زمان واریز کالابرگ الکترونیکی دهک‌های ۴ تا ۷ اعلام شد /اعلام جزئیات جدید مرحله چهارم کالابرگ الکترونیکی

‌وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار اطلاعیه ای جزئیات نحوه استفاده و زمان‌بندی مراجعه سرپرستان خانوار برای دریافت اقلام مرحله چهارم کالابرگ الکترونیک را اعلام کرد.


خبر خوش از افزایش کالابرگ یارانه ای تیر ماه | چگونه کالابرگ یارانه ای را افزایش دهیم؟

‌وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار اطلاعیه ای جزئیات نحوه استفاده و زمان‌بندی مراجعه سرپرستان خانوار برای دریافت اقلام مرحله چهارم کالابرگ الکترونیک را اعلام کرد.

کار و رفاه اجتماعی، واریز اعتبار مرحله چهارم کالابرگ الکترونیک از روز چهارشنبه ۱۹ شهریور همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به حساب سرپرستان خانوارهای دهک‌های یک تا سه انجام می شود.

بر این اساس، سرپرستان خانوار تا پایان آبان سال جاری فرصت دارند خرید خود را انجام دهند.

همچنین، از روز شنبه ۲۹ شهریور سال جاری، اعتبار مرحله چهارم کالابرگ برای دهک های درآمدی چهار تا هفت واریز خواهد شد و سرپرستان خانوار تا پایان آبان ماه فرصت دارند نسبت به خرید کالابرگ اقدام کنند.

این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در سه گروه کالایی شامل لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص یافته است.

ویژگی‌های طرح کالابرگ الکترونیک

– مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند متناسب با نیازخود کالاهای تعیین شده را خریداری کنند.

– محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری وجود ندارد. در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه‌التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.

– مشمولان می‌توانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.

– تعداد مشمولین مرحله چهارم طرح کالابرگ الکترونیکی بیش از ۶۰ میلیون نفر است.

– بیش از ۲۵۰ هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای طرف قرارداد طرح کالابرگ الکترونیکی هستند و در اجرای این طرح، مشارکت دارند.

– مشمولان این طرح می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌ها و اطلاع از مانده اعتبار خود، برنامه کاربردی «شما» را از خدمات‌دهندگانی چون «بازار» و «مایکت» دریافت و نصب کنند.

– اطلاع رسانی از میزان موجودی از طریق سرشماره v.refah برای سرپرستان خانوار پیامک می شود و این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و تاکید می شود فاقد هر گونه «لینک» است.

همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است.

– مرکز تماس ۶۳۶۹ -۰۲۱ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های مشمولان طرح است.

– دارندگان مانده اعتبار از مراحل قبلی طرح کالابرگ الکترونیکی می توانند همچنان از اعتبار خود در دوره حاضر استفاده کنند.

مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هموطنان خواست همچنان مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

طرح کالابرگ الکترونیکی از روز چهارشنبه دوباره آغاز به کار خواهد کرد.

فرایند تخصیص و تأمین اعتبار مرحله چهارم طرح کالابرگ الکترونیکی آغاز شده و بر اساس اعلام مسئولان، دور نخست از این مرحله روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه همزمان با ولادت پیامبر اسلام اجرا می‌شود.

در این مرحله کالابرگ ۵۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوارهای دهک‌های یک تا ۳ واریز خواهد شد و زمان تخصیص برای سایر دهک‌ها متعاقباً اعلام می‌شود. به گفته مسئولان، روال اجرایی طرح مشابه مراحل گذشته است و پیامک اطلاع‌رسانی برای مشمولان ارسال خواهد شد. همچنین امکان تماس با مرکز ارتباطات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز فراهم است.

بر اساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مجموع ۷ دهک درآمدی با جمعیتی حدود ۶۹ میلیون نفر مشمول دریافت کالابرگ هستند که در مرحله نخست، سه دهک ابتدایی معادل ۲۵ میلیون نفر مشمول واریز خواهند شد.

پیش‌تر مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها از واریز ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار به حساب شرکت مجری طرح خبر داده بود. این اعتبار با هدف آغاز مرحله چهارم و در راستای حمایت از اقشار کم‌درآمد و تقویت سبد غذایی خانوارها تخصیص یافته است.

همچنین مسئولان وزارت تعاون اعلام کرده‌اند که حذف خانوارهای پردرآمد از دریافت یارانه نقدی طبق قانون بودجه ادامه دارد و تاکنون حدود سه میلیون نفر از دهک دهم از فهرست یارانه‌بگیران کنار گذاشته شده‌اند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید