🔥370

خبر خوش برای کارکنان دولت | پرداخت وام کم بهره و بدون ضامن برای همه کارکنان

 تعیین تکلیف ترمیم حقوق کارکنان دولت نهایی شد .


وام بدون ضامن

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: همکاران ما مشکلات معیشتی دارند و ما تأکید کردیم که در کمتر از هشت ماه به همه کارکنان وام فوری کم بهره و بدون ضامن بدهند که ۲۸ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند.

مجید باقری در جلسه  شورای شهر تهران در واکنش به برخی تذکرات اعضای شورای شهر درباره وضعیت کارکنان شهرداری تهران با بیان اینکه ما نسبت به معیشت و جبران خدمت کارکنان بی تفاوت نبودیم، گفت: همکاران ما مشکلات معیشتی دارند و ما تأکید کردیم که در کمتر از هشت ماه به همه کارکنان وام کم بهره و بدون ضامن بدهند که ۲۸ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند.

وی با بیان اینکه زمینه ارتقاء کارکنان در شهرداری فراهم شد و جشن ۶ هزار نفری ارتقاء کارکنان برگزار شد و این به معنای افزایش حقوق این تعداد است و به زودی نیز افزایش حقوق کارمندان قراردادی که مسیر ارتقاء شغلی را طی کرده‌اند نیز اعمال خواهیم کرد، گفت: نباید به سمتی برویم که عده‌ای دلسوز کارکنان هستند و عده‌ای خیر، ما اثبات کردیم که به دنبال جبران خدمت و ارتقاء کارکنان هستیم. چند روز گذشته کلنگ زنی مسکن آتش نشانان انجام شد و برای پرسنل نیز سه جلسه با حضور شهردار تهران برگزار شده است.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: دولت سال گذشته ابلاغیه‌ای به ما داد و ما در آن پیشتاز بودیم و امسال احکام افزایش حقوق در فروردین ماه صادر شد. امروز دیوان عدالت بخشنامه دولت را ابطال کرده و ما از آن تفسیری داشتیم و زیرساخت‌ها را ایجاد کردیم و اگر بخواهیم، یک ساعت دیگر می‌توانیم آن را اجرایی کنیم.

باقری با تأکید بر اینکه ما تمام اقدامات را بر اساس بخشنامه‌های دولتی انجام دادیم، گفت: ما اگر بخواهیم ترمیم حقوق انجام دهیم می توانیم در پایان این ماه انجام دهیم. دولت هنوز ابلاغیه نداده و نسبت به رأی دیوان تفسیر دیگری دارد. ما زیرساخت‌ها را فراهم کردیم و به محض اینکه ابلاغیه صادر شود اقدام خواهیم کرد. شهردار تهران نیز تأکید داشته که در این روزها موضوع را حتماً از دولت پیگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از شهرداری‌ها اقدام به ترمیم حقوق کرده بود که بر اساس حکم سازمان بازرسی باید این مبلغ را بازگرداند، تصریح کرد: ما تا زمان پرداخت حقوق صبر می‌کنیم و با پیگیری‌های شهردار و اعضای شورا این ترمیم را در موعد مقرر انجام خواهیم داد.

مهدی پیرهادی نیز  در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه نیروی انسانی هر سازمان سرمایه آن است، گفت: مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای برای ترمیم حقوق کارکنان دولت به دلیل تورمی افسارگسیخته و مشکلات کارکنان داشته است که دیوان عدالت اداری این بخشنامه را به نفع کارکنان لغو کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای این مصوبه توسط برخی وزارتخانه‌ها و شهرداری‌ها انجام شده است، اظهار کرد: ما در شورای شهر اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم در متمم بودجه این افزایش حقوق را لحاظ کنیم اما جای سوال است که چرا شهرداری این ترمیم حقوق را انجام نمی‌دهد.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهرداری مگر مشکلات پرسنل و گرانی‌ها را نمی‌بیند؟ چرا باید به راحتی از کنار برخی مشکلات معیشتی عبور کرد و پرسنل شهرداری از ما انتظار دارند که این مهم مورد توجه قرار گیرد.

  • ناشناس

    جالبه بر ای کارمندان که بالاخره می‌توانند ضامن هم بشوند و اضافه کاری و رفاهیات دارند تصمیمات خوبی گرفته می شود اما بازنشستگان بلید خانه به خانه دنبال ضامن بگردند دوم لینکه اصلا وامی نمی‌دهند .

  • سلام لطف در مورد حقوق آتش نشان هم اقدامی کنید کمترین کف حقوق دارند لطف قانون لغو تغیر پست شون بردارید تا مدتی می‌توان آتش نشان بموند در صورت لزوم پست شون راحت تر تغییر دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید