روانشناسی شخصیت | 5 علامت هشدار دهنده که سلامت روان شما رو به افول است

آیا احساس می کنید خسته هستید و نمی توانید با آن کنار بیایید؟ این مقاله را بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه علائم کاهش سلامت روان را قبل از اینکه خیلی دیر شود تشخیص دهید. 5 نشانه کلیدی بدتر شدن سلامت روان و نحوه محافظت از خود را کشف کنید.


روانشناسی شخصیت

روانشناسی شخصیت : مهم است که به سلامت کلی خود از جمله سلامت روانی خود توجه کنیم و از علائم هشدار دهنده احتمالی که سلامت روانی ما ممکن است در حال کاهش است آگاه باشیم.

ما فهرستی را گردآوری کرده‌ایم که ممکن است به شما کمک کند وضعیت سلامت روان فعلی خود را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که آیا زمان آن رسیده است که به دنبال کمک حرفه‌ای باشید.
منزوی کردن خود

یکی از رایج‌ترین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد سلامت روان شما رو به زوال است، زمانی است که شروع به جدا کردن خود از دوستان، خانواده و حتی فعالیت‌هایی می‌کنید که زمانی از آن لذت می‌بردید.

ماندن در درون و اجتناب از بیرون رفتن با دوستان می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که داشتن ارتباطات اجتماعی و احساس اجتماعی از مؤلفه‌های کلیدی رفاه روانی است.
اگر احساس تنهایی یا غرق شدن می کنید، با یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده تماس بگیرید و به او بگویید که چه احساسی دارید.
سختی در بلند شدن از رختخواب در صبح

اینکه صبح‌ها برای بلند شدن از رختخواب تلاش می‌کنید، علی‌رغم اینکه خواب شبانه خوبی داشته‌اید، نشانه‌ای است که نشان می‌دهد مشکلی در سلامت روان شما وجود ندارد.

می توانید با تعیین اهداف روزانه و تقسیم آنها به کارهای کوچکتر و دست یافتنی که می توانید هر بار روی آنها تمرکز کنید، انگیزه ایجاد کنید.

همچنین حفظ یک برنامه روزانه و پایبندی به آن می تواند مفید باشد، زیرا این امر می تواند به شما کمک کند کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشید و به شما احساس هدفمندی بدهد.
مشکل در تمرکز

زمانی که احساس خستگی می کنید، تمرکز روی کارها دشوار است، بنابراین مشکل در تمرکز نشانه دیگری است که سلامت روان شما رو به افول است.
اگر متوجه شدید که نمی توانید تمرکز کنید، استراحت کنید و دوباره تنظیم کنید. قلم را روی کاغذ بیاورید و هر چیزی که به ذهنتان می رسد بنویسید، یا فضایی بدون حواس پرتی پیدا کنید و فقط چند دقیقه با خودتان باشید. تمرکز مجدد بر روی خود ممکن است به شما کمک کند تا راحت‌تر دوباره تمرکز کنید.
کاهش علاقه به چیزها

طبیعی است که گاهی اوقات انگیزه برای انجام کارها نداشته باشید، به خصوص زمانی که زندگی شلوغ می شود.

اما اگر متوجه شدید که انرژی یا علاقه ای برای انجام فعالیت هایی که معمولاً برای شما شادی می کنند را ندارید – مانند دیدن دوستان، تماشای برنامه مورد علاقه خود یا رفتن به دویدن – ممکن است نشانه ای از سلامت روان شما باشد. رو به کاهش است.
تغییر اشتها

یکی از نشانه هایی که نشان می دهد سلامت روانی شما در حال کاهش است، تغییر در اشتهای شما است. ممکن است متوجه شوید که بیشتر یا کمتر از حد معمول غذا می خورید یا هوس انواع خاصی از غذاها را دارید.
اگر متوجه شدید که در تلاش برای حفظ یک رژیم غذایی متعادل هستید، مهم است که سلامت روان خود را بررسی کنید و به دنبال علائم پریشانی یا افسردگی باشید.

اگر از این مقاله لذت بردید، آن را برای خود نگه ندارید! آن را با دوستان و خانواده خود با ارسال ایمیل یا ارسال آن به شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

حمایت شما به ما کمک می کند تا محتوای بیشتری مانند این تولید کنیم و ما واقعاً از آن قدردانی می کنیم!

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید