🔥31

راه های برای فراموشی یک رابطه | چگونه کسی را که دوست داريم فراموش کنيم؟

چه به تازگی از عشق خود جدا شده باشید و چه طلاق گرفته باشید یا کات کرده باشید، فراموش کردن کسی که دوستش دارید هرگز آسان نیست.


همسر

گاهی اوقات، احساس می کنید که دیگر بعد از جدایی از عشق تان هرگز خوشحال نخواهید بود. شما فکر می کنید که او تنها کسی بود که می توانستید از اعماق وجودتان دوستش داشته باشید و اکنون او رفته است. تسلیم این افکار نشوید حقیقت این است که با مثبت‌اندیشی، صبر و اراده، همیشه می‌توانید از تاریکی یک شکست عشقی بیرون بیایید.

چیزهایی که شما را به یاد او می اندازد را دور بریزید

از شر چیزهایی که شما را به یاد کسی که دوستش داشتید می اندازد خلاص شوید. در نهایت، شما قادر خواهید بود به عشق قدیمی خود بدون هیجانات و احساسات منفی فکر کنید. البته نه در این مرحله!! فعلا زود است.

یادآوری خاطرات همراهی با کسی که دوستش داشتید می تواند منجر به احساس شدید دلتنگی، غم و اندوه و پشیمانی شود. به همین دلیل، بهتر است که از شر چیزهایی که شما را به یاد رابطه تان می اندازد، خلاص شوید. اگر اقلامی وجود دارد که نمی توانید دور انداختنشان را تحمل کنید، سعی کنید آنها را در جعبه ها بسته بندی کنید و در جایی دور از چشم و سر راه نگه دارید. در اینجا چند مورد از چیزهایی که باید از خود دور کنید، ذکر می کنیم:

وسایل عشق سابقتان که پیش شما مانده است.

هدایایی که عشق سابقتان به شما داده است.

موسیقی یا آهنگ هایی که با عشق سابقتان گوش می دادید.

عکس‌ها، نقاشی‌ها یا آثار هنری که شما را به یاد عشق سابقتان می‌اندازد.

 با او تماس برقرار نکنید

از تماس با این شخص خودداری کنید. مگر اینکه ۱۰۰٪ مطمئن باشید که می توانید با عشق سابق خود “فقط دوست” بمانید (زیاد روش حساب نکنید!).

حداقل برای یک یا دو ماه تا آنجا که می توانید از ملاقات با کسی که قبلا دوستش داشتید، اجتناب کنید. وقتی مجبور به دیدن این شخص شدید، مکالمات خود را تا حد امکان کوتاه و مؤدبانه نگه دارید. البته که این کار می تواند بسیار سخت باشد، اما مهم است. تعامل دوباره می تواند منجر به تبادلات ناخوشایندی شود که در آن هر دو طرف در مورد رابطه قدیمی فکر کنند. حتی ممکن است با عشق سابق خود به روش های غلط قدیمی بازگردید و شروع به معاشقه کنید. در هر صورت، یک لحظه خوب فکر کنید، این راه خوبی برای غلبه بر جدایی شما نیست.

در مشاوره شکست عشقی توصیه می شود که ارتباطات در شبکه های اجتماعی را با این شخص کات کنید.

حتی بهتر است عشق سابق خود را در شبکه های اجتماعی مسدود کنید.

شماره این شخص را از تلفن خود حذف کنید تا وسوسه ارسال پیامک را کاهش دهید.

روحیه خود را تقویت کنید

با فعالیت بدنی و ذهنی روحیه خود را تقویت کنید. ورزش یک راه فوق العاده برای شروع یک احساس خوب در مورد خود پس از یک تجربه سخت شکست عشقی است. نه تنها ارزان، سرگرم کننده بلکه بسیار موثر است. ثابت شده است که ورزش کردن خلق و خوی شما را با نشاط می کند و از افسردگی پیشگیری می کند.

اگر به صورت منظم ورزش کنید، متوجه تغییراتی در ظاهر و احساس خود خواهید شد که اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و غلبه بر شکست عشقی را آسان‌تر می‌کند.

 تنها بودن سمی است

رابطه های اجتماعی قبلی خود را تقویت کنید. تنها ماندن بعد از جدایی ایده بسیار بدی است. افتادن در نشخوار افکار منفی و سرزنش کردن بیش از حد خودتان کار آسانی است. بودن در کنار افرادی که به آنها نزدیک هستید، تحمل زخم های قلبتان را آسان تر می کند. دوستان و خانواده‌تان توصیه‌های مفیدی به شما ارائه می‌کنند (که باید به آن‌ها گوش دهید). دوستان در این مواقع در کنار شما هستند تا وقتی احساس خوبی ندارید، به شما آرامش و اطمینان دهند. به یاد داشته باشید، تا وقتی در مورد مشکلتان صحبت نکنید، هیچ راه حلی به ذهنتان نمی رسد.

اگر از خانواده خود دور هستید، تماس های تلفنی و چت اسکایپ می تواند بسیار مفید باشد.

حتی می توانید دوستان اجتماعی جدیدی پیدا کنید، اما وارد یک رابطه عاطفی جدید نشوید.

حس ارزشمندی خود را تقویت کنید

همیشه برای خودتان ارزش قائل باشید. به یاد داشته باشید که شما مهمترین فرد زندگی خود هستید. در نظر گرفتن این موضوع باعث می شود به جای اینکه روی فراموش کردن عشق سابق خود تمرکز کنید، راحت تر روی خودتان تمرکز کنید. به بسیاری از ویژگی های مثبت خود اطمینان داشته باشید و معایب خود را بپذیرید. هیچ کس کامل نیست. روی بهترین فردی که می توانید باشید تمرکز کنید.

خوشبختی نه از دیگران بلکه از درون خود شما می آید.

سعی کنید با ترحم به همسر سابق خود فکر کنید.

عشق سابق شما وقتی متوجه شود واقعا چقدر ارزشمند هستید پشیمان خواهد شد.

فعال و منظم باشید

حالا کسي را که دوست داشتید را فراموش کنيد. مدتی را برای بهبودی از دل شکستگی خود صرف کردید، حالا بهتر است از جای خود برخیزید. از استقلال جدید خود به عنوان فرصتی برای بهبودی زندگی خود استفاده کنید. اکنون شما فرصت خوبی برای کسب موفقیت هایی دارید که باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید و شما را در موقعیت بهتری نسبت به قبل قرار می دهید. فقط چند نمونه از این فرصت ها را اینجا آورده ایم:

خودتان را وقف کار خود کنید. تکالیف جدید بلند پروازانه و جاه طلبانه برای خود تعیین کنید.

روابط سالمی را جستجو کنید

خودتان را برای تجربه روابط جدید آماده کنید. پس از یک جدایی دشوار، معمولاً بهتر است برای چند ماه از روابط عاشقانه اجتناب کنید. با این حال، وقتی توانستید کسی که دوستش داشتید را فراموش کنید، بد نیست به یک فرد جدید نگاه کنید، با او صحبت کنید و دوستش داشته باشید. انجام این کار ممکن است در ابتدا کمی دردناک یا ناخوشایند باشد؛ که این طبیعی است. شما اساساً در حال فراموش کردن فردی هستید که قبلاً دائماً با او صحبت می کردید و او را می دیدید. این تجربیات رابطه گذشته با گذشت زمان محو خواهد شد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید