🔥58

شرایط وام فرزند آوری تغییر کرد؟ | ثبت نام وام فرزند آوری در سامانه ve.cbi.ir

سامانه پیگیری وام فرزندآوری با کد رهگیری به آدرس cbi.ir است.


وام

یکی از تسهیلاتی که از سوی دولت به خانواده ها داده شده است، وام فرزندآوری می باشد که برای حمایت از والدین و تشویق زوج ها به فرزندآوری است. در این تسهیلات قرض الحسنه به فرزندان وام با کارمزد ۴ درصد تعلق می گیرد و والدین می توانند در صورت داشتن فرزندان دوم و یا بیشتر نیز از این تسهیلات بهره مند شوند.

به همین جهت در اندیشه معاصر سعی شده است به معرفی سایت ثبت نام وام فرزندآوری پرداخته شود و جزئیات بیشتری از این وام شامل مدارک لازم برای دریافت وام فرزندآوری ۱۴۰۳، وام فرزندآوری به چه کسانی تعلق میگیرد، شرایط وام، نحوه ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۳ و راهنمای مشاهده وضعیت وام فرزندآوری ۱۴۰۳ ارائه شود.

معرفی سایت ثبت نام وام فرزند آوری

دولت برای اینکه بتواند به پدر و مادران در تامین هزینه های تولد فرزندانشان کمک کند و همچنین مردم را به فرزندآوری تشویق نماید، اقدام به ارائه وام فرزندآوری کرده است و مسئولیت اجرای صحیح این طرح را به بانک مرکزی و بانک های عامل و مدیران و کارکنان ذیربط سپرده است. بانک مرکزی موظف است تسهیلات لازم را از طریق مانده سپرده های قرض الحسنه و قرض الحسنه جاری شبکه بانکی تامین نماید.

بانک های عامل باید با اعتبار سنجی متقاضیان و دریافت سفته و یا یک ضامن معتبر، وام فرزندآوری ۱۴۰۳ را به متقاضیان آن پرداخت نمایند. مبلغ این وام متناسب با ترتیب فرزندان است و از ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان می باشد که برای ثبت نام آن، سامانه ثبت نام وام فرزند آوری به نشانی ve.cbi.ir راه اندازی شد تا افراد بتوانند از طریق آن فرم های لازم را تکمیل نمایند و پس از آن، منتظر مشخص شدن بانک عامل و مراجعه به آن باشند تا ادامه مراحل لازم را طی نمایند.

مدارک لازم برای دریافت وام فرزندآوری ۱۴۰۳

برای دریافت وام فرزندآوری ۱۴۰۳ نیز مانند هر وام دیگری، به مدارک لازم آن نیاز است و کسانی که می خواهند برای اخذ آن اقدام کنند باید این مدارک را تهیه نمایند. مدارک لازم برای وام فرزند دوم نیز مانند دیگر فرزندان است که در ادامه، ارائه شده اند.

کپی کارت ملی و شناسنامه والدین

کپی تمامی صفحات شناسنامه نوزاد

آدرس کامل محل سکونت متقاضی

کد پستی ده رقمی محل سکونت متقاضی

کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند

وام فرزندآوری به چه کسانی تعلق میگیرد؟

افراد بسیاری این سوال را دارند که وام فرزندآوری به چه کسانی تعلق میگیرد؟ برای دریافت تسهیلات فرزند آوری شرایطی وجود دارد که متقاضیان باید واجد آن ها باشند تا بتوانند این وام را اخذ نمایند. در این طرح، فرزندانی که از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد متولد شده اند امکان بهره مندی از این تسهیلات را دارند. همچنین مهلت زمانی برای ثبت درخواست وام در نظر گرفته شده است که مدت آن تا دو سال پس از تولد فرزند می باشد و و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، وام فرزندآوری به آن ها تعلق می گیرد.

در این طرح، به تمامی نوزادان وام تعلق می گیرد و مبلغ وام با توجه به ترتیب فرزندان افزایش می یابد. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که هر فرزند تنها یک بار می تواند از تسهیلات این طرح بهره مند شود.

شرایط دریافت وام فرزند آوری ۱۴۰۳

تسهیلات فرزندآوری دارای شرایط است که متقاضیان باید قبل از ارسال تقاضای خود، از آن ها مطلع شوند. شرایط وام فرزند دوم در مدت بازپرداخت و مبلغ وام متفاوت با فرزند اول است. به همین جهت، در ادامه این بخش شرایط وام فرزند ارائه شده است تا افراد بتوانند آن را مطالعه نمایند.

کمک هزینه های ارائه شده و مدت بازپرداخت آن ها به شرح زیر خواهند بود:

فرزند اول مبلغ ۴۰ میلیون تومان

فرزند دوم مبلغ ۸۰ میلیون تومان

فرزند سوم مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان

فرزند چهارم مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان

فرزند پنجم به بعد مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان

تسهیلات فرزند بدون نیاز به سپرده گذاری و با ارائه سفته و یک ضامن و با شش ماه تنفس برای شروع اقساط پرداخت می شود.

در مورد فرزندان چند قلو، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق می گیرد.

تسهیلات فرزندآوری ارائه شده، با کارمزد حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است.

مشاهده وضعیت وام فرزندآوری

متقاضیان پس از ثبت‌نام در طرح وام فرزندآوری در سامانه ثبت‌نام وام فرزندآوری، می‌توانند مراحل پیگیری وام فرزندآوری با کد ملی یا پیگیری وام فرزندآوری با کد رهگیری را از طریق سامانه ve.cbi.ir وام فرزندآوری مشاهده وضعیت انجام دهند. متقاضیاندر صورتی که شرایط لازم برای اخذ وام را داشته باشند، می توانند در زمان مشخص به شعبه بانک عامل مراجعه کرده و مراحل پایانی دریافت وام را تکمیل کنند.

وام فرزندآوری یکی از مهمترین تسهیلات دولت در راستای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری می‌باشد که به والدین نوزاد تازه متولد شده ارائه داده خواهد شد. خانواده‌ها پس از تولد فرزند می‌توانند طی مدت دو سال برای دریافت این تسهیلات اقدام نمایند. این خانواده‌ها باید یک شرایط خاص را برای دریافت تسهیلات داشته باشد و پس از برخورداری از شرایط لازم می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند اقدام کنند.

یکی از مهمترین مواردی که پس از ثبت نام وام فرزند آوری در سامانه cbi.ir باید به آن توجه کنید، دریافت شماره پیگیری است. این کد یک شماره ۱۰ رقمی می‌باشد که پس از اسم‌نویسی در سامانه نمایش داده خواهد شد و به افراد پیامک می‌شود. متقاضیان باید برای پیگیری اسم‌نویسی وام فرزندآوری، کد پیگیری خود را داشته باشند. بنابراین سعی کنید که تا پایان مرحله اعلام نتیجه ثبت‌نام وام فرزندآوری، این کد را را در اختیار خود داشته باشید.

همه مراحل پیگیری وام فرزندآوری با کد ملی و از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه وام فرزند انجام می‌شود و متقاضیان باید از طریق مراجعه سامانه مربوطه مراحل مشاهده وضعیت وام فرزندآوری با کد رهگیری را انجام داده و از پیگیری تلفنی اجتناب کنند.

افرد پس از وارد شدن به سامانه cbi.ir می‌توانند برای پیگیری وام فرزندآوری با کد رهگیری و مشاهده وضعیت وام فرزندآوری اقدام کنند. بنابراین والدین باید برای پیگیری وام فرزندآوری با کد ملی، کد رهگیری ده رقمی را که پس از ثبت‌نام دریافت کرده‌اند، نزد خود نگه دارند، چرا که برای تکمیل مراحل دریافت وام بسیار ضروری می‌باشد.

معرفی سامانه پیگیری وام فرزندآوری

از اقدامات اخیر بانک مرکزی راه اندازی سامانه تسهیلات وام فرزندآوری است و فراد می‌توانند پس از تولد فرزند مدارک و شرایط را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط وام فرزندآوری، نسبت به ثبت‌نام به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه فرزند اقدام کنند. پس از ثبت‌نام وام فرزندآوری، کد رهگیری ده رقمی دریافت می‌شود که شما باید برای مشاهده وضعیت وام فرزندآوری با کد رهگیری این شماره ۱۰ رقمی را داشته باشید.

متقاضیان می‌توانند برای پیگیری وام فرزندآوری از طریق همام سامانه ثبت‌نامی به آدرس cbi.ir اقدام کرده و با ارائه کد ملی سرپرست، خانواده کد ملی فرزند و کد رهگیری برای دریافت وام فرزندآوری اقدام کنند.

سامانه ve.cbi.ir وام فرزندآوری مشاهده وضعیت خدمات متنوعی که در سمت راست سایت قابل مشاهده می باشد، ارائه می‌کند. شما می‌توانید در این سامانه، دستورالعمل‌ها ثبت‌نام جدید وام، مشاهده وضعیت ثبت‌نام، بازیابی و چاپ کد رهگیری، پرسش‌های متداول و بخش تماس با ما را مشاهده کنید. علاوه بر این می‌توانید برای پیگیری وام فرزندآوری با کد رهگیری و پیگیری وام فرزندآوری با کد ملی از طریق سایت مذکور اقدام کنید.

نحوه پیگیری وام فرزندآوری با کد رهگیری

پس از انجام مراحل ثبت نام وام فرزندآوری، متقاضیان می توانند از طریق روش های مختلف از جمله وارد کردن کد رهگیری و کد ملی برای مشاهده وضعیت وام فرزنداوری اقدام کنند. پیگیری وام فرزندآوری با کد رهگیری از طریق وارد کردن اطلاعت مربوط به سرپرست خانواده و فرزند متولد شده امکان پذیر است. برای پیگیری وام فرزندآوری با کد رهگیری باید مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا نشانی سامانه ve.cbi.ir وام فرزندآوری مشاهده وضعیت را در مرورگر خود جستجو کنید.

سپس گزینه تسیلات قرض الحسنه فرزند را انتخاب کنید. در گام بعد پیگیری وام فرزندآوری با کد رهگیری، گزینه مشاهده وضعیت را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه، باید اطلاعات لازم از جمله کد ملی سرپرست و فرزند و کد رهگیری وام فرزندآوری که هنگام نام نویسی به شما ارائه شده را وارد کنید.

پس از ثبت اطلاعات و درج عبارت امنیتی در کادر مربوطه، بر روی گزینه مشاهده وضعیت، کلیک نمایید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید