نسخه بدون آلایندگی این خودرو قیمت پایه ۲۸ هزار دلاری خواهد داشت درحالیکه مدل درونسوز با بهای حدود ۲۲ هزار دلار در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت تا به این ترتیب وارد قلمروی محصولات داچیا شود. چهارمین نسل سیتروئن C3 ظاهری کاملاً جدید دارد و از نمای جلوی جعبهای، چراغهای بازنگری شده، رینگهای ۱۷ اینچی دو رنگ و لوگوی جدید سیتروئن بهره میبرد. از دیگر ویژگیهای خودروی موردبحث میتوان به بدنه دو رنگ و ریلهای فضای بار اشاره کرد که باعث تقسیم این بخش میشود. همچنین در بدنه پوششهای پلاستیکی مشکیرنگ بهصورت استاندارد بکار رفته است.
برای مدل پایه درونسوز این خودرو پیشرانه ۱ لیتری بنزینی در نظر گرفته شده است. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته همکاری میکند. البته مدل برقی C3 اگرچه به اندازه برادر بنزینی خود ارزان نیست اما بازهم قیمت نازلی دارد. این مدل به یک موتور برقی با ۱۱۱ اسب بخار قدرت مجهز است و باتری ۴۴ کیلووات ساعتی نیز میتواند شعاع حرکتی ۳۲۰ کیلومتری را فراهم سازد. این باتری از قابلیت شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی برخوردار شده و بنابراین در کمتر از نیم ساعت میتوان شارژ باتری را از ۲۰ به ۸۰ درصد رساند.
نسل جدید C3 ایرکراس با ۴۳۹۰ میلیمتر طول برای اولین بار با سه ردیف صندلی قابل خریداری خواهد بود. این خودرو از زبان طراحی جعبهای استفاده میکند که قبلاً در نسخه هاچبک دیده بودیم؛ بنابراین در اینجا هم همان چراغهای جلوی Cشکل را میبینیم، در حالی که لوگوی جدید سیتروئن هم در میانه جلوپنجره باریک خودنمایی میکند. هر دو نسخه بنزینی و برقی در پلتفرم ساخت با اوپل فرونترا که چند روز پیش رونمایی شد یکسان است؛ زیرا هر دو از پلتفرم CMP استلانتیس استفاده میکنند. C3 جدید دستخوش تغییری اساسی شده و با اتخاذ یک شخصیت قاطعتر و طراحی پانل یک چهارم در خودرو، یک قسمت عقب پویا و عمودی را فراهم میکند و نوید قابلیت سکونت مناسب برای سرنشینان ردیف سوم را میدهد. این یک نوآوری بزرگ در این بخش است که امکان جابهجایی راحت تا 7 نفر را با دو صندلی تاشو در صندوق عقب را ارائه میدهد.
این نسخه بالغتر و عضلانیتر کاملا مطابق با انتظارات بازار است. بنابراین طراحی آن امضای هویت برند جدید و زبان رسمی قاطعانه را ادغام میکند. قسمت جلویی بسیار عمودی آن با افتخار، لوگوی جدید سیتروئن را نشان میدهد و نشانه نورپردازی مشخص را در 3 بخش نورانی بهکار میگیرد. سیتروئن C3 Aircross کاملا جدید دستخوش تغییری اساسی در نگرش شده است و از مدلی که بر گرد بودن و مهربانی تأکید دارد به مدلی تغییر میکند که بدون تهاجمی بودن، سبکی زاویهدار، عضلانی و قاطعتر را به نمایش میگذارد.
سیتروئن C3 مکس برقی دارای دوربین پارک عقب، سیستم تهویه مطبوع خودکار، شیشههای دودی و گرمکن شیشه جلو، صندلیها و فرمان است. همچنین سیستمهای ارتباطی بیشتری هم در این نسخه از C3 برقی دیده میشوند. با اینکه C3 درونسوز از تکنولوژی استارت/استاپ برای کاهش آلایندگی کربن دیاکسید به ۱۲۸ گرم در هر کیلومتر استفاده میکند اما نمیتواند با آلایندگی صفر مدل برقی رقابت کند. به این ترتیب نسخه برقی مالیات کمتری را به مالکان در برخی کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا تحمیل میکند. سیتروئن خاطرنشان میسازد در ماههای آینده نسخه هیبریدی C3 جدید را نیز عرضه خواهد کرد.