🔥40

خبر فوری / آغاز واریز نقدی دولت برای معلمان | با پرداخت سود سهام فرهنگیان موافق شد

پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ صندوق، ۳۵ هزار میلیارد ریال سود از سوی هیات امنا مصوب شد که در بین فرهنگیان عضو صندوق تسهیم شود؛ این رقم نسبت به دوره مشابه قبل ۱۲۰ درصد رشد نشان می دهد.


خبر فوری / آغاز واریز نقدی دولت برای معلمان | با پرداخت سود سهام فرهنگیان موافق شد
بیش از هفت هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال از سود مصوب، متعلق به اعضای بازنشسته‌ اول مهر ۱۴۰۱ تا اول مهر ۱۴۰۲ بوده که تا پایان ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بازنشسته شده یا انصراف داده‌اند، این مبلغ طی ۲ هفته گذشته به صورت نقدی به حساب بیش از ۱۲۵ هزار نفر واریز شد.

صندوق ذهیره فرهنگیان تاکید کرده است که فرهنگیان شاغل می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی صندوق و در قسمت صورت وضعیت اعضا، سود سال مالی ۱۴۰۲ را که به حساب آنها نزد صندوق منظور شده است، مشاهده کنند.

فرهنگیانی که تازه به جمع همکاران آموزش و پرورش می‌پیوندند به منظور برخورداری از سودآوری و مزایای صندوق ذخیره فرهنگیان می توانند از طریق ادارات تعاون و یا نمایندگی‌های صندوق در سراسر کشور نسبت به عضویت اقدام کنند.

امسال ۶۵۰ دانشجو معلم جدید در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری پذیرش می‌شود

رییس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امسال ۶۵۰ دانشجو معلم جدید در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند، گفت: دانشجومعلمان جدید در ۲ پردیس خواهران (ساختمان ۱ و ۲) و پردیس بحرالعلوم برادران شهرکرد و مرکز آموزش شهید رجایی فرخشهر مشغول تحصیل خواهندشد.

ذبیح الله کاوه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار از آغاز فرآیند مصاحبه داوطلبان ورود به این دانشگاه از ۱۲ تیرماه خبر داد و گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۱۰ نفر مورد مصاحبه و ارزیابی قرار می‌گیرند.

به گفته وی، روزانه ۶۴ نفر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و ارزیابی و مصاحبه از این دانشجو معلمان تا ۲۸ تیرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد افراد دعوت شده برای مصاحبه و ارزیابی سه برابر ظرفیت است، گفت: پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان استان در رشته‌های تحصیلی علوم تربیتی، آموزش ادبیات و زبان فارسی، مشاوره امور تربیتی، آموزش نیازهای ویژه، الهیات و امسال برای نخستین بار در رشته آموزشی زبان انگلیسی دانشجو پذیرش شده است.

کاوه اظهار داشت: پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سالجاری رشد۲ برابری داشته است.

دانشگاه فرهنگیان چیست؟

دانشگاه فرهنگیان که قبلا با عنوان دانشگاه های تربیت معلم شناخته شده بود، دانشگاهی برای تامین، تربیت و توانمند سازی معلمان و نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش است. این دانشگاه در سال ۱۳۹۰ از طریق تجمیع کلیه مراکز تربیت معلم سراسر ایران تاسیس شد که در حال حاضر دارای ۹۸ واحد دانشگاهی در قالب ۶۴ پردیس دانشگاهی و ۳۴ دانشکده می ‌باشد.

 

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان شامل رشته های دبیری الهیات و معارف اسلامی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، راهنمایی و مشاوره، دبیری زبان انگلیسی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، دبیری علوم اجتماعی، دبیری شیمی، دبیری زبان و ادبیات عرب، دبیری ریاضی، دبیری فیزیک، دبیری تاریخ، دبیری تربیت بدنی، دبیری جغرافیا، دبیری زیست شناسی، ارتباط تصویری و… می باشد.

لازم به ذکر است که در سال جاری دانشگاه فرهنگیان به منظور جذب دانشجویان نمونه اقدام به جذب دانشجو از طریق بورسیه دانشگاه فرهنگیان با مشارکت دانشگاه های دولتی دیگر نموده است و داوطلبان می توانند اقدام به انتخاب رشته های بورسیه علاوه بر رشته های دانشگاه فرهنگیان نمایند.

پردیس فرهنگیان چیست

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به دلیل دولتی و روزانه بودن رشته های محل های ارائه شده رایگان و بدون پرداخت شهریه می باشد، اما با مشاهده عبارت پردیس فرهنگیان، ذهن بسیاری از داوطلبان به این سمت می رود که برای تحصیل در پردیس فرهنگیان داوطلبان پذیرفته شده موظف به پرداخت شهریه می باشند و یا حتی برخی از افراد به این موضوع فکر می کنند که همانند دانشگاه های شهریه پرداز پردیس خودگردان شرایط ورود به دانشگاه تربیت معلم سابق و نیز انتخاب رشته؛ پرداخت هزینه تعیین شده برای تعداد واحدهای انتخابی می باشد.

با این حال برای پاسخ به سوال پردیس فرهنگیان چیست؟ می توان توضیح داد که به کلیه واحدهای دانشگاه فرهنگیان نیز پردیس فرهنگیان گفته می شود و داوطلبان پذیرفته شده در پردیس فرهنگیان لازم به پرداخت هزینه نمی باشند. بلکه جهت کاهش هزینه های تحصیلی اعم از هزینه خوابگاه، رفت و آمد متقاضیان و … مبلغی را با عنوان حقوق دانشجو معلمی به حساب این افراد واریز می شود.

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

داوطلبان با ثبت نام کنکور سراسری گام اول برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را برمی دارند اما آن چه این روند را تکمیل کرده و آرزوی متقاضیان را محقق می سازد، داشتن شرایط ثبت نام این دانشگاه و کسب رتبه قبولی در اعلام نتایج نهایی کنکور می باشد.

سازمان سنجش با انتشار دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور، شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته محل های دانشگاه فرهنگیان و یا همان رشته تربیت معلم سابق را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. از مهم ترین شرایط اختصاصی لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، حداکثر برای ورود به دانشگاه فرهنگیان، ۲۴ سال تمام در نظر گرفته شده است و تفاوت دانشگاه فرهنگیان با تربیت دبیر رجایی در شرایط ثبت نام وجود ندارد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید