روانشناسی شخصیت | 11 عادت مخفی افراد موفق؛ چگونه آنها در کارایی از همه ما پیشی می گیرند

روانشناسی شخصیت: آیا تا به حال به این فکر کرده اید که به نظر می رسد افراد موفق چگونه کارهای زیادی را در یک روز انجام می دهند؟ چگونه آنها همیشه در اوج بازی خود باقی می مانند؟ من قطعا دارم.


اینها افرادی هستند که بدون توجه به چالش‌هایی که بر سر راهشان قرار می‌گیرد، با اراده‌ای تزلزل ناپذیر موفق می‌شوند آنها را زمین بزنند و در نهایت موفق شوند. و نه، این معجون جادویی مخفی نیست که هر روز صبح می نوشند یا ساعت خاصی که زمان را کند می کند.

در مورد عادات است بله درست شنیدید! تفاوت بین افراد موفق و بقیه ما اغلب به عادت های خاصی که آنها پرورش داده اند خلاصه می شود. این عادات آنها را قادر می سازد تا از نظر کارآیی از همه ما پیشی بگیرند.

اما این عادت ها دقیقا چیست؟ چگونه می‌توانیم به عنوان یک انسان فانی، آنها را نیز پرورش دهیم؟

در این مقاله، ما به 11 عادت مخفی افراد موفق می پردازیم: چگونه آنها در کارایی از همه ما پیشی می گیرند. اینها استراتژی هایی هستند که به آنها کمک می کند زندگی پربارتر و موفق تری داشته باشند.
بنابراین، دست و پنجه نرم کنید! وقت آن است که نگاهی به زندگی افراد موفق بیندازیم. بیایید با هم این رازها را کشف کنیم، و چه کسی می داند؟ شاید چیزی بیابید که با تجربیات شما همخوانی داشته باشد یا ایده ای را ایجاد کند که به عادت مخفی شما تبدیل شود.

اماده ای؟
1. روز خود را زود شروع می کنند
آیا تا به حال متوجه شده اید که افراد با موفقیت چقدر تمایل دارند که سحرخیز باشند؟ ارزش زمان را درک می کنند و روز را از سپیده دم می گیرند. در حالی که بقیه ما دکمه چرت زدن را فشار می‌دهیم، آنها از قبل آماده هستند و از آن ساعات اولیه صبح برای برنامه‌ریزی روزشان، ورزش کردن یا صرفاً لذت بردن از زمان «من» بهترین استفاده را می‌برند.

2. وظایف را اولویت بندی می کنند
توانایی تصمیم گیری در مورد مهم ترین ویژگی، ویژگی کلیدی افراد موفق است. آنها در لیست کارهای خود غرق نمی شوند. در عوض، آنها وظایف را بر اساس اهمیت و ضرب الاجل اولویت بندی می کنند. این به آنها کمک می کند تمرکز خود را حفظ کنند و زمان خود را به طور موثر مدیریت کنند.

3. شکست را می پذیرند
برخلاف بسیاری از ما، افراد موفق از شکست نمی ترسند. در واقع شکست را فرصتی برای یادگیری و رشد می دانند. آنها می دانند که هر زمین خوردن یک قدم به موفقیت نزدیک تر است.

4. هرگز از یادگیری دست نمی کشند
آیا تا به حال با فردی موفق برخورد کرده اید که کنجکاو نباشد؟ آنها دائماً در حال یادگیری هستند و همیشه تشنه دانش بیشتر هستند. چه خواندن یک کتاب، شرکت در یک سمینار یا شرکت در یک دوره آنلاین، آنها هرگز از تحریک ذهن خود دست بر نمی دارند.
5. مراقب سلامتی خود هستند
افراد موفق می دانند که بدن سالم، ذهن سالم را تغذیه می کند. ورزش منظم، رژیم غذایی متعادل و خواب کافی بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی آنها را تشکیل می دهد.

6. ذهنیت مثبتی را حفظ می کنند
یک ویژگی مشترک در میان افراد موفق، دیدگاه مثبت آنها نسبت به زندگی است. آن ها به خود و توانایی هایشان باور تزلزل ناپذیری دارند که به آن ها شهامت ریسک پذیری و رویارویی با چالش ها را می دهد.

7. آنها خود را با سایر افراد موفق احاطه کرده اند
شما میانگین پنج نفری هستید که بیشترین زمان را با آنها می گذرانید. افراد موفق این را درک می کنند و انتخاب می کنند که اطراف خود را با افرادی همفکر احاطه کنند که به آنها الهام بخش و انگیزه می دهند.

8. اهداف روشنی را تعیین می کنند
افرادی که دستاوردهای بالایی دارند، افراد هدف گرا هستند. آنها اهداف واضح و قابل دستیابی را تعیین می کنند و برای دستیابی به آنها برنامه ریزی می کنند. این به آنها حس جهت می دهد و به تیز نگه داشتن تمرکز کمک می کند.

9. استراحت می کنند
برخلاف آنچه که بسیاری فکر می کنند، افراد با موفقیت بالا اهمیت زمان از کار را درک می کنند. آنها می دانند که استراحت برای حفظ سطح بهره وری بالا و جلوگیری از فرسودگی شغلی ضروری است.
10. آنها پیگیر هستند
افراد موفق به راحتی تسلیم نمی شوند. آنها بدون توجه به موانعی که در این راه با آنها مواجه می شوند، پیگیرانه اهداف خود را دنبال می کنند.

11. آنها همیشه آماده هستند
آخرین اما نه کم اهمیت، افراد با موفقیت همیشه آماده هستند. آنها از قبل برنامه ریزی می کنند، مسائل احتمالی را پیش بینی می کنند و در صورت خراب شدن اوضاع، یک برنامه پشتیبان آماده دارند.

ما با هم به اسرار افراد موفق سفر کرده ایم و نگاهی به زندگی و عادات آنها انداخته ایم. بنابراین، آیا هیچ یک از این عادات با شما همخوانی دارد؟ آیا چیزی پیدا کرده اید که بتواند ایده ای برای عادت مخفی شما ایجاد کند؟
به یاد داشته باشید، این به معنای تبدیل شدن به کپی برداری از افراد موفق نیست. این در مورد درک استراتژی های مختلف است که می تواند به بهبود بهره وری و موفقیت شما کمک کند. شما می توانید عادت هایی را انتخاب کنید که با سبک زندگی و اهداف شما همخوانی دارند.

اما قبل از اینکه برای اجرای این عادت ها عجله کنید، این را به خاطر بسپارید: این مقاله به منظور ارائه اطلاعات کلی از مشاهدات من است و نباید به عنوان توصیه متخصص در نظر گرفته شود. هر کس متفاوت است، و آنچه برای یک فرد کار می کند ممکن است برای دیگری موثر نباشد. قبل از اتخاذ این عادات، نیازها و شرایط خود را در نظر بگیرید.

بنابراین، آیا آماده اید تا عادات جدیدی را در خود پرورش دهید و به لیگ افراد موفق بپیوندید؟

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید