🔥47

خبر خوش آخر هفته درباره واریز سود سهام عدالت | برای دریافت سود سهام عدالت به این سایت مراجعه کنید

جهت دریافت سود سهام عدالت، باید ثبت نام و احراز هویت سجام شما با موفقیت انجام شده باشد. باید به این نکته توجه داشت که فرایند واریز سود سهام عدالت، از طریق کارگزاری‌ها انجام نمی‌شود.


سهام عدالت

در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت مقداری از سهام خود را در برخی از شرکت‌های بورسی، در میان مردم توزیع کرد. به سهامی‌ که از این طریق در میان مردم تقسیم شد «سهام عدالت» و به بیش از ۴۹ میلیون نفری که از این طریق سهامدار این شرکت‌ها شدند «سهامداران سهام‌‌ عدالت‌‌» گفته می‌شود.

سود سهام عدالت چه زمانی برای من واریز می‌شود؟

پرداخت سود سهام عدالت از طریق مراجع رسمی انجام می‌شود. بنابراین جهت اطلاع از زمان واریز سود باید منتظر انتشار اخبار رسمی و اطلاع‌رسانی از طریق این مراجع باشید.

چرا سود سهام عدالت واریز نشده یا سود کمی واریز شده است؟

جهت دریافت سود سهام عدالت، باید ثبت نام و احراز هویت سجام شما با موفقیت انجام شده باشد. باید به این نکته توجه داشت که فرایند واریز سود سهام عدالت، از طریق کارگزاری‌ها انجام نمی‌شود. بنابراین برای مشاهده جزئیات پرداخت سود و انجام پیگیری‌های لازم، نیاز است که از طریق پنل سهام عدالت (به آدرس panel.sahamedalat.ir) یا سامانه ذینفعان (به آدرس ddn.csdiran.com) یا پشتیبانی سجام به شماره ۱۵۶۹-۰۲۱ اقدام کنید.

مدیر پشتیبانی و راهبری عملیات سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث از طریق شعب کارگزاری و بانک‌های منتخب همچنان رایگان است.

روش دریافت سود سهام عدالت متوفیان

مژگان صفری‌ مقدم اظهار کرد: یکی از وراث سهام عدالت پس از سجامی شدن می‌توامند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه «ddn.csdiran.ir» و مراجعه به بخش امور سهام عدالت متوفی و وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد فرد فوت شده، نسبت به استعلام وضعیت سهام عدالت و پرتفوی سهام متوفی اقدام کند.

وی با بیان اینکه همه فرآیند فوق و تقسیم دارایی متوفی همچنان به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: در ادامه یکی از وراث پس از استعلام وضعیت سهام عدالت می‌تواند به یکی از شعب کارگزاری های منتخب و یا بانک‌های «ملی، تجارت، ملت و پارسیان» مراجعه و مدارک لازم را که در آدرس «www.csdiran.ir/pages?page=miras» درج شده، ارائه کند.

صفری‌ مقدم تصریح کرد: همه ورثه متوفی سهام عدالت پس از تقسیم دارایی متوفی می‌بایست نسبت به سجامی شدن اقدام کنند تا واریز سود سهام عدالت، به حساب آن‌ها از طریق شماره شبایی که در سامانه سجام اعلام کرده‌اند، صورت گیرد. در عین حال ورثه پس از سجامی شدن می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه علاوه بر مشاهده پرتفوی سهام عدالت خود، از ارزش روز آن نیز مطلع شوند.

درباره عدم برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت ، رئیس سازمان بورس اظهاراتی کرده بود: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اشکالاتی در ساماندهی برگزاری مجامع شرکت‌ها اتفاق افتاد که باعث شد روند برگزاری مجامع این شرکت‌ها متوقف شود. از سال ۹۹ هیئت مدیره این شرکت‌ها تجدید نشده و همان هیئت مدیره که مدت ماموریت‌شان تمام شده در این شرکت‌ها حضور دارند.

بعد از آن‌که مردم در سال ۹۹ روش مدیریت سهام عدالت خود را انتخاب کردند در انتخاب اعضای هیئت مدیره هیچ نقشی نداشته‌اند. سال ۱۴۰۰ تصمیماتی توسط شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد اتخاذ شد که از برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که اعضای هیئت مدیره آنها توسط دولت تعیین می‌شود جلوگیری شد و به درستی جلوی این کار گرفته شد و مجامع اینها برگزار نشد.

در نهایت هم ۷ آذرماه سال گذشته بود که سرانجام پس از رفت و برگشت‌های بسیار شورای عالی بورس نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را تصویب و ابلاغ کرد.

پس از این ابلاغ مصوبه شورای عالی بورس اولین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت دوشنبه ۲۳ بهمن سال گذشته برای استان خراسان شمالی برگزار و بنابر اعلام سازمان بورس با حضور ۵۲.۱ درصد از سهامداران همراه شد؛ دومین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم برای استان زنجان ۳ اسفندماه با حضور ۶۳.۲ درصد از سهامداران برگزار و نهایی شد؛ مجمع استان گیلان هم اولین مجمع سال ۱۴۰۳ و سومین مجمع استانی سهام عدالت بود که در فروردین‌ماه برگزار شد.

با توجه به اطلاعیه‌های منتشر شده در سامانه کدال بنا بود مجامع استان‌های ایلام، کرمان و مرکزی هم به ترتیب ۲۶ خردادماه، ۱۳ و ۲۱ تیرماه برگزار شود که مجامع دو استان ایلام و کرمان لغو شد؛ اما مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان مرکزی با حضور ۸۷.۸ از سهامداران برگزار و اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

خبر مهم سازمان بورس و اوراق بهادار درباره سهام عدالت

لغو برگزاری مجامع استان ایلام که ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با چرایی آن گفت: بنا بود مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان ایلام ۱۳ تیرماه برگزار شود، اما به سبب اینکه متاسفانه صورت‌های مالی حسابرسی شده آماده نشده است برگزاری مجمع لغو شد؛ هر زمانی که صورت‌های مالی حسابرسی شده که لازمه برگزاری مجمع است آماده و منتشر شود مجمع این استان هم برگزار خواهد شد.

دو استان مجامع سهام عدالت خود را برگزار می‌کنند.در ادامه هم به تازگی مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: همان‌طور که می‌دانید سه استان خراسان شمالی، زنجان و گیلان مجامع خود را برگزار کردند و استان‌هایی همانند اصفهان و کردستان آگهی دعوت به مجمع خود را منتشر کردند در تیر و مرداد ماه چند استان مجامع خود را برگزار خواهند کرد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید