درمان فشار خون بالا، فقط با نوشیدن این آب | کاهش معجزه آسا فشار خون

پس از 55 سالگی، خطر ابتلا به فشار خون بالا افزایش می یابد. مردان بیشتر در معرض این خطر هستند، اما زنان نیز به ویژه پس از یائسگی تحت تأثیر قرار می گیرند.


همانطور که از نامش پیداست، فشار خون بالا یک وضعیت پاتولوژیک است که با فشار خون بالا در شریان ها مشخص می شود . این آسیب شناسی را نباید دست کم گرفت زیرا در دراز مدت می تواند باعث سکته مغزی و بیماری های قلبی عروقی شود.

کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند باید از درمان دارویی کافی و همچنین رژیم غذایی خاص پیروی کنند و باید آب مناسب را انتخاب کنند .

حتی زمانی که فشار خون بسیار بالا است، می‌تواند بدون علامت باشد، بدون اینکه علائمی را نشان دهد و این یک مشکل است زیرا بسیاری بدون اینکه متوجه شوند ممکن است از آن رنج ببرند.

ناگفته نماند که چک کردن دوره ای فشار خون حداقل کاری است که می توان انجام داد: این برای همه صدق می کند، نه فقط کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند.

عوامل خطرزا برای این آسیب شناسی شامل اضافه وزن/چاقی، سن، سابقه خانوادگی، سیگار کشیدن، الکل، دیابت، استرس، سبک زندگی کم تحرک، مصرف بیش از حد نمک، رژیم غذایی کم پتاسیم وجود دارد .

فشار خون بالا باید با درمان دارویی کافی که توسط پزشک تجویز می شود درمان شود، اما رعایت رژیم غذایی دقیق و انتخاب آب مناسب نیز مهم است.

فشار خون بالا: چگونه با نوشیدن این آب آن را کاهش دهیم؟
اولین کاری که برای کنترل فشار خون باید انجام دهید کاهش مصرف نمک است . با این حال، راه دیگری برای کاهش فشار خون وجود دارد: نوشیدن نوع خاصی از آب.

مصرف داروهای فشار خون کافی نیست. بسیار مهم است که سبک زندگی خود را تغییر دهید و از یک رژیم غذایی خاص پیروی کنید که اول از همه شامل مصرف کم نمک باشد.

نوشیدن کم نوشیدنی بدترین عادت برای کسانی است که از فشار خون بالا رنج می برند. یک بزرگسال سالم باید 1.5/2 لیتر آب در روز بنوشد . کسانی که مشکلات فشار خون بالا دارند باید نوع آبی را که می نوشند نیز تغییر دهند: آب بسیار توصیه شده در این مورد، الیگومینرال یا کمی معدنی با باقیمانده ثابت بین 50 تا 500 میلی گرم در لیتر است. در عمل، آب توصیه شده کم سدیم است و آب لوله کشی نیز می تواند خوب باشد.

تغییر سبک زندگی و داشتن یک روتین مناسب می‌تواند نقش مهمی در کنترل فشار خون داشته باشد. با انجام این کارها می‌توانید خیلی راحت‌تر و بدون رسیدن به مرحله‌ی پایین آوردن سریع فشار خون بالا شرایط جسمی خود را در حالت متعادل نگه دارید.

مصرف زیاد نمک می‌تواند باعث افزایش سطح فشار خون شما شود؛ از طرف دیگر پتاسیم می‌تواند به بدن کمک کند تا از شر سدیم خلاص شوید و فشار روی رگ‌های خونی خود را کاهش دهید. برای برقراری تعادل بهتر در میان میزان پتاسیم و سدیم دریافتی خود از رژیم غذاییتان، از غذاهای فرآوری شده کمتر استفاده کنید و بیشتر به سراغ غذاهای تازه و خانگی بروید. مواد غذایی حاوی میزان پتاسیم بالا عبارتند از:

سبزیجات مانند سیب‌زمینی، گوجه فرنگی و اسفناج
میوه‌های پایین آورنده‌ی فشار خون به صورت خشک مانند زردآلو
حبوبات مانند عدس و لوبیا چشم بلبلی
لبنیات مانند ماست و شیر
ماهی تن و سالمون
آجیل
البته فراموش نکنید که پتاسیم ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی مضر باشد، بنابراین قبل از افزایش مصرف پتاسیم در رژیم غذایی خود حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف تنها ۳۰ گرم الکل می‌تواند ضربان قلب شمت را تا ۲۴ ساعت آینده از حالت بالاتر ببرد. از طرف مقابل، این ماده فشار خون را در ۱۲ ساعت اولیه‌ کاهش می‌دهد اما سپس به صورت ناگهانی بالا می‌برد. به همین دلیل اگر فشار خون دارید بهتر است تا جای ممکن از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید.

افرادی که معمولا ۱ تا ۳ فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند، شاهد افزایش چشمگیر فشار خون خود نخواهند بود. با این حال انرژی‌زاهای کافئین‌دار و قهوه هرگز به عنوان مناسب‌ترین نوشیدنی برای کاهش فشارخون شناخته نمی‌شوند و زیاده‌روی در مصرف آن‌ها می‌تواند به مرور زمان خطر افزایش فشار خون و بروز مشکلات قلبی را در بدن شما افزایش دهد.

  • ناشناس

    تشکر میکنم از اطلاعات خوبی که در اختیارما قرار میدهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید