🔥6

طرز تهیه باقلوا استانبولی | این باقلوا را به راحتی در خانه درست کنید و لذت ببرید!

باقلوا یکی از شیرینی های محبوب و لذیذ بوده که در کشور ایران، ترکیه و برخی از کشورهای عربی تهیه می شود.


باقلوا

سفره هایی پر از انواع دسرهای شربتی، به خصوص در مهمانی ها همیشه چشم نواز است. اگر چه همه باقلوا را دوست داریم، اما اگر در تهیه آن دقت نشود، می تواند بر کیفیت نهایی آن تأثیر بگذارد. اگر خودتان نمی تواند در خانه خمیر را به صورت نازک تهیه کنید می توانید از خمیر حاضر و آماده فیلو استفاده کنید.

برای تهیه ۳۵ تکه باقلوا با ۱ بسته خمیر فیلو، می توانید در کمتر از نیم ساعت باقلوایی خوشمزه و چشم نواز در منزل تهیه کنید. اما چه موادی برای تهیه باقلوا لازم است:

مواد لازم برای طرز تهیه باقلوا
۱ بسته خمیر باقلوا آماده (۴۰ برگ)
یک فنجان پسته خرد شده
۱ فنجان روغن
۱۰ قاشق غذاخوری کره
برای شربت باقلوا از شیرینی فیلو
۴ لیوان آب
۳ لیوان شکر
۱ قاشق چای خوری آب لیمو
برای روی باقلوای تهیه شده
۲ قاشق غذاخوری پودر پسته
طرز تهیه باقلوا چگونه است؟

آب و شکر را به قابلمه اضافه کنید. بگذارید ۱۵ دقیقه روی حرارت متوسط ​​بجوشد. وقتی از روی اجاق برداشتید، آبلیمو را به شربت اضافه کنید.

سپس کره را به تابه اضافه کنید و آب کنید.

کفی که روی روغن جمع شده  را با قاشق بردارید. سپس روغن را به کره اضافه کنید.

سینی فر را که باقلوا را در آن می پزید با قلم مو با روغن ذوب شده و کره بپوشانید. خمیر فیلو باقلوای آماده را مطابق سینی فر خود برش بزنید و ۲ لایه از خمیر فیلو را به اندازه دقیق بچینید.

روی ۲ لایه خمیر روغن بریزید و با قلم مو به طور یکنواخت پخش کنید. دوباره ۲ لایه از خمیر را بچینید. تا این مرحله در مجموع از ۲۰ ورقه فیلو باقلوا استفاده کنید و فاصله بین هر ۲ لایه فیلو را روغن بزنید. سپس پسته ها را پهن کنید.

در مجموع ۲۰ ورقه فیلو باقلوا را با روغن کاری بین هر ۲ لایه فیلو به پایان برسانید. روغن باقی مانده را روی آن بمالید. باقلوا را با چاقو برش بزنید.

در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۰ دقیقه بپزید تا همه لایه ها کاملا بپزند.

شربت داغ را بعد از بیرون آمدن از فر به طور یکنواخت روی باقلوا بریزید و بگذارید حداقل ۲ ساعت در دمای محیط شربت را بگیرد. باقلوا را با پاشیدن پودر پسته روی آن سرو کنید.

باقلوای تهیه شده از خمیر باقلوا آماده است. از وعده غذایی خود لذت ببرید.باقلوا را می توانید به جای پسته با گردوی آسیاب شده نیز تهیه کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید