🔥54

خوردن روزانه 10 عدد از این میوه باعث رفع  اسهال، فشار خون، استرس و بی خوابی می شود

با مصرف 10عدد عناب این میوه قرمز، سلامتی شما تضمین خواهد شد.


کمک به کاهش خطر ابطلا به سرطان
کمک به درمان کم خوابی
بهبود سلامت قلب
بهبود عملکرد دستگاه گوارش
برطرف کردن یبوست
تنظیم گردن خون در بدن
تقویت سیستم ایمنی بدن
کاهش التهاب
کاهش استرس و اضطراب
بهبود استحکام استخوان ها
کمک به هضم بهتر و سریع غذا
کمک به حفظ وزن
سم زدایی خون

در تمامی فصول سال می توانید به عناب دسترسی داشته باشید اما به سراغ آن نمی روید.

کمتر کسی از خواص عناب باخبر است در نتیجه این مسئله ریسک بیماری را در شما بالا می برد. پس از این به بعد عناب بخورید این میوه در سرتاسر جهان محبوبیت دارد.

این میوه های گرد و کوچک در هنگام رسیدن قرمز تیره و یا بنفش است و ممکن است کمی چروکیده بنظر برسد. عناب بومی جنوب آسیا است.

عناب به دلیل طعم شیرین و بافت جویدنی معمولا به صورت خشک شده و به عنوان میان وعده و یا در کنار نوشیدنی های گرم مورد مصرف قرار می گیرد.

این میوه کوچک دارای خواص درمانی برای سلامتی شما است.

در طب سنتی از عناب به طور گسترده ای برای بهبود خواب و کاهش اضطراب استفاده می شود.

به طور کلی مصرف روزانه 10 عدد عناب خشک شده در طب سنتی مشهور است که می تواند برای درمان آلرژی، اضطراب، افسردگی، اسهال، پوست خشک و خستگی به کاربرده شود.

همچنین برای فشار خون بالا، بی خوابی، عرق شبانه، تنگی نفس و استرس مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید از پودر آن در غذاها و همچنین به صورت دمنوش از آن استفاده کنید.

از خواص دیگر عناب می‌توان به خواص آن برای جلوگیری و درمان بیماری‌های رحم، گردن رحم و تخمدان‌ها مانند سرطان و افزایش قطر آندومتر رحم، سندرم پلی کیستیک تخمدان که مهم‌ترین علل نازایی است و همچنین تنظیم سیکل سلولی اشاره کرد. بنابراین خواص عناب برای زنان مربوط به رحم و تخمدان‌ها است که با ارتقای سلامت این اندام‌های داخلی به پیشگیری از سرطان و یا نازایی کمک می‌کند. به همین دلیل مصرف به‌اندازه عناب برای خانم‌ها و به‌خصوص خانم‌های جوانی که به دلیل ابتلا به سندرم پلی کیستیک تخمدان، قاعدگی نامنظمی دارند؛ ضروری است.

این گیاه دارویی به علت دارا بودن خاصیت‌های متفاوت از جمله لعاب زیاد، باعث افزایش میزان مصرف آب شده و به دلیل افزایش ادرار در بیماری‌های کلیوی از جمله دفع سنگ‌های کلیه نیز بسیار مفید است. بنابراین یکی از مهم‌ترین خواص عناب خشک برای کلیه کمک به دفع سنگ کلیه از طریق افزایش میزان ادرار در فرد است.

جالب است بدانید، در خانم‌هایی که به سوزش یا مشکلات خفیف عفونتی در واژن مبتلا هستند؛ مصرف عناب می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ زیرا برای درمان عفونت‌های خفیف تنها مصرف آب زیاد و ادرار، می‌تواند به پاکسازی عفونت کمک کند. بنابراین یکی دیگر از فواید عناب خشک برای زنان ادرارآوری عناب و کمک به بهبود عفونت خفیف اندام تناسلی است.

مجله سلامتی

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید