روانشناسی شخصیت: 8 نشانه غیرقابل انکار که شما برای مادر شدن آماده هستید

زمانی در زندگی بسیاری از افراد فرا می رسد که ایده والد شدن از یک مفهوم انتزاعی به یک ملاحظه واقعی تغییر می کند. آیا شما هم می توانید برای مادر شدن آماده باشید؟


روانشناسی شخصیت

روانشناسی شخصیت: شاید هر کجا که نگاه می کنید شروع به دیدن نوزادان کرده اید یا نمی توانید از روی چکمه های کوچک زیبا و لباس های کودک شایان ستایش خودداری کنید. وقتی می بینید که یک مادر تازه متولد شده اش را در آغوش می گیرد، قلب

شما تپش می زند. آیا اینها نشانه های غریزه مادری است؟

خوب، شما در این سفر خودیابی تنها نیستید. بسیاری از زنان با این سوال دست و پنجه نرم می کنند که “آیا من آماده مادر شدن هستم؟” این یک تصمیم عمیق زندگی است که سزاوار درون نگری و تفکر است.

در این مقاله، ما هشت نشانه غیرقابل انکار را بررسی می کنیم که نشان می دهد شما می توانید برای پذیرش مادر شدن آماده باشید. هر اشاره گر مانند کادری است که منتظر تیک زدن است و شما را به سمت درک آمادگی خود برای این تغییر زندگی عظیم راهنمایی می کند.

اما به یاد داشته باشید، اگر هنوز تمام کادرها را علامت نزنید، کاملاً طبیعی است. از این گذشته، آمادگی یک مسابقه نیست، یک سفر است. و مهم است که این سفر را با سرعت خود طی کنید!
1. شما از نظر مالی با ثبات هستید

ثبات امنیت را تقویت می کند و نمی توان انکار کرد که تربیت کودک به آمادگی مالی زیادی نیاز دارد. آیا از وضعیت اقتصادی خود راحت هستید؟ آیا فکر می‌کنید می‌توانید بدون فشارهای مالی برای یک کودک زندگی کنید که منبع دائمی استرس باشد؟ به یاد داشته باشید، این موضوع ثروتمند بودن نیست، بلکه به این است که بتوانید اصول اولیه را پوشش دهید و یک محیط امن برای کودک خود فراهم کنید.
2. از مراقبت از دیگران لذت می برید

مادر شدن همه چیز در مورد مراقبت و پرورش است. در مورد مراقبت از دیگران چه احساسی دارید؟ آیا از آن لذت می برید؟ آیا این حس رضایت را برای شما به ارمغان می آورد؟ اگر مراقبت از دیگران مانند طبیعت دوم به نظر می رسد، ممکن است نشانه خوبی باشد.
3. شما یک سیستم پشتیبانی دارید

برای بزرگ کردن یک کودک نیاز به دهکده است و داشتن یک شبکه قوی و حمایتی در اطراف شما سفر را آسان تر می کند. آیا در زندگی تان افرادی دارید که وقتی شرایط سخت می شود بتوانید روی کمک آنها حساب کنید؟ به یاد داشته باشید، داشتن یک سیستم پشتیبانی به معنای برون سپاری والدین نیست. این به معنای داشتن افرادی است که می توانند کمک کنند یا در صورت نیاز مشاوره ارائه دهند.
4. شما آماده هستید که شخص دیگری را در اولویت قرار دهید

مادر بودن اغلب به این معناست که نیازهای دیگران را بر نیازهای خود ترجیح دهید. آیا برای چنین از خودگذشتگی آماده اید؟ ممکن است گاهی اوقات چالش برانگیز باشد، اما مشاهده شادی فرزندتان می تواند همه چیز را ارزشمند کند.
5. شما در یک رابطه پایدار هستید

در حالی که تک فرزندی برای بسیاری یک واقعیت است و آنها کار شگفت انگیزی انجام می دهند، اگر در یک رابطه هستید، ثبات مهم است. آیا در رابطه خود احساس امنیت و رضایت می کنید؟ آیا شریک زندگی شما از ایده گسترش خانواده حمایت می کند؟
6. حرفه شما در مسیر درست قرار دارد

داشتن فرزند به معنای دست کشیدن از آرزوهای شغلی شما نیست. اما اگر قبل از بچه دار شدن به سطحی از ثبات و رضایت در شغل خود رسیده باشید، ممکن است آسان تر باشد. آیا از جایی که اکنون هستید راضی هستید؟
۷– از نظر ذهنی و جسمی آماده هستید

مادر شدن می تواند هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی سخت باشد. آیا از نظر سلامتی در مکان خوبی هستید؟ آیا از نظر ذهنی برای ترن هوایی احساسی شادی، اضطراب و عشق طاقت فرسایی که مادری اغلب به همراه دارد، آماده هستید؟
8. کشش مادر شدن را احساس می کنید

اساسا، آیا احساس می کنید به سمت مادر شدن کشیده شده اید؟ آیا ایده پرورش یک انسان کوچک و کمک به رشد آنها به قلب شما گرما می بخشد؟ اگر چنین است، این نشانه قانع کننده ای است که ممکن است برای مادر شدن آماده باشید.
با بازگشت به جایی که شروع کردیم، به یاد بیاورید که پرسیدیم، آیا شما هم می توانید برای مادر شدن آماده باشید؟ سفر به سمت مادری در واقع یک تصمیم عمیق زندگی است، تصمیمی که سزاوار درون نگری و تفکر است. اما به همان اندازه مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ زمان یا راه عالی برای پدر و مادر شدن وجود ندارد. این سفری است که برای هر فردی منحصر به فرد است.

بنابراین در حالی که این علائم می توانند به عنوان یک راهنما عمل کنند، به هیچ وجه قطعی نیستند. سفر شما متعلق به خودتان است. و به یاد داشته باشید، این نیست که همه کادرها را یکجا علامت بزنید. آمادگی یک مسابقه نیست، یک سفر است.

اما همانطور که سفر شما در حال گسترش است، شاید دیدن نوزادان در همه جا یا غم خوردن روی چکمه های کوچک زیبا دیگر چندان عجیب به نظر نرسد. شاید اینها در واقع نشانه هایی از شروع غریزه مادری شما باشد. و شاید، فقط شاید، شما آماده پذیرش مادری باشید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید