روانشناسی رابطه | 6 نشانه مخفی که نشون میده یک خانم از زندگیش ناامید شده و کاملا ناراضی هست

تشخیص اینکه زنان از زندگی خود ناراضی هستند به طرز شگفت آوری دشوار است، درست است؟ آنها این توانایی منحصر به فرد را دارند که چهره ای شجاع به نمایش بگذارند و طوری رفتار کنند که انگار همه چیز خوب است، حتی اگر اینطور نیست.


روانشناسی رابطه

مسئله این است: مهم نیست که چقدر کسی سعی می کند آن را پنهان کند، اگر از زندگی راضی نیست، علائم کوچکی به شما می گوید که واقعاً چه احساسی دارد. امروز قصد داریم 6 مورد از آن نشانه ها را بررسی کنیم تا بدانید که باید به چه مواردی توجه کنید.

این نشانه‌ها فقط چیزهایی نیستند که من در زندگی‌ام با خانم‌ها دیده‌ام، بلکه توسط روان‌شناسی به‌عنوان شاخص‌های کلیدی نشان می‌دهند که یک فرد در زندگی ناراضی است، پشتیبانی می‌شود.

بیایید ببینیم چه تعداد از این موارد را در زنانی که می شناسید تشخیص می دهید.
1) او همیشه خسته یا کم انرژی است

یکی از اولین نشانه هایی که نشان می دهد چیزی خاموش است، زمانی است که یک زن همیشه خسته به نظر می رسد.

مثل این است که او حتی نمی تواند برای انجام کارهایی که معمولاً از آنها لذت می برد، انرژی جمع کند. می‌شنوید که او جملاتی مانند «امروز برای انجام کاری بیش از حد ضعیف هستم» یا «در حال حاضر انرژی ندارم» را می‌شنوید.

خستگی مانند این «به معنای احساس خواب آلودگی یا خواب آلودگی نیست. وقتی خسته هستید، هیچ انگیزه و انرژی ندارید.» نویسنده سلامت، کریستا اوکانل، خاطرنشان می کند. این اغلب نشانه ای از افسردگی، اضطراب و فرسودگی شغلی است که همگی در رضایت فرد از زندگی نقش دارند.

این طبیعی است که در پایان یک هفته پرمشغله یا یک دوره کاری پرمشغله خسته باشید، اما اگر همیشه ادامه داشته باشد، می تواند نشان دهنده این باشد که یک زن از زندگی احساس نارضایتی می کند.
2) از نظر اجتماعی بیشتر از حد معمول منزوی است

وقتی شخصی کمتر از حد معمول به گذراندن وقت با دوستان و خانواده علاقه دارد، این یک علامت هشدار است که باید به آن توجه داشته باشید.
وقتی صحبت از معاشرت به میان می‌آید، بیشتر خانم‌ها روال منظمی دارند. چه ملاقات با دوستان در جمعه شب، دیدار با والدینش در آخر هفته، یا رفتن به باشگاه با بهترین دخترش در اواسط هفته، او احتمالاً از آنها صرف نظر نمی کند مگر اینکه چیزی پیش نیاید.

یکی از نشانه‌هایی که می‌گوید «چیزی در زندگی‌تان باید تغییر کند» زمانی است که «علاقه‌تان به دوستی‌ها و سایر روابط خود را از دست داده‌اید و از نظر اجتماعی کناره‌گیری کرده‌اید» همانطور که توسط Kendra Cherry MSEd، مربی روان‌شناسی و نویسنده بیان شده است.

چند سال پیش خودم را در این شرایط دیدم. من از شغلم راضی نبودم اما ناراحتی به سرعت به سایر بخش های زندگی من سرایت کرد.

وقتی دوستان من را برای شام، نوشیدنی یا حتی چیزهای سالمی مانند پیاده‌روی دعوت می‌کردند، روحیه‌ام در مورد کار بیشتر می‌شد و اغلب از این کار رد می‌شدم، وانمود می‌کردم که مشغول هستم، اما واقعاً برای اجتماعی بودن آماده نبودم.

اگر متوجه شدید که زنی عادت دارد رویدادهای اجتماعی کلیدی را در تقویم خود از دست بدهد، این نشانه‌ای است که از برخی جنبه‌های زندگی احساس نارضایتی می‌کند، حتی اگر به خوبی آن را پنهان کرده باشد.
3) او دائماً مضطرب است و به راحتی تحت تأثیر قرار می گیرد

وقتی فردی احساس اضطراب و استرس زیادی می کند، نشان می دهد. و این نشانه آن است که اتفاقات بیشتری در زیر سطح وجود دارد.

اضطراب و غرق در افراد مختلف متفاوت به نظر می رسد، اما همانطور که توسط روانشناسی امروز مشخص شده است، نشانه های معمولی عبارتند از نگرانی مداوم، بی قراری، پرخاشگری و همچنین مشکل در تمرکز.
اکثر مردم وقتی با رویدادهای بزرگ زندگی مانند پدر و مادر شدن، شروع یک حرفه جدید یا مواجهه با غم و اندوه مواجه می شوند، درجاتی از اضطراب یا غمگینی را تجربه می کنند.
4) او بیش از حد معمول احساساتی است
برخی افراد به طور طبیعی احساساتی تر از دیگران هستند. برخی از مردم به سختی هیچ احساسی از خود نشان می دهند، برخی دیگر با کوچکترین چیزی عصبانی یا اشک آلود می شوند و بیشتر مردم در جایی در این بین قرار می گیرند. این زندگی است، درست است؟

اما وقتی زنی که معمولاً زود احساسات نمی شود، هر چیز کوچکی برانگیخته می شود، به چه معناست؟ مثل این است که او به سرعت از 0 به 100 می رسد و یک طغیان عاطفی در مورد چیزی به ظاهر پیش پا افتاده دارد.

حقیقت این است: واکنش عاطفی واقعاً مربوط به چیزهای پیش پا افتاده نیست، معمولاً بیشتر از چیزی که به نظر می رسد اتفاق می افتد. طغیان های عاطفی نتیجه احساسات طولانی مدتی است که برای خود نگه داشته اید. هوپ ژیلت نویسنده سلامت روان توضیح می دهد.

اگرچه دلایل زیادی برای طغیان عاطفی از استرس مزمن، تا مکانیسم‌های مقابله‌ای توسعه نیافته وجود دارد، اما وقتی این حالت را در یک زن مشاهده می‌کنید، به‌ویژه در یک دوره طولانی، سیگنال قطعی است که چیزی در حال وقوع است که باعث می‌شود او از زندگی خود احساس نارضایتی کند.
5) او اشتیاق خود را برای سرگرمی ها و علایق از دست داده است

آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی کمی احساس پستی می کنید و از موقعیتی که در زندگی دارید ناراضی هستید، حتی چیزهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید دیگر سرگرم کننده به نظر نمی رسند؟

چند سال پیش، در مقطعی از زندگی ام بودم که احساس رضایت نداشتم. جایی که می‌خواستم در حرفه‌ام نبودم، احساس می‌کردم به اندازه کافی برای سنم ندیده‌ام و تجربه نکرده‌ام و نمی‌دانم بعد از آن چه کنم.

در این مدت، به چیزهایی که قبلاً برایم شادی می‌آورد، علاقه‌ای نداشتم. ورزش را کنار گذاشتم و حوصله خواندن و نوشتن را نداشتم، کارهایی که قبلاً دوست داشتم انجام دهم.

اما این فقط من نیستم. این عدم علاقه یا اشتیاق به چیزهای روزمره همان چیزی است که کارشناسان آن را بی تفاوتی می نامند. اگرچه گاهی اوقات به دلیل برخی شرایط پزشکی ایجاد می شود، اما می تواند با رضایت کم از زندگی و بی حوصلگی یا استرس نیز ایجاد شود.
وقتی زنی دیگر در سرگرمی‌های مورد علاقه‌اش شادی نمی‌یابد، می‌تواند نشانه‌ای ظریف باشد که او با احساس نارضایتی در زندگی‌اش دست و پنجه نرم می‌کند.
6) او به درستی از خود مراقبت نمی کند

بارزترین علامت این است که یک زن بی سر و صدا از زندگی خود ناراضی است این است که مراقبت از خود را به درستی متوقف می کند.

اگر او معمولاً با موهای و ناخن‌هایش خوش‌پوش است اما بدون این موارد ظاهر می‌شود، ارزش توجه دارد. حتی اگر او به این چیزها علاقه نداشته باشد، اما معمولاً مرتب به نظر می رسد، و شما او را با موهای برس نخورده و زیاد پوشیدن شلوار ورزشی می بینید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که او را بررسی کنید.

مراقبت از خود فراتر از ظاهر ظاهری است. اگر او از ورزشگاه صرف نظر می‌کند، مدام غذاهای ناسالم می‌خورد، یا به طور کلی سلامتی خود را نادیده می‌گیرد، همه اینها نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد اتفاقی برای او در حال رخ دادن است و او از زندگی راضی نیست.

توجه به اینکه یک زن در زندگی شما مراقبت از خودش را متوقف کرده است، باید محرکی باشد برای اینکه به او کمک کنید و از او حمایت کنید، زیرا معمولاً دلیلی برای تغییر اولویت‌های او وجود دارد، حتی اگر او آن را ساکت نگه دارد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید