درمان های اورژانسی  و فوری فشار خون

درمان فوری فشار خون با این راهکارها در خانه


فشارخون

بین انگشت شصت و سبابه را ۳ الی ۴ دقیقه فشار دهید.

نوک انگشتان را سوزن می زنید تا چند قطره خون بیاید.

۱۲ الی ۲۰ عدد سیاه دانه را با دندان بجویید تا فشار سریع کاهش یابد.

ترشیها هم مثل سرکه ـ آبلیمو ـ آبغوره ـ آب نارنج و . . . در مواقع اوراژنسی کمک کننده هستند.

توجه :
یکی از درمانهای اوراژنسی را انجام دهید و اگر به نتیجه نرسیدید راه بعدی را امتحان کنید.

فشار خون در واقع همان فشاری است که خون در حین حرکت به دیواره شریان وارد می‌کند. شریان‌ها خون را از قلب شما به سایر قسمت‌های بدن منتقل می‌کنند. اگرچه فشار خون در طول روز ممکن است به دلایلی بالا و پایین رود، اما فشار خون بالای مزمن اغلب نشانه‎ای از یک بیماری زمینه‎ای مانند مشکل قلبی یا کلیوی است.

متاسفانه فشار خون بالا به‌ندرت علائم قابل توجهی دارد اما اگر درمان نشود، خطر مشکلات جدی مانند حملات قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد. تنها راه برای تشخیص فشار خون بالا، بررسی منظم فشار خون به کمک دستگاه فشارسنج است.

بنابراین، در صورت تشخیص فشار خون بالا، با تیم مراقبت‌های بهداشتی در مورد خطرات و نحوه صحیح درمان آن صحبت کنید. در این مطلب، علاوه بر اشاره به نحوه پایین آوردن سریع فشار خون بالا در منزل، مانند پایین آوردن فشار خون با آبلیمو، مصرف میوه‌های پایین آورنده فشار خون، کاهش سریع فشار خون با سیر و غیره، به انواع قرص کاهش فشار خون نیز اشاره خواهیم کرد.

ماهی‎های چرب منبع عالی از چربی‎های امگا ۳ هستند. این چربی‎ها ممکن است با کاهش التهاب و میزان ترکیبات منقبض‎ کننده رگ‏های خونی به نام اکسی لیپین به کاهش سطح فشار خون کمک کنند.

مطالعه‎ای روی ۲۰۳۶ فرد سالم نشان داد، کسانی‎که بالاترین میزان چربی‌های امگا ۳ را در خون دارند، فشار سیستولیک و دیاستولیک آن‌ها به طور قابل توجهی پایین‎تر از سایر افراد است. توصیه می‎کنیم سه روز در هفته به‎ جای گوشت قرمز ماهی مصرف کنید.

پایین اوردن فشار خون با دانه کدو تنبل
دانه ‎های کدو تنبل منبع غنی از مواد مغذی مهم مانند منیزیم، پتاسیم و آرژنین (یک اسید آمینه مورد نیاز برای تولید اکسید نیتریک که برای شل شدن رگ های خونی و کاهش فشار خون ضروری است) برای کنترل فشار خون هستند.

نشان داده شده است که روغن دانه کدو تنبل نیز یک داروی طبیعی قدرتمند برای کاهش فشار خون است. اگر به مدت ۶ هفته به میزان ۳ گرم از این روغن را مصرف کنید تغییرات قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

پایین اوردن فشار خون با حبوبات مانند لوبیا و عدس
لوبیا و عدس سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، منیزیم و پتاسیم هستند که به تنظیم فشار خون کمک زیادی می‎کنند. مطالعه‌ای بر روی ۵۵۴ نفر نشان داد که در اثر جایگزین کردن حبوبات به‌عنوان پروتئین گیاهی به‌جای گوشت قرمز، بیماران توانستند خیلی سریع‌تر سطح فشار خون خود را کنترل کنند. پیشنهاد می‌کنیم در قالب سوپ یا آش این مواد غذایی مفید را مصرف کنید.

کاهش فشار خون با پسته
پسته بسیار مغذی است و به دلیل داشتن پتاسیم بالا مصرف آن برای حفظ سلامت قلب و تنظیم فشار خون اهمیت دارد. مطالعه‌ای اخیرا نشان داد که در بین انواع مغزجات، مصرف پسته بیشترین تأثیر را در کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک دارد. سعی کنید روزانه ۲۰ تا ۳۰ گرم پسته بخورید.

کاهش فشار خون با هویج
هویج دارای ترکیبات فنلی زیادی مانند اسیدهای کلروژنیک، کوماریک کافئین است که به اتساع عروق خونی کمک می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد. در نتیجه مصرف روزانه یک تا دو عدد هویج در کاهش فشار خون موثر است. اگرچه می‎توان از خوردن هویج به‌صورت پخته یا خام لذت برد، اما مطالعات نشان داده‌اند که به شکل خام برای کاهش فشار خون موثرتر است.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید