🔥30

زائران اربعین حتما بخوانند | چگونه سریع‌تر ارز اربعین بگیریم؟ + ثبت‌نام

قیمت یکصد دینار عراق امروز در مرکز مبادله ارز و طلا ۳ هزار و ۶۷۱ تومان و در بازار آزاد ۴ هزار و ۶۷۰ تومان است.


اربعین

از ۷ مرداد ماه تا ۳ شهریور، زائران اربعین می‌توانند بعد از ثبت نام در سامانه سماح ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین به نرخ مرکز مبادله از ۷ بانک عامل دریافت کنند. بر همین اساس نیز قیمت یکصد دینار عراق امروز در مرکز مبادله ۳۶.۷۱۴ ریال است. بنابراین زائران اربعین برای خرید ۲۰۰ هزار دینار باید حدود ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کنند.

همچنین قیمت یکصد دینار عراق امروز در بازار آزاد چهار هزار و ۶۷۰ (۴۶.۷۰۰ ریال) است.

گفتنی است، فروش ارز اربعین امسال به دو شیوه آن لاین و حضوری است؛ بر این اساس ارز اربعین در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۲۰۰۷ شعبه و باجه پست‌بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان به زوار اربعین حسینی (ع) ارائه می‌شود.

همچنین زائران می‌توانند از طریق ۶ سکوی فعال برای خرید ارز اقدام کنند، بر همین اساس از هفت بانک عامل عرضه‌کننده ارز اربعین چهار بانک با ایجاد سازوکار مناسب زمینه را برای ارائه خدمات غیرحضوری به متقاضیان دریافت ارز اربعین مهیا کرده‌اند، در همین راستا بانک‌های ملی و پست‌بانک در بستر پیام‌رسان «بله»، بانک سپه در بستر پیام‌رسان «روبیکا»، بانک صادرات از طریق اپلیکیشن «سپینو» (به‌آدرس SEPINO.BSI.IR) خدمات غیرحضوری را به متقاضیان دریافت ارز اربعین ارائه می‌کنند.

مدارک لازم برای خرید ارز زیارتی اربعین، عبارت است از: کارت ملی و شناسنامه (در رابطه با زائران بین ۵ تا ۱۵ سال باید اصل شناسنامه به جای کارت ملی ارائه شود.)؛ کارت بانکی؛ شماره تلفن (سیم‌کارت باید به نام متقاضی باشد.)؛ سرپرستان خانوار که به همراه خود قصد سفر به کربلا دارند، می‌توانند برای خرید ارز اربعین با در دست داشتن مدارک شناسایی خود و اعضای خانواده به شعب بانکی مراجعه کنند.

ثبت نام و دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳

سامانه ثبت نام و دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳، سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir می باشد و تمامی متقاضیان دریافت ارز دولتی اربعین باید، مراحل نام نویسی در سامانه سماح را انجام داده و با انتخاب بسته بیمه ای مورد نظر و پس از پرداخت حق بیمه، خود را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهند.

سامانه سماح یا سامانه ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه، توسط سازمان حج و زیارت، راه اندازی شده تا خدماتی چون، ثبت نام ارز اربعین و ثبت نام و صدور روادید کشور عراق، برای متقاضیان شرکت در مراسم اربعین، از طریق آن، صورت گیرد.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه سماح، امکانات این سامانه و نحوه نام نویسی در آن می توانند، مقاله پیشنهادی در لینک حتما بخوانید را مطالعه نماید. در ادامه، شرایط دریافت ارز اربعین، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شرایط دریافت ارز اربعین

شرایط دریافت ارز اربعین، پرسش اکثر افرادی است که قصد دارند، در ایام اربعین، به عراق، سفر کنند. لذا در این تیتر از مقاله دینا، شرایط دریافت دینار دولتی برای سفر به عراق در بازه زمانی اربعین، بررسی شده است. این شرایط، عبارتند از:

ثبت نام در سامانه سماح و تکمیل اطلاعات مربوط به تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه جهت عزیمت تا مرز، مرز خروجی و مرز ورودی، شماره گذرنامه، تاریخ انقضای گذرنامه، کد ملی، تاریخ تولد و شماره همراه

خرید بیمه نامه اربعین از طریق سامانه سماح ثبت نام اربعین ۱۴۰۳​

دریافت کد رهگیری ثبت نام در سامانه سماح (بنابر اعلام بانک مرکزی، امکان عرضه ارز دینار اربعین بدون ارائه کد سماح برای زائران در صورت تصمیم‌ گیری ستاد اربعین و موافقت این ستاد وجود دارد.)

داشتن گذرنامه معتبر برای خروج از مرز

برخورداری از شرط سنی لازم (افراد بالای پنج سال یعنی متولدین پیش از ۱۳۹۸/۰۶/۰۱)

زائرین بین ۵ تا ۱۵ سال باید اصل شناسنامه به جای کارت ملی را ارائه نمایند.

برخورداری از مدارک لازم

شایان ذکر است، به هر زائر متقاضی، به میزان ۲۰۰ هزار دینار، ارز دولتی اربعین، تعلق خواهد گرفت و متقاضیان ارز بیشتر می توانند، از بازار آزاد نیز اقدام به خرید دینار (با نرخ آزاد) نمایند. در ادامه، مدارک لازم برای ثبت نام ارز اربعین ۱۴۰۳، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بازه زمانی فروش ارز اربعین به زائرین از تاریخ ۷ مرداد ماه تا پایان روز ۳ شهریورماه ۱۴۰۳ می باشد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید