🔥21

راه و روش جذب مادرشوهر | چگونه مادر شوهر مان را عاشق خودمان کنیم؟

برقراری ارتباط با مادر شوهر از قدیم تابوی بسیار بزرگی برای تازه عروس ها بوده است؛ اما در واقعیت این ارتباط آنقدرهام سخت و غیر ممکن نیست.


مرد

رابطه با مادر شوهر باید بر اساس احترام و صمیمیت بنا شود. در واقع این رابطه باید بر مبنای محبت و توجه متقابل بین همسر و مادر شوهر برقرار شود. هر چند موقعیت هر فرد ممکن است متفاوت باشد، اما با انجام راهکاری زیر می توانید تا حدودی عشق و علاقه را به رابطه خود برگردانید:

برقراری ارتباط موثر: به مادر شوهرتان وقت بیشتری اختصاص دهید و با او در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید. به او نشان دهید که او برای شما اهمیت دارد و قصد دارید رابطه‌تان را با او تقویت کنید.

۲. احترام به نقش مادر شوهر: مادر شوهر نقش مهمی در زندگی زناشویی دارد و باید تا جایی که می شود احترام او را حفظ کنید. شما باید به او فرصت دهید تا نظرات خود را بیان کند و کمی در تصمیم‌گیری‌های خانوادگی مشارکت داشته باشد. حتی اگر شده به صورت فرمالیته از تجربیات و نصایح او استفاده کنید.

۳. صبر و حوصله داشته باشید: در برخورد با مادر شوهر، باید خود را کنترل کنید و در مواقع تنش‌زا، از بیان نظرات ناخوشایند یا بی احترامی‌های زبانی خودداری کنید و سعی کنید مشکلات را به صورت مسالمت‌آمیز حل کنید. سعی کنید به مادر شوهر خود گوش دهید و نگرانی ها، ایده ها و دیدگاه های او را درک کنید.

کمک کردن: اگر فرصتی برای کمک به مادر شوهر خود پیدا کردید به هیچ وجه آن را از دست ندهید. این کار نشان می دهد که شما به خانواده همسرتان اهمیت می دهید و حاضرید در هر شرایطی کنار آن ها باشید.

۵. تشکر و قدردانی: هرگاه مادر شوهر خود کاری برای شما انجام می دهد، حتماً از او تشکر کنید. قدردانی از کوچکترین کارها نشان می دهد که شما ارزش زحماتی را که او برای شما می کشد می فهمید و از آن قدردانی می کنید.

۶. ابراز علاقه: هرگاه فرصتی برای ابراز علاقه پیش بیاید، از آن استفاده کنید. این کار می تواند از طریق یک هدیه کوچک، یا حتی فقط یک پیام محبت آمیز باشد. این کار نشان می دهد که شما به او فکر می کنید و او را دوست دارید.

۷. حفظ حریم شخصی: هرچند که ممکن است دوست داشته باشید که با مادر شوهر خود نزدیک تر شوید، اما همیشه باید حریم شخصی او را حفظ کنید.

در رابطه با مادر شوهر ممکن است تنش‌ها و مشکلاتی بروز کند. برای مقابله با این تنش‌ها، باید به موارد زیر توجه کنید:

همکاری و هماهنگی در انجام وظایف خانگی و مسئولیت‌های خانوادگی می‌تواند ارتباط را قوی‌تر و مؤثرتر کند. بنابراین، سعی کنید مسئولیت‌ها را بین خود و مادر شوهر به اندازه‌ی ممکن به اشتراک بگذارید. این کار باعث می‌شود هر دو طرف به احساس مشارکت در خانواده برسند و باعث تقویت روابط شود.

در برخورد با مادر شوهر، محافظه‌کاری بسیار مهم است. برخی مواقع ممکن است نظرات و دیدگاه‌های متفاوتی بین شما و مادر شوهر وجود داشته باشد. در این مواقع، به جای مورد قضاوت و بحث رفتن، سعی کنید بیشتر گوش کنید و نظرات را با احترام مورد بررسی قرار دهید. این روش می‌تواند منجر به درک بهتر یکدیگر شود و تعامل مؤثرتری بین شما ایجاد شود.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید