خبر مهم از هدیه پیروزی رییس جمهور | لینک ثبت نام دریافت هدیه ویژه پزشکیان

رییس پلیس فضای تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان از کاربران خواست فریب ارسال پیامک جعلی در خصوص موارد مختلف به ویژه هدیه پیروزی در انتخابات را نخورند.


عیدی

سرهنگ محمدباقر زارعی روز دوشنبه افزود: پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، کلاهبرداران با بهره گیری از این فرصت اقدام به خالی کردن حساب مردم کردند.

وی اضافه کرد: مجرمان سایبری با سوء استفاده از این شرایط اقدام به ارسال پیام هایی نظیر” هدیه پیروزی رییس جمهور ” به کاربران کرده تا با فریب دادن آنها، اقدام به تخلیه حساب های بانکی کنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: ارسال پیامک های جعلی، ارائه لینک های ثبت نام دریافت هدیه، هدایت به درگاه های بانکی جعلی و معرفی نرم افزار های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از انتظار نیست.

سرهنگ زارعی تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شود و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال می‌شود توجه نکنند.

وی ادامه داد: سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب سوء استفاده کلاهبرداران از این فرصت می شود و در این باره ‌پرونده‌های قضایی تشکیل شده با این موضوع رو به افزایش است.

سرهنگ زارعی گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با هرگونه جرم رایانه‌ای را دارد و در صورتی که شهروندان با موارد ‌مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‌www.fata.gov.ir ‌‌ بخش فوریت‌های سایبری و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

پلیس فتا، مرجع رسیدگی و ثبت گزارشات افراد در رابطه با مشکلات در فضای مجازی می باشد. با مراجعه به سایت پلیس فتا می توانید گزارشات تخلفات، را ثبت و پیگیری نمایید.

مدیر کل پست البرز از کاربران خواست مراقب پیامک های جعلی کلاهبرداران با عنوان بسته پستی باشند و لینک های آلوده را بازنکنند.

رضا حمید پور اظهار کرد: کلاهبرداران با سرشماره های شخصی و با بهره گیری از تصویر ماموران پست اقدام به ارسال پیامک جعلی از جمله مرسوله ابلاغ قضایی برای کاربران می کنند.

وی بیان کرد: ماموران شرکت ملی پست هیچگونه پیامکی مبنی بر ارسال ابلاغیه، لینک و یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمی‌کنند.

حمیدپور یادآورشد: امکان پیگیری مرسولات پستی از طریق پیام رسان بله مهیا شده و کاربران با استفاده از این امکان می‌توانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله را اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله از سوی پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند.

مدیرکل پست البرز گفت: سامانه پیامکی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با سرشماره ۵۰۰۰۴۰۱۹۳ تنها برای ارسال کدرهگیری و پیگیری مرسولات پستی به مشتریان فعالیت می کند؛ ارسال هرگونه پیامک در فضای مجازی و امثال آن با عنوان پست و پستچی با موضوعاتی همچون توزیع ابلاغ قضایی و دریافت وجه و امثال آن کلاهبرداری است.

وی افزود : مهم‌ترین ویژگی سامانه پیامکی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران نمایش آخرین وضعیت مکانی مرسوله است.بر اساس این گزارش، شرکت ملی پست این امکان را به مشتریان خود می‌دهد که اطلاعات مرسوله ارسالی خود را مشاهده و وضعیت آن را تا زمان تحویل پیگیری کنند.

مدیرکل پست استان البرز اظهار کرد : سیستم رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود ارائه می دهد و مشتریان می‌توانند مکان مرسوله شان را مشاهده و از زمان تحویل آن مطلع شوند.

هشدار پلیس فتا درباره حفاظت از اطلاعات شخصی
امروزه در همه شئون زندگی از رایانه استفاه می شود، از این رو اسرار ارزشمندی در آن نگهداری می گردد. این اسرار اعم از تجاری، اقتصادی و اجتماعی است.

ارزش بسیار زیاد این اسرار موجب شده که مجرمان با بکارگیری تکنیک های جدید، سعی در دستیابی به این اسرار داشته باشند.

کارشناس معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: به منظور جلوگیری از افشای اطلاعات موجود بر رایانه ها رعایت حداقل موراد امنیتی برای کاربران عادی و رعایت اصول دقیق طراحی شبکه و ایجاد دیواره های امنیتی برای شرکت‌ها و کاربران حرفه‌ای ضروری است.

وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر کاربران عمومی جزء بیشترین قربانیان فضای وب هستند رعایت حداقل موارد امنیتی که پلیس آنها را تذکر می‌دهد، اصلی‌ترین راه برای جلوگیری از این واقعه می‌باشد.

به گفته این کارشناس، از جمله مواردی که می توان به کاربران در خصوص حفظ و نگهداری از اطلاعات به افراد توصیه نمود:

1- همیشه از یک کلمه‌ی عبور قوی استفاده نمائید.

2- هر از چندی، نرم‌افزارهای امنیتی خود را باز کنید و کنترل نمایید که رایانه‌ی شما با این سه محافظ اصلی، محافظت می‌شود: ضد ویروس، ضدجاسوس‌افزار و دیواره‌ی آتش (فایروال).

3- به این محافظ‌های اصلی، نرم‌افزارهایی مثل ضداسپم و نرم‌افزارهای جستجوی امن که دارای آنتی فیشینگ و رتبه‌بندی ایمنی بالایی هم دارند بایستی افزوده شود.

4- هر زمانی که آنلاین هستید، به صورت کاملاً ایمن به گشت و گذار در اینترنت، جستجو، کار، بازی و چت بپردازید.

5- نام واقعی، شماره‌ی تلفن، آدرس و کلمه‌ی عبور را برای دوستان آنلاین به نمایش نگذارید.

این کارشناس در پایان ضمن ابراز خشنودی از توجه علاقه‌مندان به هشدارهای پلیسی از آنان خواست هرگز به صورت شخصی با افراد آنلاین ملاقات ننمایند.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید