خودرو شاسی بلند پلاگین هیبرید نبکا در ایران | معرفی پلاگین هیبرید نبکا با مشخصات فنی

نمایشگاه شیراز میزبان جدیدترین خودروی بازار یعنی اسکای ول هیبرید پلاس است. در ادامه شاسی بلند پلاگین هیبرید نبکا را معرفی می کنیم.


خودرو

شرکت نبکا که به دنبال همکاری گروه خودروسازی کرمان موتور با شرکت مپنا بنیان‌گذاری شده است، در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ از یک محصول هیبریدی جدید بر پایه کراس اوور اسکای ول ET5 رونمایی کرد.

 شرکت نبکا که به عنوان زیرمجموعه شرکت کرمان موتور در زمینه تولید و عرضه خودروهای برقی در همکاری با گروه مپنا بنیان‌گذاری شده است، جدیدترین محصول خود بر اساس کراس اوور اسکای ول ET5 را در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی کرد. این خودرو که در بازارهای بین‌المللی با نام اسکای ورث HT-i شناخته می‌شود، محصول سال ۲۰۲۲ است و احتمالاً در ایران با نام نبکا هیبرید پلاس عرضه می‌شود.

این شاسی بلند شهری در سگمنت ابعادی متوسط دسته‌بندی می‌شود و نیروی مورد نیاز خود را از قوای محرکه پلاگین هیبرید تامین می‌کند. در این راستا یک پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی در کنار یک موتور برقی سنکرون/مغناطیس دائم روی این خودرو نصب شده است که البته موتور بنزینی بیشتر وظیفه شارژ باتری لیتیوم یون (NCM) به ظرفیت ۲۱.۶۸ کیلووات ساعت را بر عهده دارد.

حداکثر قدرت موتور بنزینی نبکا هیبرید پلاس معادل ۱۱۰ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتن متر است. اما توان اصلی این شاسی بلند هیبریدی از موتور برقی به قدرت ۲۸۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تامین می‌شود که از طریق یک گیربکس اتوماتیک E-CVT محور چرخ‌های جلو را به گردش درمی‌آورد. باتری ماشین اسکای ول هیبرید پلاس توسط منبع خارجی نیز قابل شارژ است؛ در نتیجه می‌توان آن را به کمک برق خانگی و شارژر معمولی یا ایستگاه‌های شارژ سریع، تغذیه کرد.
در مورد مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری، گفته شده که حدود کمتر از ۴۰ دقیقه زمان نیاز است تا ظرفیت باتری توسط فست شارژ از ۲۰ تا ۷۰ درصد برسد. اما همین میزان شارژ توسط برق خانگی چیزی حدود ۳ ساعت طول می‌کشد.

نبکا هیبرید پلاس می‌تواند مسافتی نزدیک به ۱۱۵ کیلومتر را به طور کامل با انرژی الکتریکی و بدون روشن شدن موتور بنزینی حرکت کند. اما زمانی که موتور بنزینی وارد مدار می‌شود، برد حرکتی این خودرو با مخزن سوخت ۶۰ لیتری، حدود ۱۱۶۷ کیلومتر عنوان شده است. ضمناً این ماشین به سیستم بازیابی انرژی ترمز مجهز است و حدود ۳۰ درصد از انرژی را از این طریق می‌تواند بازیافت کند.

در طراحی نبکا هیبرید پلاس نسبت به مدل برقی ET5 تحولاتی مثل تغییر نمای چهره و به ویژه جلو پنجره به همراه اصلاح تریم داخلی مشاهده می‌شود. حجم صندوق عقب این خودرو هم نزدیک به ۴۶۷ لیتر است که در این سگمنت خیلی جادار به حساب نمی‌آید، ولی به هر حال می‌تواند ۴ تا ۵ چمدان نسبتاً بزرگ را در خود جا بدهد و کارآمدی قابل قبولی در مسافرت‌ها داشته باشد.

شاسی بلند پلاگین هیبرید نبکا در نمایشگاه شیراز رونمایی شد
اسکای ول هیبرید پلاس تقریباً نزدیک به ۱۸۲۰ کیلوگرم وزن دارد و اگر قرار بود صرفاً از یک موتور بنزینی تنفس طبیعی استفاده کند، باید حتما نمونه‌های ۶ یا حتی ۸ سیلندر روی آن نصب می‌شد تا به شتاب صفر تا صد معادل ۸.۲ ثانیه دست پیدا کند. اما به واسطه به‌کارگیری پیشرانه پلاگین هیبرید، دیگر نیازی به حجم موتور بالا ندارد و می‌تواند با همین قوای محرکه به شتاب مشابه برسد.

این شاسی بلند هیبریدی نبکا در نسخه فول آپشن خود تجهیزات نسبتا سطح بالا و متنوع در اختیار کاربران خود می‌گذارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حسگر فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، دستیار کمکی نگهداری خودرو بین خطوط، رادار تابلوخوان، سیستم هشدار تصادف جلو، کنترل سرعت در سرپایینی کنترل، کنترل کشش و پایداری، دوربین ۳۶۰، هشدار نقاط کور، دوربین عقب، هشدار خواب‌آلودگی راننده، سنسور نور، چراغ‌های جلو با فناوری LED، سیستم پیشگرم کننده باتری، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف پانوراما، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت و… .

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید