رونمایی نیسان مگنایت با قیمت پایه ۶۸۵ میلیون تومان | معرفی نیسان مگنایت با مشخصات فنی

مگنایت نام کراس اوور اقتصادی شرکت نیسان برای بازار کشورهای در حال توسعه است.


این خودرو در همسایگی ایران و در کشور هند به فروش می‌ رسد. با توجه به مشخصات مطلوب و اعتبار برند نیسان، این خودرو از فروش قابل قبولی برخوردار است. برای جلب نظر حداکثری مشتریان، خودروساز ژاپنی به تازگی عرضه نسخه‌ ای جدید از مگنایت را در هند آغاز کرده است. این نسخه «توربو گِزا اسپشل ادیشن CVT» نامگذاری شده و قیمت آن از ۹۸۴۰۰۰ روپیه شروع می شود. با نرخ روز ارز این رقم معادل حدوداً ۶۸۵ میلیون تومان است.

نسخه گِزا اسپشل ادیشن از نیسان مگنایت در ماه می سال ۲۰۲۳ رونمایی شد. این نسخه با موتور بنزینی یک لیتری قابل انتخاب است. همانطور که می‌توان حدس زد، در نسخه توربو گِزا اسپشل ادیشنCVT، موتور مجهز به توربوشارژر وظیفه تامین نیرو را بر عهده دارد. انتقال نیرو به چرخ ها نیز توسط گیربکس CVT انجام می‌ گیرد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که در نسخه گزا اسپشل ادیشن، نیسان از تئاترهای موجود در کشور ژاپن الهام گرفته و بیشتر بر تجربه شنیداری تمرکز دارد.

در داخل کابین نیسان مگنایت توربو گزا اسپشل ادیشن، نمایشگر لمسی ۹ اینچی حاضر در قسمت میانی داشبورد بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌ کند. این کراس اور ذاتاً اقتصادی از امکانات خوبی بهره می‌ برد که مهمترین آنها عبارتند از پشتیبانی بی سیم از اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم صوتی با کیفیت از برند معروف JBL، دوربین دنده عقب با خطوط راهنما و نورپردازی داخلی با امکان تنظیم از طریق اپلیکیشن. در صورت علاقه مشتریان می ‌توانند این نسخه را با روکش بژ صندلی سفارش دهند. ناگفته نماند برای ایجاد تمایز با نسخه ‌های استاندارد، نشان Geza در قسمت‌های مختلف کابین درج شده است.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، در زیر کاپوت این نسخه از نیسان مگنایت یک موتور یک لیتری سه سیلندر توربو شارژ قرار دارد. این موتور بنزینی به گیربکس CVT متصل بوده و می‌ تواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در نسخه استاندارد مگنایت امکان سفارش با گیربکس ۵ سرعتی دستی نیز وجود دارد. میزان گشتاور موتور در این نسخه به ۱۶۰ نیوتن متر افزایش می‌ یابد.

شایان ذکر است در مدل پایه از نیسان مگنایت، موتور یک لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی نیروی لازم را تامین می‌ کند. این موتور ۷۲ اسب بخار قدرت دارد و با گیربکس ۵ سرعتی دستی و یا جعبه دنده خودکار ۵ سرعته ترکیب می‌ شود. این را هم اضافه کنیم که قیمت ارزان‌ ترین نسخه از مگنایت در هند برابر با ۶۰۰ هزار روپیه است، یعنی معادل حدوداً ۴۲۰ میلیون تومان! تاتا نکسون، کیا سونت، تویوتا تایسور و ماهیندرا XUV 3XO از جمله رقبای مگنایت در هند هستند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید