فرصت یک هفته ای برای بازنشستگان کشوری | بازنشستگان کشوری عجله کنند

در پی درخواست صندوق بازنشستگی کشوری و موافقت دکتر علیرضا نمازی مدیر عامل شرکت آتیه سازان حافظ در جهت رفاه حال بازنشستگان کشوری مهلت پذیرش اسناد خسارت درمانی سال ۱۴۰۲ تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ تمدید شد.


بازنشستگان تامین اجتماعی

از امروز کلیه بازنشستگان کشوری می توانند با توجه به فرصت یک هفته ای باقیمانده ، مدارک و اسناد خسارت های پزشکی را به شعبه و نمایندگی های شرکت آتیه سازان حافظ در سراسر کشور تحویل دهند

نشست مشترک مدیر شعبه آتیه سازان حافظ استان سیستان و بلوچستان با اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی این استان در شهرستان خاش برگزارشد .
مدیرشعبه استان سیستان و بلوچستان آتیه سازان حافظ گفت : در این نشست اعضای کانون بازنشستگان استان از بروز رسانی پرداخت هزینه های درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران تا پایان فروردین 1403 اعلام رضایت کردند .

اسحاق حکمت دوست افزود، اجرایی شدن طرح بیمه اکمل درمان بازنشستگان تامین اجتماعی استان برای دریافت خدمات کامل تر ازجمله ویزیت و دارو یکی ازموضوعاتی بود که کانون استان درخواست کرد .

درادامه این نشست ضمن تاکید برهمکاری و تعامل بیش از پیش دومجموعه در راستای رفاه حال بیمه شدگان، روسای کانون های شهرستانها به بیان نظرات و پیشنهادات درجهت ارتقا خدمت رسانی به بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان پرداختند .

زمان حذف و اضافه بیمه تکمیلی معلمان بازنشسته و بازنشستگان کشوری اعلام شد.

با عنایت به قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۳ با شرکت بیمه ملت، کلیه بازنشستگان و موظفین محترم از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ لغایت ۱۴۰۳/۰۵/۳۱ به مدت سه ماه فرصت دارند تا با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس sabasrm.ir قسمت (خدمات بیمه ای- بیمه تکمیلی درمان- ثبت نام و انصراف بیمه تکمیلی درمان) نسبت به ثبت درخواست ثبت نام و یا انصراف از بیمه تکمیلی اقدام نمایند.
لازم است بازنشستگان و موظفین گرامی برای انجام موارد ذکر شده اقدام نمایند.

اداره کل خدمات رفاهی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مهلت پذیرش اسناد پزشکی بازنشستگان در قرارداد بیمه تکمیلی سال ۱۴۰۲ با شرکت آتیه سازان حافظ تا پایان خردادماه تمدید شده است.

 در این اطلاعیه آمده است: جهت جلوگیری از تضییع حق بیمه‌شدگان مشترک این صندوق، تاریخ پذیرش اسناد پزشکی مربوط به سال ۱۴۰۲ تا پایان خردادماه امسال تمدید شد.

این موضوع صرفاٌ شامل اسناد سال ۱۴۰۲ و قرارداد این صندوق با شرکت آتیه سازان حافظ است، که بازنشستگان می‌توانند در زمان مشخص شده مدارک سال ۱۴۰۲ خود را به شعب و نمایندگی‌های آتیه سازان تحویل دهند تا در فرآیند رسیدگی و پرداخت توسط صندوق بازنشستگی قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این اطلاعیه همچنین یادآوری شده است که «اسناد درمانی بازنشستگان از یکم فروردین ۱۴۰۳ به بعد، باید به شعب و نمایندگی‌های شرکت بیمه ملت به عنوان شرکت جدید بیمه‌گر» تحویل داده شود.

حتراماً به‌اطلاع کلیه بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز میرساند: هرگونه تماس تلفنی مبنی‌بر واریز وجه‌نقد بابت بیمه‌تکمیلی، مصداق بارز کلاهبرداری است. لذا تاکید می‌گردد از واریز هرگونه مبلغی بابت بیمه‌تکمیلی به حساب اشخاص خودداری نمایید.سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ در حوزه بستری فوق تخصصی ۸۵ میلیون تومان، بیماران خاص و صعب‌العلاج ۳۵ میلیون تومان است.

بقرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ میان کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور و شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ صورت گرفته است مبلغ بیمه تکمیلی در این قرارداد با قیمت ۳۰۵ هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده است و ۵۰ درصد از این ۳۰۵ هزار تومان توسط سازمان تامین اجتماعی و ۵۰ درصد توسط بازنشسته پرداخت خواهد شد.
:سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ درباره بستری فوق تخصصی ۸۵ میلیون تومان، بیماران خاص و صعب‌العلاج ۳۵ میلیون تومان، بستری عمومی ۴۰ میلیون تومان، خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی ۶ میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی ۴ میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم ۶ میلیون تومان برای یک چشم و ۱۲ میلیون تومان برای دو چشم، آمبولانس داخل شهری ۲ میلیون تومان و آمبولانس بین شهری ۳ میلیون تومان است. ۴۲ شعبه در مراکز استان‌ها و تهران و ۹۰۰ نمایندگی در سراسر کشور خدمات بیمه تکمیلی برای بازنشستگان را انجام می‌دهند.
با حدود ۸ هزار مرکز درمانی قرارداد بسته شده است و در مراکز طرف قرارداد هیچ هزینه‌ای از بازنشستگان دریافت نمی‌شود.
حدود ۴۰۰ قرارداد در مجموعه بسته شده است که دو قرارداد آن مربوط به بازنشستگان است و ۹۲ درصد از آمار بازنشستگان را شامل می شود. در مجموع ۵ میلیون نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان صندوق کشوری را پوشش می‌دهد.
براساس آمار ماهانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی است که باید این سرانه به بیمه تکمیلی پرداخت شود.
این در حالی است که بنا به گفته نمازی؛ مدیرعامل آتیه‌سازان حافظ، از ۳۱ اردیبهشت‌ماه امسال قرارداد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری توسط یکی دیگر از شرکت‌های بیمه تکمیلی انجام خواهد شد و این مسئله برمی‌گردد به عدم موافقت بیمه تکمیلی آتیه با روش صندوقی، چرا که تاخیر در پرداخت‌ها از صندوق بازنشستگی کشوری نارضایتی بازنشستگان این صندوق را به همراه داشته است.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید