خودرو وینفست VF 3 در بازار با قیمت ۶۵۰ میلیون تومان | معرفی کراس اوور VF 3 با مشخصات فنی

کمپانی ویتنامی وینفست خود را برای عرضه یک محصول جدید آماده می‌ کند. این کراس اوور VF 3 نام دارد و از پیشرانه تمام الکتریکی بهره می ‌برد. ثبت سفارش برای این کراس اوور در سرزمین مادری آغاز شده و به گفته وینفست در عرض ۶۶ ساعت ۲۷ هزار نفر برای خرید آن ثبت نام کرده‌ اند.


وینفست VF 3 بسیار کوچک بوده و دو درب دارد. طول، عرض و ارتفاع این کراس اوور ریزجثه به ترتیب برابر است با ۳۱۹۰، ۱۶۷۹ و ۱۶۲۲ میلیمتر. فاصله محوری این کراس اوور برقی نیز به ۲۰۷۵ میلیمتر می‌ رسد و ارتفاع آن از سطح زمین ۱۹۱ میلیمتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید با چنین ابعادی وینفست VF 3 بدنه ای کوچک تر از ام وی ام ۱۱۰ دارد. با وجود ابعاد بسیار کوچک و داشتن دو درب، این کراس اوور می‌ تواند چهار سرنشین را با خود حمل کند. از دید وینفست این خودرو یک «مینی شاسی بلند» محسوب می‌ شود.

نیروبخش وینفست VF 3 یک موتور برقی است که روی محور عقب قرار دارد. این موتور می ‌تواند ۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با اتکا به این پیشرانه محصول جدید ویتنامی‌ ها شتابی برابر با ۵.۳ ثانیه دارد، البته شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت!

وظیفه تامین انرژی وینفست VF 3 به باتری ۱۸.۶۴ کیلووات ساعتی محول شده؛ بر اساس استاندارد NEDC این باتری تا ۲۱۰ کیلومتر مسافت نیازی به شارژ مجدد ندارد. این باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می ‌کند و در صورت اتصال به یک پورت مناسب، در عرض ۳۶ دقیقه میزان شارژ آن از ۱۰ به ۷۰ درصد می ‌رسد.

وینفست VF 3 در ویتنام ۳۲۲ میلیون دونگ قیمت گذاری شده، این رقم با نرخ روز ارز معادل چیزی در حدود ۶۵۰ میلیون تومان می‌ شود. ناگفته نماند وینفست این کراس اوور را بدون باتری نیز به فروش می‌ رساند. در صورت خرید این نسخه مشتریان می‌ توانند از سرویس باتری اشتراکی استفاده کنند. این نسخه هم معادل ۴۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.

برند وینفست بخشی از شرکت خوشه ای وین گروپ است. این برند در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و تنها یک سال بعد، در نمایشگاه خودروی پاریس، نخستین محصولات خود را به نمایش گذاشت. وینفست با هدف خودکفایی و کاهش وابستگی به واردات خودرو، تلاش کرده است تا محصولاتی با استانداردهای جهانی تولید کند و در این راه، با شرکت‌های معتبری همچون ب ام و، پینین فارینا و ZF همکاری نزدیکی داشته است. این برند توانسته خودروهای خود را به بازارهای بین ‌المللی از جمله اندونزی، چین و حتی آمریکا صادر کند. با تمرکز بر تولید خودروهای برقی و هیبریدی، وینفست نشان داده است که عزم جدی برای رقابت در عرصه‌ های جهانی دارد و می ‌خواهد نقشی کلیدی در آینده پایدار صنعت خودرو داشته باشد.

وین‌فست مشخصات خودروی کوچک VF3 خود را پیش از عرضه در ویتنام اعلام کرده است. قیمت این خودرو بدون باطری از ۲۴۰ میلیون دانگ معادل ۹,۴۳۰ دلار و با باطری از ۳۲۲ میلیون دانگ معادل ۱۲,۶۵۰ دلار آغاز می‌شود. کسانی که باطری اشتراکی را انتخاب کنند، سه گزینه خواهند داشت. اشتراک پایه ماهانه ۳۵ دلار هزینه دارد و برای کسانی مناسب است که ماهانه کمتر از ۱,۵۰۰ کیلومتر رانندگی می‌کنند. در نقطهٔ مقابل، کسانی که ماهانه بیش از ۲,۵۰۰ کیلومتر رانندگی می‌کنند باید سراغ اشتراک ۸۰ دلار در ماه بروند.

VF3 با رنگ‌های بیرونی متنوعی عرضه می‌شود که شامل چهار رنگ استاندارد و پنج رنگ سفارشی مختلف خواهد بود. این خودروی کوچک ۱۹۱ میلی‌متر از زمین فاصله دارد و با رینگ‌های ۱۶ اینچی آیرودینامیک عرضه می‌شود. روکش‌های پلاستیکی بدنه و ستون C مشکی هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این خودرو هستند. محصول جدید وین‌فست ۳,۱۹۰ میلی‌متر طول، ۱,۶۷۹ میلی‌متر عرض و ۱,۶۲۲ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۰۷۵ میلی‌متر است.

VF3 در داخل کابین ساده‌ای دارد که ویژگی اصلی آن یک صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی است. به نظر می‌رسد این نمایشگر هم به‌عنوان صفحه آمپر و هم سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عمل می‌کند. غربیلک فرمان دو پره، کنترل‌های ساده و تریم رنگی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودروی کوچک ویتنامی است. همچنین با خواباندن صندلی‌های عقب تا ۲۸۵ لیتر فضای بار فراهم می‌شود.

این خودرو از یک موتور الکتریکی با ۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر استفاده می‌کند که در عقب نصب شده است. هرچند این اعداد اندک هستند اما خودرو را ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسانند. VF3 از یک پکیج باطری کوچک ۱۸.۶۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که امکان پیمودن تا ۲۱۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل فراهم خواهد کرد. همچنین این باطری‌ها در کمتر از ۳۶ دقیقه از ۱۰ تا ۷۰ درصد شارژ می‌شود.

آخرین خودرو

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید