🔥411

درمان خانگی | برای درمان هر بیماری چه آبمیوه ای خوبه؟

تو مقاله درمان خانگی امروز بررسی میکنیم که تو هر بیماری چه آبمیوه ای بخوریم.


درمان خانگی

درمان خانگی به مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌ها اشاره دارد که در خانه و با استفاده از مواد طبیعی یا آشنا، برای بهبود و درمان بیماری‌ها و مشکلات سلامت استفاده می‌شوند. درمان خانگی عمدتاً بر پایه تجربه‌های طب سنتی و مردمی بر اساس سال‌ها یا حتی قرون از مشاهده و آزمایش‌های شخصی تکنیک‌ها و روش‌هایی را پیروی می‌کنند که در بهبود سلامتی نقش مهمی ایفا می‌کنند.درمان خانگی مناسب ترین گزینه برای درمان بیماری‌هایمان نیستند، اما می‌توانند به عنوان کمک‌کننده مفید و مؤثری به شمار روند درمانی دکتر معالج مورد استفاده قرار گیرند.یکی از مزایای درمان خانگی این است که مواد مورد استفاده آن‌ها از طبیعت گرفته می‌شوند و بیشتر آن‌ها قابل دسترسی و همچنین اقتصادی هستند. همچنین این روش‌ها بدون تجویز نسخه پزشک قابل انجام هستند و شما می‌توانید آن‌ها را در خانه خود انجام دهید. با این حال، قبل از استفاده‌ی هر گونه درمان خانگی باید مطمئن شوید که هیچ عوارض جانبی برای شما یا خانواده‌تان ندارد و با حذف نکردن فرصت های استفاده از درمان های دیگر تجویز شده توسط دکترها نیست.

سیستم ایمنی بدن شما برای فهمیدن این‌که کدام سلول خودی است و کدام یک غیرخودی، به‌طور پیوسته فعالیت می‌کند. این بدان معنی‌ست که برای ادامه کار و تأمین انرژی خود به یک دوز سالم ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد. دستور تهیه نوشیدنی‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم، سرشار از مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامتی یا مقابله با بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا هستند.

1- پرتقال، گریپ‌فروت و سایر مرکبات
ویتامین C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد که از سلول‌های شما در برابر مواد آسیب‌رسان محافظت می‌کند. کمبود ویتامین C به تاخیر در ترمیم زخم، پاسخ ایمنی ضعیف و عدم توانایی مبارزه با عفونت‌ها منجر می‌شود. درحال حاضر، هیچ شواهدی مبنی بر تاثیرگذاری ویتامین C خوراکی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونای جدید یا درمان بیماری COVID-19 وجود ندارد. با این حال تحقیقات، تزریق وریدی ویتامین C را به‌عنوان راهی برای درمان کووید- ۱۹ معرفی می‌کنند. آزمایشات بالینی بسیاری برای سنجش عملکرد درمانی تزریق وریدی ویتامین C (نه پیشگیری از راه خوردن ویتامین C) در جریان بررسی هستند.

با این وجود، اگر سرما خوردید، دوز بالای ویتامین C ممکن است علائم شما را کاهش داده و سرعت بهبود بیماری را افزایش دهد. حداکثر دوز قابل قبول ویتامین سی برای بزرگسالان ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز است.

مواد مغذی قابل‌ توجه در نوشیدنی مرکبات (به ‌ازای هر وعده)
پتاسیم: پرتقال
ویتامین A: پرتقال و گریپ‌فروت
ویتامین B6: پرتقال
ویتامین B-9 (فولات): پرتقال
ویتامین C: از همه مرکبات
روی: پرتقال
2- سیب سبز، هویچ و پرتقال
ترکیب بَرنده هویج، سیب و پرتقال، به بدن شما در محافظت از خود و مبارزه با عفونت کمک می‌کند. سیب و پرتقال ویتامین C موردنیاز شما را تامین می‌کنند. ویتامین A که برای سلامتی سیستم ایمنی بدن شما ضروری است، به صورت آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن در هویج وجود دارد. هویج حاوی ویتامین B6 نیز هست که نقش مهمی در تکثیر سلول‌های ایمنی و تولید پادتن ایفا می‌کند.

مواد مغذی قابل توجه در نوشیدنی سیب سبز، هویج و پرتقال (به‌ازای هر وعده)
پتاسیم: هویج
ویتامین A: هویج
ویتامین B6: هویج
ویتامین B-9 (فولات): پرتقال
ویتامین C: پرتقال و سیب
3- چغندر، هویج، زنجبیل و سیب
این نوشیدنی قوی که توسط Minimalist Baker درست شده، دارای ۳ نوع از سبزیجات ریشه‌ای‌ست که به سیستم ایمنی بدن کمک کرده و علائم التهاب را کاهش می‌دهد. التهاب اغلب، پاسخی ایمنی مقابل عفونت‌های ویروسی و باکتریایی است. علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا شامل آبریزش بینی، سرفه و بدن درد می‌باشد. افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید ممکن است این نوشیدنی را مفید بدانند، زیرا زنجبیل، اثرات ضد التهابی دارد.

مواد مغذی قابل توجه در نوشیدنی چغندر، هویج، زنجبیل و سیب (به‌ازای هر وعده)
پتاسیم: هویج، چغندر و سیب
ویتامین A: هویج و چغندر
ویتامین B6: هویج
ویتامین B-9 (فولات): چغندر
ویتامین C: سیب
4- گوجه
برای این‌که مطمئن شوید، آب گوجه شما تازه و فاقد مقدار زیادی مواد افزودنی است، باید با دست‌های خودتان آن را آماده کنید. Simply Recipes یک دستورالعمل فوق‌العاده دارد که برای تهیه آن تنها به چند ماده اولیه نیاز است. بهترین بخش‌اش این است که نیازی به آبمیوه‌گیری یا مخلوط‌کن ندارید. اگر دوست داشتید می‌توانید تکه‌های گوجه را از طریق الک صاف کنید. گوجه منبع غنی ویتامین B-9 است که به‌عنوان فولات (فولیک‌اسید) هم شناخته می‌شود. وجود این ماده، خطر عفونت را کاهش می‌دهد. گوجه، همچنین حاوی مقدار نسبتاً کمی منیزیم است که التهاب را کم می‌کند.

مواد مغذی قابل توجه در آب گوجه (به‌ازای هر وعده)
پتاسیم
ویتامین A
ویتامین B6
ویتامین B-9 (فولات)
ویتامین C و ویتامین K
5- کلم برگ، گوجه و کرفس
کلم برگ، ماده اصلی تهیه بسیاری از آبمیوه‌های سبز است. Kale Mary یکی از انواع کم‌برگ قرمز یا خونی است. در دستور تهیه این نوشیدنی به‌جای از بین‌بردن مزه کلم برگ با میوه‌های شیرین از آب گوجه که مقدار کافی ویتامین A دارد، استفاده می‌شود. طبق یک تحقیق، افزودن مقداری ترب کوهی معطر به این دستورالعمل، خواص ضد التهابی به نوشیدنی می‌بخشد. تهیه این نوشیدنی، حس و حال شما را سرجایش می‌آورد.

مواد مغذی قابل توجه در کلم برگ، گوجه و کرفس (به‌ازای هر وعده)
منیزیم: آب گوجه و کلم برگ
پتاسیم: گوجه
ویتامین A: آب گوجه و کلم برگ
ویتامین B6: آب گوجه
ویتامین B-9 (فولات): آب گوجه
ویتامین C: کلم برگ و آب گوجه
ویتامین K: آب گوجه

درمان خانگی
درمان خانگی

6- توت‌فرنگی و کیوی
توت‌فرنگی و کیوی گزینه‌های سالم دیگری هستند که می‌توانید برای تهیه نوشیدنی حاوی ویتامین C از آن‌ها استفاده کنید. از آن‌جایی برای یک فنجان آبمیوه به ۴ فنجان توت‌فرنگی نیاز دارید، می‌توانید به‌جای آبمیوه، اسموتی درست کنید. ما عاشق دستورتهیه Well Plated هستیم که با شیر بدون چربی، اسموتی درست می‌کند. شیر، سرشار از پروتئین و ویتامین D است که در آب سبزیجات و میوه، به‌ندرت یافت می‌شود. مردم بسیاری کمبود ویتامین D دارند که به مقدار بسیاری در نور خورشید و به‌ میزان کمتر در محصولات حیوانی وجود دارد. تندرستی حاصل از نور خورشید، رژیم غذایی یا مکمل‌های خوراکی، خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی مانند ذات‌الریه یا آنفولانزا را کاهش می‌دهد. برخی تحقیقات، ارتباط بین کمبود ویتامین D و میزان و شدت عفونت را نشان می‌دهند. برای تعیین اثربخشی مشابه آن بر ویروس کرونای جدید SARS-CoV-2، به آزمایشات بالینی بیشتری نیاز داریم.
برای تقویت بیشتر، چند قاشق ماست پروبیوتیک یونانی مقوی را جایگزین شیر کنید. مصرف پروبیوتیک‌ها برای حفظ سد ضد میکروبی به سلول‌های شما کمک می‌کند. پروبیوتیک‌ها معمولاً در مکمل‌های خوراکی و غذاهای تخمیری یافت می‌شوند.

مواد مغذی قابل توجه در نوشیدنی (به‌ازای هر وعده)
کلسیم: شیر
منگنز: توت‌فرنگی و جوی دوسر
فسفر: جوی دوسر
پتاسیم: توت‌فرنگی، موز و پرتقال
ویتامین B-1 (تیامین): جوی دوسر
ویتامین B6: موز
ویتامین B-9 (فولات): توت‌فرنگی و پرتقال
ویتامین B-12: شیر بدون چربی
ویتامین C: توت‌فرنگی، کیوی و پرتقال
ویتامین D: شیر بدون چربی
ویتامین K: کیوی
زینک: شیر بدون چربی
7- توت‌فرنگی و انبه
اسموتی انبه و توت‌فرنگی Feel Good Foodie’s یک نوشیدنی سالم برای برآوردن انتظارات شما از یک صبحانه بی‌پایان است. در دستورالعمل آن از یک سری میوه یخ‌زده استفاده می‌شود که از نظر مواد مغذی مانند میوه‌های تازه هستند. اگر هم میوه تازه دارید از آن استفاده کنید. ویتامین E موجود در انبه و شیر بادام، خواص آنتی‌اکسیدانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن (به‌ویژه در سالمندان) اسموتی را افزایش می‌دهند.

مواد مغذی قابل توجه در اسموتی (به‌ازای هر وعده)
کلسیم: شیر بادام
منگنز: توت‌فرنگی
پتاسیم: توت‌فرنگی
ویتامین A: انبه و هویج
ویتامین B6: انبه
ویتامین B-9 (فولات): توت‌فرنگی و انبه
ویتامین C: توت‌فرنگی، انبه و پرتقال
ویتامین D: شیر بادام
ویتامین E: انبه و شیر بادام
8- نعنا و هندوانه
هندوانه نه تنها سرشار از ویتامین C و آرژنین است (که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند) بلکه به رفع درد عضلانی هم کمک می‌کند. درد ماهیچه یکی از علائم شایع آنفولانزا به‌ویژه در افراد مسن‌تر می‌باشد. آبکی بودن هندوانه، آبگیری آن را آسان‌تر می‌کند و به‌نظر می‌رسد میوه کمتری، هدر می‌رود. به دستور تهیه آبمیوه نعنا و هندوانه Dassana در سایت دستور غذاهای وگان هندی، نگاهی بیندازید. همچنین می‌تونید آب هندوانه را با آبمیوه‌های ساده دیگر مانند پرتقال یا سیب مخلوط کنید. البته این ترکیب ویتامین A چندانی ندارد.

مواد مغذی قابل توجه در آبمیوه (به‌ازای هر وعده)
آرژنین، سیترولین، منیزیم: هنداونه
ویتامین A و C: هندوانه

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید