زمان واریز معوقات حقوق معلمان خرید خدمات مشخص شد | واریزی شگفت انگیز برای معلمان

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از زمان واریز معوقات حقوق نیرو‌های خرید خدمات خبر داد.


حقوق معلمان

صفدر سلطانی، درخصوص تعیین تکلیف معوقات حقوق خرید خدمات اظهار کرد: قرارداد معلمان خرید خدمات با شرکت‌های طرف قرارداد در حال نهایی شدن است.

وی افزود: معمولاً هرساله دو سه ماه اول از بازگشایی مدارس، تا تنظیم قرارداد با شرکت‌ها فرصت می‌طلبد که ان‌شاءالله معوقات حقوق نیرو‌های خرید خدمات تا انتهای آذر ماه پرداخت خواهد شد.

سلطانی همچنین درخصوص بیمه درمان نیرو‌های خرید خدمات بیان کرد: بر اساس شرکت‌هایی با آن‌ها کار می‌کنند بیمه تأمین اجتماعی و درمان و بازنشستگی آن‌ها واریز می‌شود.

وی درخصوص آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان افزود: اعتراضات رتبه‌بندی، شاغلان در آموزش‌وپرورش، به مرور در حال رسیدگی است که در این فرآیند رتبه‌های اصلاحی اعمال و پرداختی‌ها انجام می‌شود
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی درخصوص صندوق بازنشستگان آموزش و پرورش هم گفت: مطالبات و پرداختی‌های صندوق بازنشستگی از طرف آموزش و پرورش انجام شده است، ولی هنوز احکام آن‌ها از سمت صندوق بازنشستگی اعمال نشده است.

حقوق معلمان آموزش و پرورش، از جمله موضوعات مهمی است که همواره در صدر خبرهای مربوط به فرهنگیان و آموزش و پرورش قرار دارد. همۀ ما بارها خبرهایی را در مورد تصویب قوانین جدید برای افزایش حقوق و مزایای معلمان، رتبه‌بندی فرهنگیان و ارائۀ تسهیلات جدید به این قشر از افراد شاغل شنیده‌ایم.

اگر شما هم قصد شرکت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش را داشته باشید حتما علاقمند هستید که بدانید میزان حقوق معلمان چقدر است؟ تفاوت حقوق معلم ابتدایی با حقوق معلم دبیرستان چه میزان است؟

به دلیل اهمیت این موضوع و با هدف پاسخ به سؤالات مربوط به حقوق معلمی، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله‌ از مجله اساتید استادبانک (بزرگترین سامانه تدریس خصوصی ایران) به طور مفصل به بررسی حقوق انواع معلمان آموزش و پرورش، از جمله معلمان رسمی، معلمان قراردادی، معلمان مدارس دولتی، مدارس خاص، مدارس استثنایی، مدارس غیردولتی و بررسی مصوبات این حوزه بپردازیم.

در انتهای مقاله نیز جدول محاسبۀ حقوق و مزایای معلمان را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم. همچنین لینک‌هایی را برای مطالعه بیشتر در مورد فیش حقوقی معلمان و حقوق تابستان فرهنگیان و حقوق دانشجو معلمان ارائه کرده‌ایم. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
آمار کارکنان آموزش و پرورش و تعداد معلمان

طبق آخرین آمار موجود تا سال ۱۴۰۰، تعداد معلمان آموزش و پرورش برابر با ۸۴۴۶۸۳ هزار نفر است (برای مشاهده منبع خبر روی این لینک کلیک کنید).

ضمن اینکه وزارت آموزش و پرورش با تعداد ۱ میلیون و ۱۳ هزار و ۶۵۵ نفر معلم و کارمند اداری، بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور محسوب می‌شود. همین تراکم جمعیت، گاهی باعث ایجاد مشکلاتی مثل پائین بودن حقوق معلم در ایران، کم بودن امکانات آموزشی، شرایط سخت کار و غیره می‌شود. این مشکلات، برای هیچ یک از معلمان و فرهنگیان کشور، تازگی ندارد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش بیان کرد که از بین معلمان شاغل در آموزش و پرورش، ۸۰۶ هزار نفر مشمول طرح رتبه‌ بندی معلمان خواهند شد. اخبار رتبه بندی معلمان یکی از مهم‌ترین خبرهایی است که اکثر معلمان به دقت پیگیر آن هستند و از حدود ده سال پیش در کشور ما مطرح شد. هدف این طرح ارتقای شایستگی‌ها، توانمندی‌ها، وضعیت معیشت معلمان و ایجاد انگیزه در آن‌ها به عنوان بخشی از منابع انسانی آموزش و پرورش بود. با نطالعه مقاله زیر می‌توانید از آخرین اخبار مربوط به رتبه بندی معلمان مطلع شوید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید