خبر فوری از طرح کالابرگ الکترونیک / سرپرست خانوار برای دریافت کالا برگ اقدام کنند

مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیک از ٧ تیرماه با تامین اعتبار به حساب سرپرستان خانوار برای دهک‌های یک تا سه درآمدی و به تعداد بیش از ۲۸ میلیون نفر اجرا شد که بر این اساس، دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر بعد خانوار، ۵۰۰ هزار تومان اعتبار دریافت کردند.


مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیک از ٧ تیرماه با تامین اعتبار به حساب سرپرستان خانوار برای دهک‌های یک تا سه درآمدی و به تعداد بیش از ۲۸ میلیون نفر اجرا شد که بر این اساس، دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر بعد خانوار، ۵۰۰ هزار تومان اعتبار دریافت کردند.

از امروز، اما با اجرای گام دوم این مرحله از طرح کالابرگ الکترونیکی، به دهک‌های چهارم و پنجم درآمدی به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان، اعتبار اختصاص خواهد یافت که این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در سه گروه کالایی شامل لبنیات، پروتئین و خواربار است.

بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گام دوم از مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی با اختصاص اعتبار به کدملی سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم و پنجم درآمدی از امروز دوشنبه ۳۰ تیر آغاز خواهد شد و تخصیص اعتبار برای دهک‌های ششم و هفتم از دوشنبه هفته آینده ۶ مرداد خواهد بود.

در همین راستا مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند متناسب با نیاز خود کالا‌های تعیین شده را خریداری کنند. محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری وجود ندارد و در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه‌التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.

مشمولان می‌توانند خرید‌های خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست. اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی به مدت یک ماه از آغاز مرحله نهم قابل استفاده و خرید است.

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد مشمولین مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی بیش از ۶۰ میلیون نفر است.

همچنین در اجرای این طرح، بیش از ۲۵۰ هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای طرف قرارداد طرح کالابرگ الکترونیکی هستند و در اجرا مشارکت دارند.

مشمولان این طرح می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌ها و اطلاع از مانده اعتبار خود، برنامه کاربردی «شما» را از خدمات‌دهندگانی، چون «بازار» و «مایکت» دریافت و نصب کنند.

اطلاع‌رسانی از میزان موجودی از طریق سرشماره v.refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود و این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و تاکید می‌شود فاقد هر گونه «لینک» است. همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است.

مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های مشمولان طرح است.

لازم به ذکر است که دارندگان مانده اعتبار از مراحل قبلی طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند همچنان از اعتبار خود در دوره حاضر استفاده کنند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره از هموطنان می‌خواهد مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

رسش پرتکرار مردم درباره کالابرگ الکترونیکی و پاسخ آن‌ها

در ادامه، وزارت رفاه به منظور رفع ابهامات و شفاف‌سازی برای مردم، به ۲۵ پرسش مهم و متداول درباره نحوه دریافت، استفاده و جزئیات فنی کالابرگ الکترونیکی پاسخ داده است:

۱- چه‌کسانی مشمول دریافت اعتبار می‌شوند؟

تمامی خانواده‌هایی که تا پنجم بهمن‌ماه ۱۴۰۳ در فهرست یارانه‌بگیران قرار داشته‌اند و در دهک‌های یک تا هفت باشند.

۲- استفاده از اعتبار به چه صورت است؟

اعتبار به شماره‌ملی سرپرست خانوار اختصاص یافته است و از طریق تمام کارت‌های بانکی سرپرست خانوار در فروشگاه‌های عضو طرح قابل استفاده است.

۳- میزان اعتبار برای هر خانوار چقدر است؟

در هر مرحله به ازای هر نفر در خانوارهای یارانه‌بگیر در دهک یک تا سه، ۵۰۰ هزار تومان و دهک چهار تا هفت، ۳۵۰ هزار تومان است.

۴- آیا در صورت استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی، از یارانه سرپرست خانوار کسر می‌شود؟

خیر. در طرح جدید کالابرگ الکترونیکی فقط از اعتبار تخصیصی به شماره‌ملی سرپرست خانوار کسر می­‌شود و یارانه‌بگیران، یارانه خود را در موعد مقرر بصورت نقدی و مجزا دریافت خواهند کرد.

۵- من مشمول دریافت بوده‌ام، اما اعتبار را دریافت نکرده‌ام؟

پس از نصب برنامه کاربردی”شما”، نسبت به مشاهده موجودی اعتبار اقدام کنید. در صورت مشاهده اعتبار، برای خرید به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح مراجعه کنید. در صورت مشاهده اعتبار و عدم موفقیت در خرید از فروشگاه، با شماره تلفن ۶۳۶۹ تماس بگیرید.

۶- من مشمول دریافت یارانه نیستم، با این‌وضع باید چه‌کنم؟

با توجه به اینکه پیش شرط دریافت کالابرگ الکترونیکی، دریافت یارانه توسط سرپرست خانوار است، چنانچه تا ۵ بهمن ۱۴۰۳ از خانوارهای یارانه‌بگیر نباشید، مشمول دریافت کالابرگ الکترونیکی نخواهید شد. با این حال، چنانچه تقاضای دریافت یارانه نقدی را دارید، جهت ثبت­‌نام به سامانه www.my.gov.ir مراجعه کنید.

همچنین در صورتی که قبلاً یارانه‌بگیر بوده‌اید و یارانه خانوار شما حذف شده است، جهت ثبت درخواست بررسی وضعیت خانوار برای دریافت یارانه به سامانه www.hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید.

۷- آیا با تمام اعتبار اختصاص یافته به خانوار، می‌توانم فقط یک قلم کالا خرید کنم؟

خیر. خانوارها در هر بار خرید، باید حداقل سه کالا از کل گروه‎‌های کالایی تعیین شده در طرح کالابرگ الکترونیک (لبنیات، پروتئین، خواربار) را خریداری کنند.

۸- اعتبار به حساب کدام یک از اعضای خانوار تخصیص یافته است؟

میزان اعتبار به شماره ملی سرپرست خانوار تخصیص یافته است و از کلیه کارت‌های بانکی سرپرست خانوار قابلیت خرید وجود دارد.

۹- اعتبار به کدام حساب سرپرست خانوار واریز شده است؟

اعتبار به حساب بانکی واریز نمی‌شود و به همین دلیل در صورت گرفتن موجودی حساب، میزان اعتبار مشخص نخواهد شد. این اعتبار به شماره‌ملی سرپرست خانوار تخصیص یافته است و از طریق کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

۱۰- آیا پیامک تخصیص- واریز اعتبار برای سرپرست خانوار ارسال می‌­شود؟

بله. فقط در زمان واریز اعتبار، میزان آن از طریق پیامک ارسالی به شماره تلفن سرپرست خانوار، اعلام می‌­شود. لازم به ذکر است، بعد از انجام تراکنش در فروشگاه، هیچگونه پیامکی ارسال نمی­‌شود و در صورتی که سامانه پیامک تراکنش­‌های خرید راه‌اندازی شود، اطلاع‌­رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید