ندارد. این مزیت فقط برای فرهنگیان و معلمان پیش‌بینی شده است.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید