🔥16

خبر مهم برای بازنشستگان | حقوق بازنشستگان در شهریور ماه چقدر افزایش یافته است؟ | افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟

کسر بیمه و مالیات مربوط به شاغلان است و پس از کسر حق بیمه و مالیات از شاغلان، حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغلانِ مشابه و هم‌طراز همسان می‌شود.


بازنشستگان

دولت در روزهای اخیر، آیین‌نامه متناسب‌سازی را اصلاح و به نهادهای مربوطه ابلاغ کرد.

برخی بازنشستگان تصور می‌کنند منظور دولت از اصلاح جزء۶ آیین نامه اجرایی متناسب‌سازی، مشمول کسر حق بیمه و مالیات قرارگرفتن حقوق بازنشستگان است؛ این در حالیست که حق بیمه و مالیات فقط به شاغلان تعلق می‌گیرد.

در اصلاحیه هیت وزیران قید شده که واژه خالص حقوق در جزء ۶ ماده یک آیین نامه اجرایی متناسب سازی تغییر و به «پس از کسر حق بیمه سهم فرد ومالیات بردرآمد» تبدیل می‌شود. در جزء ۶ ماده یک آیین نامه قید شده مابه‌التفاوت تعلق گرفته به هر بازنشسته به معنای اختلاف رقم بین مبلغ حقوق بازنشستگی هر فرد با ۹۰ درصد میانگین مبلغ ناخالص حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسورِ شاغلان مشابه و هم‌طراز است.

در مصوبه اولیه اشاره‌ای به کسر مالیات نشده بود که طی اصلاحیه جدید اضافه شده است؛ لذا کسر بیمه و مالیات مربوط به شاغلان است و پس از کسر حق بیمه و مالیات از شاغلان، حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغلانِ مشابه و هم‌طراز همسان می‌شود.

حقوق بازنشستگان

جدول تاریخ دقیق واریز حقوق شهریور ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی براساس حروف الفبا منتشر شد.

نام حرف تاریخ پرداخت
آ،ا ۱۴۰۳/۶/۲۰
حرف ب تا ش شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۳/۶/۲۱
حرف ص تا ی شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۳/۶/۲۲
ب ۱۴۰۳/۶/۲۳
پ، ت، ث ۱۴۰۳/۶/۲۴
چ، ج، ژ، ص ۱۴۰۳/۶/۲۵
ض، ز، ف ۱۴۰۳/۶/۲۶
ح، همکاران بازنشسته ۱۴۰۳/۶/۲۷
ق، س، ر ۱۴۰۳/۶/۲۸
بانک‌های ملی، ملت، تجارت، پست بانک، سپه، کشاورزی، صادرات ۱۴۰۳/۶/۲۹
ط،ظ،خ ۱۴۰۳/۶/۲۹
گ،ل،و،ه،غ،ی،ذ،ک،د،ش ۱۴۰۳/۶/۳۰
ع،ن،م، بنیاد شهید ۱۴۰۳/۶/۳۱

سید حجت کاظمی روز یکشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد امور مازندران در ساری به خبرنگاران اظهار کرد: این صندوق در ۲ حوزه درمان کامل بازنشستگان از طریق بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ و همسان‌سازی حقوق با جدیت ورود پیدا کرده است.

وی با بیان این که اعتراض بازنشستگان در مورد مصوبه همسان‌سازی حقوق سال ۱۳۹۹ و سال جاری در حال بررسی و عملی شدن است، ادامه داد: اجرای همسان‌سازی ۳۰ و ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان فولاد کشور طبق برنامه هفتم توسعه عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد به اهمیت ارایه خدمات درمانی کامل و جامع به بازنشستگان اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، بیمه آتیه‌سازان حافظ با بعضی از مراکز درمانی منطقه شمال قرارداد ندارد که این مقوله سبب گلایه بازنشستگان شد.

کاظمی با تاکید بر لزوم رفع این مشکل بازنشستگان فولاد در شمال کشور، خاطرنشان کرد: این موضوع تا ۴۸ ساعت آیند باید حل و فصل شود.

کاظمی با بیان این که بازنشستگان فولاد کشور در بدترین شرایط شغلی سال‌ها کار سخت و زیان‌آور انجام دادند و اکنون باید از همه مراکز خدمات درمانی بخش‌های خصوصی و دولتی در قالب بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند، تصریح کرد: اگر بیمه آتیه‌سازان نسبت به این موضوع مهم و قرارداد با همه مرکز درمانی اقدام نکند، صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد نسبت ادامه کار با این بیمه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کاظمی اظهار کرد: امروز مهم‌ترین درخواست‌های جامعه هدف این صندوق افزایش تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با صندوق و همچنین همسان‌سازی حقوق است که هر ۲ موضوع باید حل و فصل شود.

وی افزود: البته برخی از ایرادها مربوط به بندهای قرارداد با بیمه‌های گذشته و حتی بیمه آتیه‌سازان است که ما مطابق مطالبات کانون‌های بازنشستگان آمادگی لازم برای اصلاح بندهای قرارداد را داریم.

علی خدامی گفت: علت عدم واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب به برخی از بازنشستگان، وجود حقوق منفی یا بدهی‌های قبلی است.

طریق اداره‌ کل بیمه تامین اجتماعی تایید شده است و آخرین نسخه را می‌ توانید به طور مستقیم از اپلیکیشن تامین اجتماعی من، دانلود و در گوشی هوشمند یا ویندوز نصب…

در دنیای پیچیده امروز، داشتن بیمه تامین اجتماعی به عنوان یک پشتوانه امن و ضروری برای تضمین آینده هر فرد تلقی می‌ شود. این بیمه، خدماتی مانند بازنشستگی، از کار افتادگی و خدمات درمانی را به بیمه‌ شدگان ارائه می‌دهد. افراد در مقابل دریافت این خدمات، باید مبلغ مشخص شده در فیش تامین اجتماعی را ماهانه یا دوره‌ ای به عنوان حق بیمه پرداخت نمایند. در این مقاله، به صورت جامع موضوع دریافت فیش تامین اجتماعی با کد ملی و کاربردهای متعدد آن بررسی خواهد شد.

روش‌ های مختلفی برای دریافت این فیش به زبانی ساده و گام به گام بیان می‌شود که در انتها خواهید توانست حتی با گوشی در هر مکان، برای دریافت و پرداخت فیش تامین اجتماعی اقدام کنید. در ادامه نحوه ورود به سامانه تامین اجتماعی و کار کردن با آن را بیان خواهیم کرد.

در واقع فیش تامین اجتماعی، سندی کلیدی است که اطلاعات مربوط به سابقه بیمه و میزان حق بیمه پرداختی یک فرد را نشان می‌ دهد. به صاحبان بیمه اختیاری مشاغل آزاد یا خویشتن فرما کمک می‌کند تا هزینه‌ های مربوطه را به طور کامل و منظم در موعد مقرر پرداخت کنند.

یکی از مزایای مهم دریافت فیش تامین اجتماعی با کد ملی، امکان دریافت وام از بانک‌ ها و سایر مؤسسات اعتباری می‌ باشد. با ارائه این فیش به عنوان مدرک سابقه بیمه، از تسهیلات وام با شرایط مناسب‌ تری بهره‌ مند خواهید شد. موارد استفاده از فیش تامین اجتماعی عبارتند از:

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

در اینجا به شرح گام به گام نحوه دریافت فیش تامین اجتماعی با کد ملی از طریق سامانه خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی می‌ پردازیم:

ورود به سایت

در اولین مرحله لازم است به سایت سامانه یکپارچه تامین اجتماعی بروید. برای این اقدام می‌ توانید از هر نوع مرورگر در گوشی یا سیستم استفاده کنید. ابتدا باید نام کاربری و رمز ورود منتخب را به درستی در داخل کادر وارد کنید.

اگر شخص برای اولین بار است که وارد سامانه می‌شود، بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید و مراحل مربوطه را جهت ایجاد حساب کاربری طی کنید. اگر مراحل ثبت نام پیش از این یک بار انجام شده‌ است، باید نام کاربری و رمز عبوری که قبلا انتخاب شده را در این کادرهای مربوطه وارد کنید.

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید