🔥89

خبر فوری برای بازنشستگان / آغاز واریز وام ۳۰۰ میلیونی بازنشستگان | حساب کدام بازنشستگان دوباره شارژ می‌شود؟

 مدیر صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ۸۹ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت به بازنشستگان پرداخت شد.


بازنشستگان

 مدیر صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۹ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت به بازنشستگان استان پرداخت شد.

منوچهر صفرپور  تاکید کرد: این میزان تسهیلات از محل از سهمیه ۱۴۰۲ در قالب ۲ هزار و ۹۷۱ فقره وام ۳۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات پرداختی به بازنشستگان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری در استان با بهره چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه بوده است.

صفرپور تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۱ هزار و ۱۰ بازنشسته عضو صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری هستند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۰۷ نفر برابر ۷۰ درصد را آقایان و ۶ هزار و ۳۰۳ نفر برابر ۳۰ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به پرداخت ماهانه سه هزار و ۳۲۸ میلیارد و ۸۵۵ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۴۲۰ ریال حقوق به بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی کشوری در استان یادآور شد: میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان استان ماهانه ۱۴۴ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۳۹ ریال است.

۲۱ هزار و ۱۰ بازنشسته عضو صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری هستند.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

سوددهی شرکت‌های تامین اجتماعی

سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگترین و مهمترین سازمان بیمه اجتماعی کشور، با داشتن بیش از ۴۶ میلیون بیمه‌شده اصلی و تبعی، اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولیدکننده این خدمات در کشور است که در دو حوزه خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم، به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمات درمانی ارائه می‌کند.

سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان مستقیم در زمان حاضر بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی مشتمل بر ۷۹ بیمارستان ملکی و هیات‌مدیره‌ای و بیش از ۳۲۰ مرکز درمان سرپایی در سراسر کشور در اختیار دارد که مشغول ارائه خدمات متنوع و گوناگون سلامت به بیمه‌شدگان هستند که این خدمات به شکل ۱۰۰ درصد رایگان به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود.

در سال گذشته بیش ۶۷ میلیون بار مراجعه بیمه‌شدگان به پزشکان عمومی، متخصص، فوق‌تخصص و دندانپزشکان مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور انجام شده است.

تعهدات بیمه تامین اجتماعی شامل حمایت‌های درمانی در موارد بیماری، بارداری، حوادث، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری (به تازگی پوشش نازایی هم اضافه شده، هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه، پروتز و اورتز (تأمین هزینه وسایل کمک پزشکی)، غرامت نقص عضو مقطوع و کمک هزینه ازدواج است.

سازمان تامین اجتماعی با دارا بودن ۷۰ هزار نیرو دستاوردهای بزرگی را طی سال های اخیر به دست آورده و این مسیر همچنان استمرار دارد، به ویژه در دولت سیزدهم اقدامات به یادماندنی در تمامی بخش ها به ثمر نشست که در تاریخ فعالیت های این سازمان کم سابقه بوده است.

در تاریخ کشورمان به دلیل اهمیت و دربرگیری فعالیت های سازمان تامین اجتماعی ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است که برای این ایام برنامه های متنوعی در راستای تبیین و تشریح دستاوردها و مهمترین اقدامات در نظر گرفته شده است.

امروز و در نخستین روز از هفته تامین اجتماعی مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران و جمعی از کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور در مرقد مطهر امام راحل (ره) با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان تشکل‌های کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان از دیگر محورهای برنامه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی برای این هفته است که در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد و رویکرد اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی در برگزاری این مناسبت، تعامل مؤثر و هم‌افزا با مخاطبان و شرکای اجتماعی سازمان (بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان) است.

دیدار با مسئولان ارشد کشوری و استانی با هدف ارائه گزارش عملکرد و تبیین نظام مسائل سازمان تأمین‌اجتماعی، بازدید از مراکز درمانی و عیادت از بیماران، بازدید از مراکز تولیدی و کارگاه‌های صنعتی، برگزاری همایش سراسری با موضوع تحقق سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، دیدار با خانواده معزز شهدا و نیز برپایی میز خدمت در نمازهای جمعه و مراکز پرتردد شهرها برای معرفی خدمات و دستاوردهای تأمین‌اجتماعی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت گرامیداشت این هفته است.

روزهای این هفته با عناوین مختلف نامگذاری شده است که بر این اساس سه‌شنبه – ۱۹ تیرماه – تأمین‌اجتماعی پایدار در مسیر تحقق سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، چهارشنبه – ۲۰ تیرماه – تأمین‌اجتماعی کارآمد؛ حامی کارآفرینی، جهش تولید و بسترساز مشارکت مردمی، پنج‌شنبه- ۲۱ تیر – تأمین‌اجتماعی؛ ایجاد تحول، تحقق عدالت و ارتقای اعتماد، جمعه – ۲۲ تیرماه – تأمین‌اجتماعی؛ تسهیل خدمات از مسیر تحقق تأمین‌اجتماعی هوشمند، شنبه – ۲۳ تیرماه – تأمین‌اجتماعی؛ تحقق شفافیت، پاسخگویی و نظارت مردمی، یکشنبه – ۲۴ تیرماه- تأمین‌اجتماعی؛ تکریم کارگران و بازنشستگان، حامی خانواده ایرانی و دوشنبه – ۲۵ تیر – تأمین‌اجتماعی؛ توسعه مستمر خدمات بیمه‌ای و درمانی تعیین شده است.

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید