🔥63

شرایط دریافت وام‌ مسکن ۱۴۰۳ / ۶۰۰ میلیون وام فوری بگیرید + سایت ثبت نام

معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش نرخ سود وام مسکن خبر داد.


خانه

هادی عباسی‌اصل، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشستی خبری درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد فرایند ساخت شده و بیش از ۵۰۰ هزار واحد تکمیل شده است که در ماه‌های آینده شاهد جهش در تکمیل واحدها خواهیم بود.

وی افزود: دولت شهید رییسی در بخش مسکن، مسئولانه عمل کرد و تلاش کرد با نگاه مسئولانه به نیاز متقاضیان مسکن پاسخ دهد.

عباسی‌اصل، تخصیص تسهیلات کم‌بهره برای دهک‌های یک تا چهار که توان مالی مناسبی ندارند از تمهیدات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت. همچنین در تکمیل مسکن مهر دولت سیزدهم بیش از ۱۳۰ هزار واحد را تکمیل کرد و تحویل داد و ۱۱۰ هزار واحد باقیمانده که بدون پرونده‌های دارای تعارض تا پایان دولت تکمیل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: چنانچه مسائل بانکی و پرداخت تسهیلات حل شود می‌توان به تأمین مسکن در کشور پاسخ مناسب داد.

وی افزایش ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن را از موارد در دست پیگیری عنوان کرد و افزود: با متعهد کردن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات می‌توان در تکمیل واحدها تسریع بدهیم.

سایت ثبت نام وام مسکن loan.bank-maskan.ir

سامانه ثبت نام وام مسکن loan.bank-maskan.ir به منظور کمک به افرادی که تقاضای وام برای خرید، نوسازی مسکن و موارد این چنینی دیگر دارند، به وجود آمده است. البته باید دقت داشته باشید که این سامانه مربوط به بانک مسکن می باشد. یعنی تنها افرادی که قصد دریافت وام جهت تامین مسکن از طریق بانک مسکن را دارند، می توانند از این سامانه استفاده کنند. به این ترتیب، افراد متمایل به درافت وام مسکن، ابتدا باید در سایت ثبت نام وام مسکن به آدرس loan.bank-maskan.ir وارد شده و اطلاعات خود را ثبت کنند.

بعد از این که اطلاعاتشان در این سامانه ثبت شد، خواهند توانست با ارائه دلیل و هم چنین بارگزاری مدارک مورد نیاز جهت تایید ادله خود، نسبت به ثبت درخواست وام مسکن اقدام کنند. البته توجه کنید که صرف ثبت نام در این سامانه به معنی دریافت قطعی وام نیست، بلکه باید منتظر تایید شدن درخواست و جواب نهایی از طرف بانک بمانید.

مبلغ وام ساخت مسکن ۱۴۰۳

در سال های قبل، میزان مبلغ وام ساخت مسکن، حدود ۳۰۰ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۳، این مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان می باشد. البته، مبلغ وام ۶۰۰ میلیون تومانی، با افزایش ۳۳ درصدی، در ۱۲ شهر تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندر عباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، به سازندگان حرفه‌ ای که از فناوری‌ های نوین استفاده می‌کنند تعلق خواهد گرفت و همچنین، به سازندگان غیر حرفه‌ ای که از فناوری نوین ساخت در پروژه خود بهره بگیرند، ۵۵۰ میلیون تومان، تسهیلات، به ازای احداث هر واحد مسکونی پرداخت می‌ شود.

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید