🔥275

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | جبران هزینه خسارت بیمه ای برای بازنشستگان

مهلت ثبت‌نام در طرح «جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان» تا ۳۱ شهریور تمدید شد.


بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان تامین اجتماعی نقش مهمی در جامعه دارند و به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند.سازمان تأمین اجتماعی در ایران مسئول پرداخت و مدیریت بیمه‌ و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، است.حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس فرمولی تعیین می‌شود که عواملی مانند سابقه کار، حقوق ماهیانه، سن بازنشستگی و سقف پرداختی در نظر گرفته می‌شوند. با توجه به فعالیت زیادی از افراد در شرکت های خصوصی حقوق و بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی از پر چالش ترین مباحث دولت هاست. در ادامه به آخرین خبر از بازنشستگان تامین اجتماعی می پردازیم.سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: پرداخت ۲۵درصد مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در سال جاری و همزمان با افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده و در عمل متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل صورت گرفته و از ابتدای سال جاری به تمام مشمولان در حال پرداخت است.

پیرو نشست تعدادی از روسای کانون‌های بازنشستگی استان‌های مختلف کشور با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مهلت ثبت‌نام در طرح اختیاری «جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان» تا پایان روز جمعه ۳۱ شهریور ماه تمدید شد.

 با درخواست روسای کانون‌های بازنشستگی برای تمدید مهلت ثبت نام طرح اختیاری جبران هزینه خسارت درمان با سرانه ۲۰۵ هزار تومان برای هر بیمه شده، این مهلت تا پایان روز جمعه ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

بازنشستگان و وظیفه‌بگیران متقاضی استفاده از این طرح بیمه‌ای می‌توانند تا مهلت تعیین‌شده به بخش «خدمات بیمه‌ای» سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی https://eservices.cspf.ir/govsso/sb-supplementary-health-insurance مراجعه و نسبت به ثبت‌نام جدید یا اضافه کردن افراد تحت تکفل خود اقدام کنند.

بازنشستگان تامین اجتماعی
بازنشستگان تامین اجتماعی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برلزوم رایگان کردن خدمات‌شهری برای معلولین، جانبازان و بازنشستگان تأکید کرد.

احمدرضا دالوند در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی به اقدامات استان در این حوزه اشاره و با بیان اینکه لرستان در حمایت از افراد دارای معلولیت (مناسب سازی ابنیه و معابر) از استان‌های پیشرو در کشور به حساب می‌آید، اظهار کرد: برای حفظ و ارتقاء این جایگاه باید بیشتر تلاش کنیم و با برنامه‌ریزی مناسب گام‌های اساسی‌تری برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه معلولین، جانبازان و بازنشستگان عضوی از جامعه هستند، بر لزوم فراهم کردن امکانات رفاهی و خدمات‌دهی اجتماعی تاکید کرد و افزود: تمامی دستگاه‌ها باید در این موضوع پیش قدم باشند و نسبت به مناسب‌سازی ابنیه و معابر اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس از مانده اعتبارات خود برای مرتفع کردن مشکلات مدارس استثنایی اقدام کنند، همچنین در سال آتی برای این موضوع اعتباراتی در نظر گرفته خواهد شد.

دالوند در ادامه با تأکید بر اینکه خدمات شهری برای معلولین، جانبازان و بازنشستگان باید رایگان شود، گفت: یکی از موضوعات مهم مناسب سازی مربوط به حوزه شهری و معابر عمومی است که شهرداران با همکاری لازم باید در مرتفع کردن مسیرهایی که معلولین در تردد شهری با مشکل مواجه هستند، اقدام کنند.

گله بازنشستگان تامین اجتماعی به دلیل حقوق‌های پایین 

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح نظام حقوق و دستمزد را به محلی ارائه دهد.

 محمد جواد عسگری نماینده داراب و زرین دشت و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ صحن مجلس در تذکری شفاهی با بیان اینکه «روا نیست بازنشستگان به دلیل شرایط اقتصاد نامناسب و حقوق های پایین گله‌مند باشند»، اظهار کرد: دولت محترم باید لایحه اصلاح نظام حقوق و دستمزد را هرچه سریعتر به مجلس ارائه دهد تا مجلس بتواند این مشکل را حل و فصل کند.

وی بر لزوم تعیین تکلیف و کاهش دغدغه معلمان نهضتی، پیش دبستانی، خرید خدمتی، حق‌التدریسی تاکید کرد و گفت: اگرچه قرار بود دولت نسبت به پرداخت پول گندم گندمکاران اقدام کند اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است؛ بنابراین از رئیس جمهوری محترم می‌خواهم موضوع را پیگیری کند. همچنین با توجه به وارد شدن به فصل کشت به طور خاص کشت گندم و غلات باید نهاده‌های مورد نیاز آنها همچون بذر و سم تأمین شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطع برق چاه‌های کشاورزی مسئله دیگری است که به شدت به تولید کشاورزان آسیب وارد می‌کند. بانک کشاورزی و دیگر بانک‌ها فشارهای بسیاری به کشاورزان می‌آورند اما با توجه به اینکه آنها خشکسالی‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند باید این فشارها را کاهش داد تا به تولید کشاورزان آسیب نخورد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید