🔥87

خبر خوش برای بازنشستگان / واریز جدید رقم همسان سازی حقوق بازنشستگان | حساب بازنشستگان چقدر شارژ می‌شود؟

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی اعلام کرد که حقوق بازنشستگان به تطابق با برنامه توسعه هفتم، مصوبه دولت و تکلیف قانونی و مُر قانون خواهد شد. از این رو، بازنشستگان نیازی به نگرانی ندارند.


خبر خوش برای بازنشستگان / واریز جدید رقم همسان سازی حقوق بازنشستگان | حساب بازنشستگان چقدر شارژ می‌شود؟

طبق گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان به تطابق با برنامه توسعه هفتم، مصوبه دولت و تکلیف قانونی و مُر قانون خواهد شد.

میرهاشم موسوی روز شنبه در نشست خبری افزود: دغدغه معیشت بازنشستگان در آخرین دیدار رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی مطرح و گزارشی نیز در این خصوص ارایه شد. شهید جمهور نیز تاکید کردند هر چقدر می‌توانید به بازنشستگان برسید و همیشه دغدغه معیشت این قشر را داشتند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه هفتم توسعه و مصوبه دولت، ۳ میلیون تومان در بحث متناسب سازی پرداخت شد و بر این اساس باید ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باید تامین می‌شد که با یک هفته تلاش شبانه روزی انجام شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هیچ مسیری جز خدمت به تعهدات نداریم، گفت: تامین این مبلغ خیلی سخت و معادل بودجه یک استان بزرگ بود، اما ظرف یک هفته آن را انجام داده و پرداخت کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت منابع پرداخت علی‌الحساب برای بخشی از صندوق‌های بازنشستگی را تامین کرده است.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،‌ سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمه خبرنگاران گفت: قانون برنامه هفتم توسعه ابلاغ شد و طبق آن، احکام بازنشستگان در صندوق‌های بازنشستگی کشوری، فولاد و تأمین اجتماعی را صادر خواهیم کرد.

وی افزود: دولت منابع پرداخت علی‌الحساب را برای بخشی از صندوق‌ها تامین کرده است و برای صندوق تأمین‌اجتماعی هم بحث شد به محض اینکه منابع آن تامین شود، پرداخت انجام می‌شود.

متضوی ادامه داد: دستور آقای مخبر این بود تأمین منابع با قید فوریت صورت بگیرد؛ امیدواریم شرمنده بازنشستگان نشویم، قانون و مصوبه دولت علی‌الحساب تامین و پرداخت می‌شود و احکام را صادر می‌کنیم و معادل احکام، پرداخت‌ها انجام خواهد گرفت. پرداختی آنها که کمتر گرفته‌اند اصلاح خواهد شد.

رشد ۲۰۰ درصدی وصول منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

براساس قانون بودجه سال 1403، مقرر شد تا مالیات بر ارزش افزوده یک درصد افزایش پیدا کند و عواید حاصل از آن برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان استفاده شود، بر همین اساس درآمد حاصل از افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بابت متناسب‏سازی حقوق بازنشستگان موضوع بند (ر) تبصره 6 قانون بودجه در نظر گرفته شد و عملکرد این بند نیز در گزارشات منابع وصول شده سازمان امور مالیاتی کشور، در بخش مالیات بر کالاها و خدمات ذکر می‌شود.

بر همین اساس رقم مالیات وصول شده مربوط به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین 200 درصد رشد داشته است. این رقم در فروردین 440 میلیارد تومان و در اردیبهشت یک هزار میلیارد تومان بوده است.

میرهاشم موسوی، ظهر امروز، در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، گفت: یکی از مشکلات اصلی سازمان تأمین اجتماعی در سال 1400 ناترازی منابع و پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان بود.

وی با بیان اینکه در مراحل اولیه 270 هزار میلیارد ریال حقوق پرداخت می‌شد، افزود: حدود 50 هزار میلیارد ریال باید از بانک رفاه می‌گرفتیم و از لحاظ وضعیت منابعی به‌جای آینده‌سازی، آینده‌خواری شده بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: امروز با تلاش مجموعه 6 هزار و 500 میلیارد ریال حقوق و مستمری پرداخت می‌شود و نیازمند استقراض نیستیم.

وی بیان کرد: 53 درصد جمعیت کشور زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و از ابتدای 1402 تا الان یک ریال برای مستمری از نظام بانکی تسهیلات نگرفتیم.

موسوی با بیان اینکه از سال 1392 تا 1400 حدود یک هزار و 60 میلیارد ریال به بانک رفاه بدهکار بودیم، ادامه داد: امروز این رقم توسط دولت شهید جمهور تسویه شده‌ و از ابربدهکارترین سازمان به طلبکارترین تبدیل شده‌ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: تسویه این بدهی در کاهش تورم تأثیرگذار بوده‌ و اکنون 950 هزار میلیارد ریال از کارفرماها طلب داریم و اقدامات دولت سیزدهم معادل حدود هشت سال دولت‌های قبل است.

موسوی با بیان اینکه در پوشش بیمه همگانی 2.5 میلیون نفر بیمه‌شدۀ جدید وارد شده‌اند که معادل هشت سال فعالیت دولت گذشته بوده‌است، تصریح کرد:  تعرفه‌های دولتی در مراکز تأمین اجتماعی برای ناباروری صددرصد رایگان است.

وی افزود: 169 قلم داروی جدید به لیست داروهای طرح دارویار اضافه شده‌ و در مجموع 400 قلم دارو در این طرح قرار گرفته دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: میزان صدور نسخه الکترونیک به 97 درصد رسیده‌ و درمان مستقیم طرح‌های ساخت‌وساز در حال انجام است.

موسوی با بیان اینکه تاکنون 39 طرح بیمارستانی درمانگاه و پلی‌کلینیک به بهره‌برداری رسیده‌است، خاطرنشان کرد:  طرح بیمارستان کوثر بروجرد چهلمین طرح درمانی کشور است.

وی تأکید کرد: یک‌هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده‌است و چهار طرح خوب با 10 هزار میلیارد ریال در بروجرد، الشتر، دورود، درمانگاه بیمارستان خرم‌آباد در حال اجرا است.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید