روانشناسی رابطه | از کجا بفهمیم شریک عاطفیمون مناسب ازدواجه؟

میخوای بدونی با عشقت خوشبخت میشی یا نه؟ این موارد رو بررسی کن


رابطه

باهاش خوشبخت میشم؟
با هم سازگار هستین؟

ازدواج، یک تصمیم مهم و جدیه، پس باید شریک عاطفی‌تونو خیلی خوب و با دقت انتخاب کنین. اینکه عاشق هم هستین، دلیل بر این نیست که ازدواج موفقی خواهید داشت یا برای همدیگه مناسب هستین. با توجه به اینکه قصدتون از رابطه جدیه، باید خیلی چیزهای دیگه رو هم بررسی کنین. به عنوان مثال باید بررسی کنین که آیا از لحاظ مختلف، با هم سازگار هستین و تفاهم دارین یا خیر؟ مثلا از لحاظ طرز فکر، ارزش‌ها و اعتقادات و… هم سطح هستین یا خیر. اگر هم سطح هستین و با هم تفاهم دارین، درواقع میشه گفت که اون مرد براتون مناسبه.
در کنارش احساس امنیت و راحتی میکنین؟

آیا میتونین درباره هر اتفاقی باهاش صحبت کنین، بدون اینکه قضاوت بشین یا دعوا و بحث جدی پیش بیاد؟ برای اینکه رابطه سالم و موفقی داشته باشین، باید بتونین خود واقعی‌تونو پیش عشق‌تون به نمایش بگذارین. اگر همش میترسین که شما رو قضاوت یا تحقیر کنه و نمیتونین در کنارش احساسات‌تونو بروز بدین، نشونه بدیه.
به همدیگه احترام میذارین؟

خیلی از افراد تصور میکنن که در بحث و دعوا نمیشه احترام رو نگه داشت چون در حین بگو مگو کردن با طرف مقابل، آدم فرصت نداره که فکر کنه یا احساسات و خشم و عصبانیتشو کنترل کنه. اما این تصور اشتباهه. حتی موقع جدی‌ترین بحث هم میشه خشم و عصبانیت رو کنترل کرد تا کار به بی احترامی نکشه. اگر شما و طرف مقابل، به همدیگه در هر شرایطی احترام میذارین و میتونین اختلافات و مشکلات‌تونو بدون بی احترامی و تخریب شخصیتی، حل کنین، پس برای همدیگه مناسب هستین.
با خانواده‌اش کنار اومدین؟

یکی از نشونه‌های اینکه طرف مقابل واقعا قصدش از ارتباط برقرار کردن با شما جدیه، اینه که بعد از شناختن شما، باید شما رو به خانواده‌اش معرفی کنه. در این شرایط، تونستین با خانواده‌اش کنار بیاین؟ شاید به نظرتون مهم نباشه که خانواده‌اش خوش برخورد باشن یا نه، اما درواقع این مسئله مهمه چون ممکنه در آینده خیلی از اختلافات‌تون، درباره خانواده‌ها باشه. پس باید بتونین با خانواده‌اش، ارتباط خوبی برقرار کنین.
میتونین آینده‌تونو در کنارش تصور کنین؟

تا حالا در ذهن‌تون تصور کردین که با عشق‌تون چطور آینده‌ای خواهید داشت؟ البته خیلی مهمه که در تصورات‌تون، هرگز حقیقت رو تحریف نکنین یعنی با چشم بصیرت و به صورت دقیق، همه چی رو تصور و بررسی کنین. آیا، اون تصویر، تصویر همون آینده‌ایه که همیشه میخواستین؟ البته پرتوقع نباشین. توقعات‌تون باید واقع‌بینانه باشه. اگر میتونین آینده خوبی رو باهاش تصور کنین، پس اون مرد رویاهاتونه و باهاش خوشبخت خواهید شد!
به زندگی شخصی همدیگه احترام میذارین؟

در رابطه‌تون کنترل‌گری بیش از حد وجود نداره و هر کدوم‌تون میتونین هر از چند گاهی، با دوستان‌تون وقت بگذرونین یا به فعالیت‌های مورد علاقه‌تون مشغول بشین و… درواقع شما و اون مرد، مثل دو آدم بالغ، میتونین به زندگی شخصی همدیگه احترام بذارین و این انتظار رو ندارین که همیشه در دسترس‌تون باشه.
سعی میکنین همدیگه رو خوشحال کنین؟

براتون مهمه که خوشحال باشین یا ناراحت؟ سعی میکنین با روش‌های مختلف، به عشق‌تون انرژی مثبت بدین؟ آیا در مقابل تلاشی که میکنین، اون هم تلاش میکنه؟
میدونین برای اینکه تعادل در رابطه برقرار بشه، باید اکثر مواقع، هردوتون به یک اندازه تلاش کنین رابطه رو زنده و رو به رشد نگه دارین. خیلی مهمه که این موضوع، دو طرفه باشه.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید