🔥44

خبر مهم برای متقاضیان وام ازدواج

وام ازدواج را چگونه میتوانیم دریافت کنیم؟


وام ازدواج

نحوه پیگیری وام ازدواج ۱۴۰۳
در ابتدا متقاضی باید به سامانه ثبت‌نام وام ازدواج به نشانی ve.cbi.ir ورود کرده و گزینه مشاهده وضعیت را کلیک کنید.
سپس در کادرهای قابل مشاهده در تصویر زیر، کد ملی، کد پیگیری و در آخر کد امنیتی در کادر را وارد کرده و در پایان «مشاهده وضعیت» را انتخاب کنید.نهایتاٌ در صفحه‌ای که وارد می‌شوید، می‌توانید وضعیت وام ازدواج خود را در سامانه مشاهده کنید.

در صورت فراموشی کد رهگیری برای مشاهده وضعیت وام ازدواج چه باید کرد؟
همانگونه که تا اینجای مقاله گفتیم، برای ورود به سامانه و بررسی وضعیت وام ازدواج، تنها کد ملی کافی نبوده و علاوه بر آن به کد پیگیری نیز احتیاج است. با این‌وجود سامانه وام ازدواج برای بازیابی کد پیگیری ده رقمی درخواست آن دسته از افرادی که آن را فراموش کرده‌اند، راهکاری ارائه داده و متقاضیان در صورت فراموشی کد رهگیری خود می توانند از طریق انجام مراحلی برای بازیابی آن اقدام کنند. در ادامه بطور کامل در ارتباط با نحوه بازیابی کد پیگیری اشاره کرده ایم.

چون امکان فراموشی کد پیگیری ده رقمی برای افرادی که درخواست آن دارند وجود دارد، لازم است تا همه افراد، راهکار بازیابی آن را به طور کامل بدانند. بنابراین در ادامه با ارائه راهنمای تصویری، سعی می‌کنیم تا نحوه برگرداندن کد پیگیری درخواست وام ازدواج را به شما آموزش دهیم:

برای بازیابی کد پیگیری درخواست وام خود، در ابتدا وارد سامانه تسهیلات قرض الحسنه به نشانی ve.cbi.ir شده و در منو سمت راست سایت، روی گزینه «بازیابی و چاپ کد پیگیری» کلیک کنید.

پیگیری وام ازدواج تنها با کد ملی امکان‌پذیر است؟
خیر! متقاضی وام ازدواج فقط با داشتن کد ملی نمی‌تواند از وضعیت وام ازدواج خود اطلاع حاصل کند. برای پیگیری وام ازدواج، علاوه بر کد ملی به کد رهگیری ده رقمی نیز احتیاج است.

کد رهگیری هنگام ثبت نام متقاضیان ارائه می شود و با داشتن این کد افراد می توانند در مراحل بعد، پیگیری و استعلام را در سامانه ثبت نام آن را انجام دهند.

تمام مراحل ثبت نام وام ازدواج به صورت کاملا آنلاین و از طریق سامانه تسهیلات بانک مرکزی به نشانی ve.cbi.ir انجام می گیرد.
به آدرس بالا مراجعه می کنید و از منوی سمت راست گزینه ثبت نام جدید را انتخاب کنید.
فرمی شبیه آن چه در زیر می بینید برای شما نمایش داده می شود در فرم باز شده اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و پس از زدن تیک های تایید روی دکمه ادامه… کلیک کنید.

اگر اطلاعات خود را به درستی وارد کرده باشید و مشکلی جهت ثبت نام آن نداشته باشید وارد فرم ثبت نام می شوید.
در این فرم اطلاعات فردی شما مانند نام، نام خانوادگی و … به طور آنلاین از سامانه ثبت احوال دریافت می شود و سایر اطلاعات مانند تلفن ثابت، همراه، آدرس و بانک و شعبه درخواستی را باید خودتان وارد کنید.
چنانچه بانک مورد نظر شما در لیست ظاهر نمی شود به این معناست که بانک مورد نظر در حال حاضر در استان شما دارای بودجه نیست. البته نگران نباشید چرا که با استفاده از خدمات ثبت نام آن سایت کندو می توانید برای هر بانک و شعبه ای که خواستید وام ازدواج خود را ثبت کنید.
نکته مهم: دقت کنید که تلفن همراه را به درستی درج کنید چرا که تمام اطلاع رسانی ها از طریق پیامک انجام می شود و این شماره نیز قابل ویرایش نخواهد بود.
پس از تکمیل کامل اطلاعات روی دکمه ثبت نام کلیک کنید. چنانچه همه اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید به صفحه بعد خواهید رفت و کد رهگیری ثبت نام به شما نمایش داده خواهد شد. ضمنا این کد پیگیری ثبت نام وام ازدواج از طریق پیامک نیر برای شما ارسال خواهد شد.
فراموش نکنید که برای خودتان و همسرتان به طور جداگانه باید ثبت نام کنید و هر ثبت نام مخصوص یک نفر خواهد بود.

معرفی سایت وام ازدواج ۱۴۰۳ ve.cbi.ir
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، برای کمک به زوج های جوان که در شرف ازدواج هستند، کمک هزینه ای با عنوان آن ، در نظر گرفته است. مبلغ وام مذکور، طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، در سال ۱۴۰۳، افزایش داشته است و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان می باشد و افراد، با توجه به شرایط سنی و دیگر شرایط خاصی که دارند، می توانند این تسهیلات را دریافت کنند. بنابراین، ممکن است این سوال برای افراد واجد شرایط، مطرح شود که در حال حاضر، سایت کدام بانک برای ثبت نام آن باز است؟که در ادامه به معرفی سایت وام ازدواج و پاسخ سوال پرداخته خواهد شد.

در سال های گذشته، ثبت نام وام ازدواج و تمام مراحل آن، از جمله ثبت نام در سامانه ثنا برای احرازهویت و آدرس متقاضیان وام، همانند تمامی تسهیلات و خدمات بانکی دیگر، به صورت حضوری و با مراجعه به یکی از شعب بانک های معرفی شده از طرف بانک مرکزی، صورت می گرفت؛ اما همانطور که بیان شد، امروزه این عملیات، به صورت اینترنتی، انجام می شود و متقاضیان، برای دریافت آن بانک سپه و همینطور دریافت این وام از سایر بانک ها، ابتدا وارد سایت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir شوند.

این سایت، که همانند سامانه بام بانک ملی، دارای امکانات متعددی بوده، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طراحی و راه اندازی شده است که یکی از معتبر ترین سایت ها، جهت ارائه تسهیلات بانکی می باشد و با توجه به اینکه قرار است افراد متقاضی، تمام اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند، می بایست، در مرورگر های خود، آدرس آن را جستجو کنند. زیرا، ممکن است، با تایپ و جستجوی عناوینی، مانند وام ازدواج، ثبت نام وام ازدواج و از این قبیل عناوین هم، سایت مورد نظر یافت شود؛ اما، بهتر است از آدرس اصلی سایت، یعنی همان ve.cbi.ir استفاده کنند.

جزئیات وام ازدواج ۳۵۰ میلیونی
رحیم زارع در نشست خبری که _دوشنبه بیست‌وپنجم دی_ در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شد که البته برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوج‌های زیر ۲۳ سال، ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

زارع ادامه داد: کسری بودجه و نرخ تورم نسبت به بودجه سال قبل کمتر شده است. قیمت حامل‌های انرژی، بنزین و گازوئیل هم افزایش نخواهد یافت و مطابق با لایحه دولت برای سال آینده، افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی را نخواهیم داشت.

اندیشه معاصر

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید